Omakotitalon osto tökkii yhdessä avopuolison kanssa
Hei,
Mulla tämmöinen huoli. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä n. 2 vuotta ja ollaan vuokralla kalliissa omakotitalossa. Tähän kuuluu myös minun 2 lasta, jotka vuorollaan minun tykönä ja vuorollaan oman isänsä tykönä.
Ollaan mietitty että tulevaisuudessa ostetaan oma talo, mutta minusta tuntuu ettei toista osapuolta kiinnosta niin paljoa.
Itse selaan etuovi.com/tori.fi sivustoja ja katselen talo vaihtoehtoja. Toinen ei katsele ihtekseen taloja ollenkaan.
Tuntuu vaan niin hullulle maksaa kallista vuokraa, koska voisi lyhentää samalla raha määrällä lainaa.
Pitääkö minun vain kiltisti odottaa, että toinenki innostuu vai olla huolissaan ettei toinen ole niin innokas mitä minä?
Haluais vaan että mies olisi innokas rakentaan yhdessä "meidän omaa pesää". Harmittaa.. :(
Kommentit (18)
No mutta ap. Vasta sun yhden provosi ketju päättyi.
Ja pistit uuden provon tulille. Miksi?
Oletko työtön vai miten sulla on aikaa rustailla näitä juttuja tänne päivät pitkät, aamusta iltaan.
Ja kun olisivat edes hiukankaan uskottavia, vaan kun eivät ole.
Rauhoitu hyvä ihminen ja ota ne päivälääkkesi.
EI taloa kannata ostaa jos ei ole ihan todella innostunut asiasta. Nyt miehesi ei ole.
Syy siihen pitää sinun ihan itse selvittää. Se voi olla ratkaistavissa tai sitten ei mutta me emme voi tällä palstalla sitä syytä tietää.
Oon kylläkin vaki työssä ja teen vuorotyötä..että silleen
Ap
Kuinka pian muilla kumppani on halunnut ostaa talon yhdessä?
Ap
Minun mieheni ole ole halunnut ostaa yhteistä asuntoa, kyse lienee siitä, että a ei halua sitoutua omaisuuden kautta b haluaa asua ilmaiseksi minun kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Oon kylläkin vaki työssä ja teen vuorotyötä..että silleen
Ap
Miksi valehtelet?
Miksi et hanki itsellesi omakotitaloa? Ei siihen toista tarvita. Näin tein itse.
Maksaako ap suhteessa asumisesta enemmän kuin mies, koska aloittajalla on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ole ole halunnut ostaa yhteistä asuntoa, kyse lienee siitä, että a ei halua sitoutua omaisuuden kautta b haluaa asua ilmaiseksi minun kotonani.
Minä haluan säilyttää irrallisuuden miehestä ja siksi yhteistä omaisuutta ei ole, eikä tule. Sähkö-, vesi-, jätelaskut maksetaan vuorotellen.
Miten muka yksin saa omakotitalon ostettua jos ei oo hirveästi säästöjä? Eihän lainaa saa paljoa..
Vierailija kirjoitti:
Ap, jäikö ne päivälääkkeet sittenkin taas ottamatta?
Olet selvästi maanisessa tilassa.
Ja millähän perusteella?
Ap
Mä sanoin vähän vastaavassa tilanteessa miehelle että se on sitten sama erota nyt tässä vaiheessa. En minä ala odottelemaan milloin miehen mielestä on sopiva ja hyvä aika muuttaa yhteen. Että katsotaan sitten jos minä olen vapailla markkinoilla vielä sitten kun mies on valmis. Lopputulema oli se että ostettiin yhteinen ok- talo parin kk päästä, kun se sattui MIEHEN silmiin rivi-ilmoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin vähän vastaavassa tilanteessa miehelle että se on sitten sama erota nyt tässä vaiheessa. En minä ala odottelemaan milloin miehen mielestä on sopiva ja hyvä aika muuttaa yhteen. Että katsotaan sitten jos minä olen vapailla markkinoilla vielä sitten kun mies on valmis. Lopputulema oli se että ostettiin yhteinen ok- talo parin kk päästä, kun se sattui MIEHEN silmiin rivi-ilmoituksista.
Uhkailit tossua erolla ja se alistui.
Nyt sitten vaan samoilla uhkauksilla avioon.
Ja vielä kolmannen kerran, että saatte lapsen alulle.
Pystytkö vielä kunnioittamaan selkärangatonta miestä, jonka tiedät matelevan aina kun sitä vähän säukäyttää?
Osta oma talos. Mies ei halua sunkaa yhteistä isoa lainaa koska ei luota sun kykyyn hoitaa yhteistä taloutta eikä näe yhteistä tulevaisuutta sun kanssa
Millä osuuksilla ap on omakotitaloa ostamassa ja kuukausittaisia kuluja maksamassa? 50/50 vai jotain muuta?
Jos talous on jo valmiiksi kireähköissä kantimissa niin talolaina ja toisten lasten elättäminen ymmärrettävästi ei kauheasti kiinnosta.
Eikö vinkki mee perille? Poikkis ei sido itseään mihinkään okt ja isoon lainaan. sinun kanssa.
Toisin sanoen, olet hengailusuhde. Sillä on jatkuvasti haku päällä ja tulee vaihtamaan sut toiseen ilman puolta ajatusta.