Mies tahattomasti jauhaa eksän raskaudesta ja synnytyksestä
Onko muilla uusperheellisillä ollut vastaavaa? Miten ottaa asia esille?
Miehen tytär edellisestä liitosta on juuri täysi-ikäistynyt joten ei ole mikään muutaman vuoden takainen asia mutta silti ahdistaa ja häiritsee.
Meillä nyt miehen kanssa iltatähti tuloillaan ja olemme todella onnellisia vauvasta. Miehellä ja eksällään edelleen suht kylmät välit, miehen tytär meille molemmille todella läheinen. Minulle tämä tuleva vauva on ensimmäinen biologinen lapsi.
Ongelmaksi muodostunut nyt se että mies jauhaa eksänsä raskaudesta ja synnytyksestä. Selvästi haluaisi vain yrittää auttaa ja tukea mutta eihän hänellä ole aiheesta muuta kokemusta kuin ex-vaimonsa seuraama raskaus ja synnytys.
Mua ällöttää kamalasti ja jutut jää kummittelemaan päähän ja tulee mielikuvia heidän seksielämästä ja muusta. Ei minua kiinnosta paljonko eksä on ollut auki missäkin vaiheessa ja kauanko synnytys kestänyt ja onko eksä revennyt, vaikka tämä tytärpuoleni todella rakas onkin.
Olen myös vähän mustasukkainen että mieheni on tehnyt tämän jo jonkun muun kanssa ja nyt minä olen tietämätön ensikertalainen jota hän opastaa pohjautuen hänen ja eksänsä kokemuksiin.
Olisin kiitollinen jos minua ei kivitettäisi heti tästä.
Kommentit (48)
Joo viimeinen asia mistä haluaa kuulla tuossa tilanteessa on varmasti eksän raskaus. Sano miehelle että käytöksensä on todella ajattelematonta
Me kaivettais tähän ketjuun sen yhden elossa olevan ex-mäkihyppääjän ajatuksia.
Kuinka usein joudut noita juttuja kuuntelemaan?
On aloittajakin riesan ottanut itselleen kuin tuollaisen ukon. Ukko selkeästi kaipailee eksäänsä ja niitä auvoisia aikoja. En katselisi päivääkään, tuosta ei hyvä heilu.
Vierailija kirjoitti:
miksi ihmeessä joku menee yhteen miehen kanssa jolla on lapsia.....
Eikä hyväksy toisen elettyä elämää.
Olihan se myös miehen kokemus kaikkinensa ja kertoo siitä omasta näkökulmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että on eri asia hyväksyä toisen eletty elämä, kuin hyväksyä tarinat puolison exän synnytyksen aiheuttamista repeymistä ja kohdunkaulan aukeamisesta.
Minä näkisin asian niin että on innostunut ja kiinnostunut raskaudesta ja synnytyksestä, näin myös tulevasta lapsesta.
Minun ex ei varmaan kertoile odotus-tai synnytyskertomuksia. Hienoa, että lapsen odotus on ollut ja on merkityksellinen myös isälle, voithan sanoa että et nyt osaa suhtautua hormonipäissäsi juttuihin, mutta tärkeintä että puhut miehelle tunteistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että on eri asia hyväksyä toisen eletty elämä, kuin hyväksyä tarinat puolison exän synnytyksen aiheuttamista repeymistä ja kohdunkaulan aukeamisesta.
Sieltä syntyi toisen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo vaikuttanut mies mieheen, kun on siinä mukana jännittänyt. Mutta hiljaa näköjään pitää olla niistä kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että rakastuu? Et ilmeisesti ole koskaan saanut kokea sellaista rakkautta? Rakkaus ei ole asia jota voi rationaalisesti ajatella ja valita keneen rakastuu sen perusteella, onko hän paperilla hyvä ehdokas. Yleensä tällaisin perustein rakennetut suhteet ovatkin niitä jotka päättyvät eroon.
Rakkaus on aina tahtotila. Kukaan ei joudu suhteeseen hups heijaa. En nyt sinua kritisoi, kun en sun tilanteesta mitään tiedäkään, mutta siis yleisellä tasolla on lapsellista sanoa, että en voinut mitään kun tuli niin suuri rakkaus päälleni ja sitten sillä verukkeella hajotetaan perheet ym. Ja yleensä ne on kyllä enemmän juuri ne kakkoskierroksen suhteet, jotka vielä edellistä helpommin päättyy.
Kyllä nyt on lapsellista hommaa. Mutta sanopa sille ukolle, että lopeta kuvailut äläkä täällä jauha, jos niin pattiin ottaa.
Toivon todella ettei mun lapsen isä vaivannut uuden puolisonsa mieltä kertomalla mun synnytyksestä kun aikanaan saivat lapsen. Absurdi ajatuskin :D
Isän kokemus raskaudesta ja synnytyksestä onkin lopulta enemmän henkinen, eihän tuo eksän pimppi ja raskausvaivat ja synnytyksen kulku liity mitenkään miehen omaan isäksi tuloon vaan eksän kehoon. Ihan outoa kertoa tuollaisia toisen kokemuksia ominaan. Eivät ne ole miehen kokemuksia ollenkaan.
Toivottavasti ei.synnytyksrssä ala neuvomaan että kun exä tekinäin...
En jaksaisi kuinnella pätkääkään tuollaista enkä ottaisi äijää synnytykseen mukaan.
Vaikka kaikki raskaudet ja synnytykset ovat erilaisia niin kuuntelin kiinnostuneena kun mieheni kertoi niihin liittyvistä kokemuksistaan esikoiseensa liittyen. Ei todellakaan kaipaillut eksäänsä tai edes muistanut kaikkea mistä kyselin. Hän oli kokenut, minä ensimmäistä kertaa kokemassa. Mutta jos olisi asioista usein kyselemättä kertonut niin olisin varmaan jossain kohtaa sanonut, että kiitos, mutta nyt riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella ettei mun lapsen isä vaivannut uuden puolisonsa mieltä kertomalla mun synnytyksestä kun aikanaan saivat lapsen. Absurdi ajatuskin :D
Isän kokemus raskaudesta ja synnytyksestä onkin lopulta enemmän henkinen, eihän tuo eksän pimppi ja raskausvaivat ja synnytyksen kulku liity mitenkään miehen omaan isäksi tuloon vaan eksän kehoon. Ihan outoa kertoa tuollaisia toisen kokemuksia ominaan. Eivät ne ole miehen kokemuksia ollenkaan.
No miksi ei voi kertoa mitä kaikkea voi tapahtuu. Ja kyllähän se on voinut ajatella niitä repeämiä, että miltä ne tuntuu ja ollut hengessä mukana.
Kuinka paljon itse olet kertonut eri kokemuksista exiesi kanssa? Ehkä mies ajattelee että haluat myös hänen jakavan exän kanssa koettua.
Ei kannata ottaa toiselle kierrokselle lähtevää miestä, jos tulee ihan mielukuvia hänen entisestä seksielämästään ja on jopa mustasukkainen hänen entisistä kokemuksistaan. Tuo ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei voi kertoa mitä kaikkea voi tapahtuu. Ja kyllähän se on voinut ajatella niitä repeämiä, että miltä ne tuntuu ja ollut hengessä mukana.
Just tää on ongelma että meillä on normaalia jakaa toisen ihmisen yksityisasioita. Mulle ei todella olisi ok että niitä kerrottaisiin, onneksi lapseni isä ei niistä puhuisikaan vaan tajuaa että ne ovat minun keholleni tapahtuneita asioita joita ei tule jakaa muille. Vaikka kuinka olisi hengessä mukana, tuosta kertominen ei ole tarpeellista eikä auta ketään, se mitä yhdelle tapahtuu ei välttämättä ollenkaan tapahdu toiselle. Jos haluaa kokemuksia jakaa tai lukea, ne asiat voi hoitaa vaikka anonyymina netissä. Kertokoon miehet OMASTA roolistaan ja vaikka siitä mitä eri kivunlievityskeinoja on ja opetelkoon vaikka akupainantaa ja käyköön synnytyksen fysiologiaa läpi. Siitä on apua, eikä toisen ihmisen kehosta juoruilu.
Ai että suututtaa sun puolesta kun muutenkin raskaushormonit saa erityisen herkäksi niin miettiä siinä vielä sitten miestä panemassa eksäänsä ja tsemppaamassa synnytyksessä, mulla menis hermot totaalisesti.