Huomenta! Tänään on jännä päivä t. Ammattivalittaja
Tiskausta, ruuanlaittoa, meet-palaveri(en osaa yhdistää, mutta onneksi mies osaa), lapselle ruotsin kielen opettamista keskiviikon kokeeseen ja illalla hän menee pelaamaan jalkapalloa. Mitäs muilla?
Kommentit (43)
Kuinkas monta kertaa aiemmin sä oletkaan lähtenyt opiskelemaan merkonomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa ja olen opiskellut siksi kiipulassakin. En vaan pysty mihinkään fyysiseen opiskelemaan. Ap
Kuinkas monta kertaa aiemmin sä oletkaan muuttanut pois ukkosi luota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa ja olen opiskellut siksi kiipulassakin. En vaan pysty mihinkään fyysiseen opiskelemaan. Ap
Monta kertaa. Sinä oletkin sitten jo moninkertainen merkonomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä joka tapauksessa ammatinvalintapsykologit mulle suosittelee. Kun en pysty fyysiseen työhön, niin en pääse edes niihin koulutuksiin. Ap
Jollakin oli sulamisvesi tullut kellariin. Surkeaa. Vielä surkeampaa, kun kellariin ei tule sulamisvesi. Tulee saostuskaivon vesi, kun se kaivo on jäätynyt pohjaa myöten. Uppopumppu nyt kaivossa, samoin sulattava lämpäkaapeli. Vaan ei se umpijäätä jaksa sulataa. Vuokranantajan virityksiä. Kellarissa oli maksimissaan hyvinkin 5 cm kuravettä. Joku multasäkkikin meni pilalle. Onneksi ehdittiin käyttää muut säkit viime kesänä. Hiukkasen ottaa päähän tuollainen...
Katselin noita Kiipulan ammattiopiston tarjoamia vaihtoehtoja.
Merkonomiksi voi opiskella päiväopintoina Riihimäellä, Tampereella ja Lahdessa. Sisäoppilaitosmaiset opinnot eli myös majoitusmahdollisuudet on tarjolla Janakkalassa.
Minkä noista olet valinnut? Ajattelitko matkustaa päivittäin Riihimäelle, Tampereelle tai Lahteen vai muuttaa asumaan Janakkalaan?
Etkös sä joskus sanonut jo kokeilleesi tuota Kiipulassa opiskelua. Mutta jätit senkin kesken?
Luuletko, että ne hyväksyvät sut sinne uudemman kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee pääsiäinen. Saa taukoa lapsen koulujutuista. Ap
Eikö sulla ole kiireitä sen muuttamisen kanssa?
On tietenkin, mutta lapsen isä ei auta yhtään lasta koulujutuissa, niin ne jää mulle. Ap
Onni onnettomuudessa, että tulevaisuudessa ei enää jää. Isäviikkoina saa ukkokulta huolehtia asiasta ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Etkös sä joskus sanonut jo kokeilleesi tuota Kiipulassa opiskelua. Mutta jätit senkin kesken?
On ne sinne mut 2 kertaa hyväksyneet opiskelemaan. Mitä mä sitten opiskelisin? En pääse opiskelemaan lähihoitajaksi, pph. ksi tms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee pääsiäinen. Saa taukoa lapsen koulujutuista. Ap
Eikö sulla ole kiireitä sen muuttamisen kanssa?
On tietenkin, mutta lapsen isä ei auta yhtään lasta koulujutuissa, niin ne jää mulle. Ap
Onni onnettomuudessa, että tulevaisuudessa ei enää jää. Isäviikkoina saa ukkokulta huolehtia asiasta ihan itse.
No, veikkaan, että niinä viikkoina lapsi saa opiskella ihan itse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne sinne mut 2 kertaa hyväksyneet opiskelemaan. Mitä mä sitten opiskelisin? En pääse opiskelemaan lähihoitajaksi, pph. ksi tms. Ap
Opiskele vaikka kieliä teidän kansalaisopistossa. Mielenkiintoista ja hyödyllistä.
No onneksi kehitysvammaisen kanssa ainakin pääsee kaikenlaisia juttuja kokoilemaan, jos ja kun ei opiskelut suju. Siellä on muitakin työttömiä. Ap
Jos ja kun nyt sinne Kiipulaan kolmannen kerran menet, aiotko tällä kertaa myös opiskella opinnot loppuun saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä joka tapauksessa ammatinvalintapsykologit mulle suosittelee. Kun en pysty fyysiseen työhön, niin en pääse edes niihin koulutuksiin. Ap
Milloin viimeksi olet keskustellut asiasta ammatinvalintapsykologien kanssa? Ennen vai jälkeen Aruban reissun?
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun nyt sinne Kiipulaan kolmannen kerran menet, aiotko tällä kertaa myös opiskella opinnot loppuun saakka?
Jos mä pääsen sinne, niin kyllä mä aion niin paljon tukea pyytää, että saisin tutkinnon suoritettua. Jos en pääse, niin menen kokoamishommiin kehitysvammaisten kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin viimeksi olet keskustellut asiasta ammatinvalintapsykologien kanssa? Ennen vai jälkeen Aruban reissun?
Olen mä tehnyt heidän luonaan testejäkin. Monella eri paikkakunnalla, jossa olen asunut. Kaikki ovat aina käskeneet mennä merkonomin opintoihin. Ap
Mikset sä ole kertonut niille psykologeille, että olet yrittänyt opiskella merkonomiksi XX kertaa, etkä pääse puusta pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä ole kertonut niille psykologeille, että olet yrittänyt opiskella merkonomiksi XX kertaa, etkä pääse puusta pitkään?
Kyllä mä kerroinkin, mutta eipä ne sanoneet mitään. Eräs sitten lähetti mut lähihoitaja kouluun hakemaan, mutta siellä taas sanottiin, etten sovellu alalle. Ap
Datanomiksi niin alkaa sujua ne nettikokouksetkin.