Kerron jotain mikä on melko järkyttävää suoraan sanottuna
Pystyn nykyään olemaan aivan sairaan pitkiä aikoja syömättä. En ole koskaan ollut mikään hullu syömäri, silloin tällöin nautin ruuasta, mutten ole koskaan ollut mikään säännöllinen ahmija.
Sitten kävi semmoinen hommelsson, että jouduin olemaan syömättä useamman päivän. Ja kun sanon syömättä, niin tarkoitan että SYÖMÄTTÄ.
Ja siitä se sitten lähti. Huomasin, että nälkä ei kasvakaan loputtomasti (miten se olisi edes mahdollista? XDDDDDDD) ja alkaa jopa laantumaan tietyssä pisteessä.
Nykyään syön aivan järjettömän vähän päivässä! Jos tulee pieni nälkä enkä jaksa tehdä ruokaa, pystyn vain alkaa nukkumaan ja herään kuin uudesti syntyneenä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Joskus harvoin syön silläviisiin, että vedän kaikkea mahdollista naamariin melkoisen isoja määriä, mutta se ei ole säännöllistä. Lähinnä pms-vaivaa.
Ap
Vaikuttaa ahmimishäiriöltä. Ensin "paastoat", sitten ahmit ruokaa järjettömät määrät, minkä seurauksena vatsalaukkusi venyy ja kohta huomaat, että joudut syömään suurempia aterioita saavuttaaksesi kylläisyyden tunteen. Saat elimistösi entistä pahemmin sekaisin, ellet tee korjausliikettä elintapoihisi.
Jospa nyt vaan ryhtyisit syömään säännöllisin väliajoin. 4-5 tunnin väliajoin kun syöt päivässä pieniä ruoka-annoksia, huomaat, että jaksat aikaisempaa paremmin. Aivotkaan eivät toimi, elleivät ne saa ravinteita säännöllisin väliajoin. Ja sinä sentään olet opiskelija. Jaksatko ollenkaan opiskella nykyään?
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
No minä syön kerran päivässä. Olen silti tukevassa kunnossa, vaikka seuraavaan ateriaan on se n. 24h. Ei ole vain nälkä, syön silloin kun on nälkä ja sitä nälkää saa odottaa kauan. Syön kyllä aika paljon kerralla sitten.
Epäterveellistä. Opettele syömään n. neljän tunnin välein pieniä aterioita kerrallaan. Huomaat, että et vuorokaudessa tarvitse enää niin paljon ruokaa kuin nyt syöt yhdellä aterialla.
Ei huvita syödä jatkuvasti. Eikä liikakilot ole ongelma minulle. Eikä niitä nyt niin kamalasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kuitenkin elimistösi tarvitsisi rakennusaineita ja ravinteita.
Mutta nälän tunne voi olla nopeasti ohimenevä, samoin janonkin vaikka se ei sentään ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Anorektikon leuhkiminen siitä kuinka ei syö mitään, on näköjään aivot näivettynyt, pakko olla provo teinin kirjoittama.
Ap ahmii ruokaa, hänellä on ilmeisesti ahmimishäiriö eikä anoreksia. Anorektikot kieltäytyvät ruuasta. Molemmat ovat todella ikäviä vaivoja.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
No minä syön kerran päivässä. Olen silti tukevassa kunnossa, vaikka seuraavaan ateriaan on se n. 24h. Ei ole vain nälkä, syön silloin kun on nälkä ja sitä nälkää saa odottaa kauan. Syön kyllä aika paljon kerralla sitten.
Epäterveellistä. Opettele syömään n. neljän tunnin välein pieniä aterioita kerrallaan. Huomaat, että et vuorokaudessa tarvitse enää niin paljon ruokaa kuin nyt syöt yhdellä aterialla.
Ei huvita syödä jatkuvasti. Eikä liikakilot ole ongelma minulle. Eikä niitä nyt niin kamalasti ole.
Olet kuitenkin jo 45-vuotias. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä mukavuudenhaluisemmaksi käyt ja sitä enemmän kerääntyy myös liikakiloja varsinkin, kun ruokailutottumuksesi ovat epäterveelliset.
Viimeistään tuossa iässä pitäisi jo ruveta ajattelemaan, millaisen vanhuuden haluat viettää. Haluatko olla itsenäinen ja omatoiminen vai haluatko jämähtää paikoillesi sohvan nurkkaan tai sängyn pohjalle liikkumattomaksi möhkäleeksi. Elämäntapamuutokset on tapana aloittaa juuri ruokailutottumusten muuttamisesta terveellisemmiksi.
Miten pitkä olet, ap, ja mikä on painosi? Onko painosi laskenut paljon viime aikoina?
Ilmoitin sensuurivouhottajan kommentin ylläpidolle. Hän vaikuttaa olevan aivan hukassa itsensä kanssa - väsää näitä "sensuurialoituksia" liukuhihnalta. Ja tännekin tuli julistamaan maailmanlopun sanomaansa. Hoh hoijaa. Iltalääkitys ehkä unohtunut häneltä.
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Olet kuitenkin jo 45-vuotias. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä mukavuudenhaluisemmaksi käyt ja sitä enemmän kerääntyy myös liikakiloja varsinkin, kun ruokailutottumuksesi ovat epäterveelliset.
Viimeistään tuossa iässä pitäisi jo ruveta ajattelemaan, millaisen vanhuuden haluat viettää. Haluatko olla itsenäinen ja omatoiminen vai haluatko jämähtää paikoillesi sohvan nurkkaan tai sängyn pohjalle liikkumattomaksi möhkäleeksi. Elämäntapamuutokset on tapana aloittaa juuri ruokailutottumusten muuttamisesta terveellisemmiksi.
Ei nyt sentään tarvitse liiotella. Ei tänne näköjään kannata mitään vastailla.
Miksi ihmiset puuttuu toisten syömisiin ja kiloihin. Ihme palsta tämä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on järkyttävää? Voin olla päivän syömättä, siis aamukahvin voimalla mennään. Totta kai tulee nälkä, mutta kun nälkä mene "yli", niin nälän tunne katoaa. Mutta en ole sentään useaa päivää ollut syömättä. Kyllä yleensä sitten illalla syön, jos päivä on mennyt ilman ruokaa. Joskus vaan ihmettelen, miksi koko ajan pitää syödä. Syön sitten, kun on nälkä. Ja jos silloin en ehdi syömään, syön vasta illalla. Minusta tämä on normaalia. Painoindeksini on normaali.
Täällä toinen samanmoinen. Aamulla vain kahvia. Jos syön myöhäisen (klo 13:00 tai niillä main) lounaan, en syö illalla. Jos en ehdi syödä, sanon kurisevalle vatsalle, ettei nyt tipu ruokaa, se hiljenee ja syön illalla. Vettä juon kyllä suht. paljon. Minullekin ihan normaalia, emme me kaikki ole samalla muotilla valettu.
Onko ap se cacola crista? Kannattaisi kyllä syödä. Muuten menee aiheenvaihdunta sekaisin ja kroppa säästöliekille.
Oikeastihan se ei tapahdu yhtään niin helposti kuin pelotellaan ja on ihmisiä, jotka esim syövät vain yhden suuren ja monipuolisen aterian päivässä ja elävät ihan terveenä. Mutta tuo että skippaa syömiset useana päivänä, ja syö todella vähän silloin kun syö, on jo haitallista ja vaarallista.
Voi tulla häiriöitä hormonitoimintaan, sydämeen, aivot ei pelitä kunnolla jne. Nälkä ei tunnu, koska nälkäsignaalitkin on ihan sekaisin. Osteoporoosin riski kasvaa eikä kroppa saa riittävästi suoloja. Huippaa, tulee rytmihäiriöitä, puutostiloja ja kehon vastustuskyky laskee. Vaikka pärjäisi vaan jollain riisikakuilla, niin se ei ole hyvä asia. Kohtuus on avain kaikkeen: ei liikaa ruokaa, mutta ei myöskään liian vähän ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se cacola crista? Kannattaisi kyllä syödä. Muuten menee aiheenvaihdunta sekaisin ja kroppa säästöliekille.
Oikeastihan se ei tapahdu yhtään niin helposti kuin pelotellaan ja on ihmisiä, jotka esim syövät vain yhden suuren ja monipuolisen aterian päivässä ja elävät ihan terveenä. Mutta tuo että skippaa syömiset useana päivänä, ja syö todella vähän silloin kun syö, on jo haitallista ja vaarallista.
Voi tulla häiriöitä hormonitoimintaan, sydämeen, aivot ei pelitä kunnolla jne. Nälkä ei tunnu, koska nälkäsignaalitkin on ihan sekaisin. Osteoporoosin riski kasvaa eikä kroppa saa riittävästi suoloja. Huippaa, tulee rytmihäiriöitä, puutostiloja ja kehon vastustuskyky laskee. Vaikka pärjäisi vaan jollain riisikakuilla, niin se ei ole hyvä asia. Kohtuus on avain kaikkeen: ei liikaa ruokaa, mutta ei myöskään liian vähän ruokaa.
*)Aineenvaihdunta siis! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus harvoin syön silläviisiin, että vedän kaikkea mahdollista naamariin melkoisen isoja määriä, mutta se ei ole säännöllistä. Lähinnä pms-vaivaa.
Ap
Vaikuttaa ahmimishäiriöltä. Ensin "paastoat", sitten ahmit ruokaa järjettömät määrät, minkä seurauksena vatsalaukkusi venyy ja kohta huomaat, että joudut syömään suurempia aterioita saavuttaaksesi kylläisyyden tunteen. Saat elimistösi entistä pahemmin sekaisin, ellet tee korjausliikettä elintapoihisi.
Jospa nyt vaan ryhtyisit syömään säännöllisin väliajoin. 4-5 tunnin väliajoin kun syöt päivässä pieniä ruoka-annoksia, huomaat, että jaksat aikaisempaa paremmin. Aivotkaan eivät toimi, elleivät ne saa ravinteita säännöllisin väliajoin. Ja sinä sentään olet opiskelija. Jaksatko ollenkaan opiskella nykyään?
Voi huoh, ei TODELLAKAAN ole mitään ahmimishäiriötä XD. PMS:ssä saatan ahmia, se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on järkyttävää? Voin olla päivän syömättä, siis aamukahvin voimalla mennään. Totta kai tulee nälkä, mutta kun nälkä mene "yli", niin nälän tunne katoaa. Mutta en ole sentään useaa päivää ollut syömättä. Kyllä yleensä sitten illalla syön, jos päivä on mennyt ilman ruokaa. Joskus vaan ihmettelen, miksi koko ajan pitää syödä. Syön sitten, kun on nälkä. Ja jos silloin en ehdi syömään, syön vasta illalla. Minusta tämä on normaalia. Painoindeksini on normaali.
Täällä toinen samanmoinen. Aamulla vain kahvia. Jos syön myöhäisen (klo 13:00 tai niillä main) lounaan, en syö illalla. Jos en ehdi syödä, sanon kurisevalle vatsalle, ettei nyt tipu ruokaa, se hiljenee ja syön illalla. Vettä juon kyllä suht. paljon. Minullekin ihan normaalia, emme me kaikki ole samalla muotilla valettu.
Samoin. Itse paranin syömishäiriöstä sillä, että opettelin kuuntelemaan omaa kehoani ja milloin on nälkä ja tekee mieli syödä. En pakota itseäni syömään, jos ei ole nälkä eikä tee mieli ruokaa, enkä myöskään jätä syömättä, jos on nälkä. Ihan normaalipainoinen olen. On myös erilaisia päiviä: joskus tekee mieli aamiaista ja on jäätävä nälkä päivälläkin, kun taas toisina päivinä voi lähes unohtaa koko syömisen kokonaan.
Hienosti meni pointti aivan totaalisesti ohi tuolta ahmimishäiriö-kommentoijalta XD EN TUNNE NÄLKÄÄ LÄHES KOSKAAN ENÄÄ, HALOO. Joku kerran kuussa tapahtuva pms-ahmiminen on melkoisen kaukana häiriöstä. Ahmiminen ei ole minulle mitenkään tavallinen asia, kuten aika selkeästi jo mainitsin XD.
Sulla ei nyt vaan oo ollut hyviä miekkosia pitkään aikaan, niin ruokahalu on kadonnut. XDDDDDDD Etsi nyt hyvä ystävä miekkonen kokkaamaan itsellesi jotain. XDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama hommelsson. Jos en syö nälkä katoaa. Olen silti syönyt säännöllisesti koska niin on käsketty.
Täällä samat,söin perjantaina 3leipää kahvia vkon loppuna vettä juonu.nälän tunne katoaa toisena päivänä jos ei syö, huomenna töihin niin pakko hakea aamulla kivistä ja meetvurstia..lapsena jo ollu etten tunnista nälkää tai muista oikein syödä mut sitte kun pysähtyy kahville ja joku juusto kurkku voileipä niin onhan se hyvää
Kamalaa puputtamista, että pitäisi 4-5 tunnin välein syödä jotain. Kokeilin tuota joskus vuosia sitten eikä ollut oma juttu ollenkaan. En usko näihin virallisiin ohjeistuksiin enkä lautasmalleihin lainkaan enkä ole koskaan aikuisiällä ollut ylipainoinen.
Minä kadotin ruokahalun, kun rakkaani kuoli. Siinä surussa meni koko elimistö sekaisin, kuukautiset ja kaikki. Jos sinulla ei ole mitään tuon tyyppistä syytä, kannattaa ehkä käydä lääkärissä ja verikokeissa selvittämässä, että kaikki on kunnossa.