Kerron jotain mikä on melko järkyttävää suoraan sanottuna
Pystyn nykyään olemaan aivan sairaan pitkiä aikoja syömättä. En ole koskaan ollut mikään hullu syömäri, silloin tällöin nautin ruuasta, mutten ole koskaan ollut mikään säännöllinen ahmija.
Sitten kävi semmoinen hommelsson, että jouduin olemaan syömättä useamman päivän. Ja kun sanon syömättä, niin tarkoitan että SYÖMÄTTÄ.
Ja siitä se sitten lähti. Huomasin, että nälkä ei kasvakaan loputtomasti (miten se olisi edes mahdollista? XDDDDDDD) ja alkaa jopa laantumaan tietyssä pisteessä.
Nykyään syön aivan järjettömän vähän päivässä! Jos tulee pieni nälkä enkä jaksa tehdä ruokaa, pystyn vain alkaa nukkumaan ja herään kuin uudesti syntyneenä.
Kommentit (42)
Joskus harvoin syön silläviisiin, että vedän kaikkea mahdollista naamariin melkoisen isoja määriä, mutta se ei ole säännöllistä. Lähinnä pms-vaivaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että nälän lisäksi sinulla on pulaa oikeinkirjoitusohjeista.
Öööm no ihan oikein olen kirjoittanut. Pilkut jätän toisinaan tarkoituksella pois, kun kirjoitan palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on niin nälkä että näköä haittaa?
Ap ei ilmeisesti käy töissä eikä tee mitään ruumiillista.
Anorektikon leuhkiminen siitä kuinka ei syö mitään, on näköjään aivot näivettynyt, pakko olla provo teinin kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ilmeisesti käy töissä eikä tee mitään ruumiillista.
Olen opiskelija. En ole töissä tällä hetkellä, paitsi nollatuntisopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Anorektikon leuhkiminen siitä kuinka ei syö mitään, on näköjään aivot näivettynyt, pakko olla provo teinin kirjoittama.
En ole anorektikko enkä leuhki. Enkä ole teini enkä provokaan. Syömättä jättäminen on vain yllättävän helppoa. Kyllä minä kuitenkin syön, mutta kykenen olemaan ilman ruokaa todella pitkiä aikoja.
Niin. Kuitenkin elimistösi tarvitsisi rakennusaineita ja ravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kuitenkin elimistösi tarvitsisi rakennusaineita ja ravinteita.
Niin.
Ap
Minulla sama hommelsson. Jos en syö nälkä katoaa. Olen silti syönyt säännöllisesti koska niin on käsketty.
No minä syön kerran päivässä. Olen silti tukevassa kunnossa, vaikka seuraavaan ateriaan on se n. 24h. Ei ole vain nälkä, syön silloin kun on nälkä ja sitä nälkää saa odottaa kauan. Syön kyllä aika paljon kerralla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama hommelsson. Jos en syö nälkä katoaa. Olen silti syönyt säännöllisesti koska niin on käsketty.
Olemme onnekkaita. Olisi hirveää olla suursyömäri, joka ahmii milloin mistäkin syystä ja lihoo valaaksi.
Joskus PMS:n aiheuttama ahmiminen on kivaa, koska se on korkeintaan kerran kuussa tapahtuva asia. Silloin on ihanaa vetää överiksi.
Mikä on järkyttävää? Voin olla päivän syömättä, siis aamukahvin voimalla mennään. Totta kai tulee nälkä, mutta kun nälkä mene "yli", niin nälän tunne katoaa. Mutta en ole sentään useaa päivää ollut syömättä. Kyllä yleensä sitten illalla syön, jos päivä on mennyt ilman ruokaa. Joskus vaan ihmettelen, miksi koko ajan pitää syödä. Syön sitten, kun on nälkä. Ja jos silloin en ehdi syömään, syön vasta illalla. Minusta tämä on normaalia. Painoindeksini on normaali.
Niinhän se mustalaisen hevonenkin oppi olemaan syömättä. Kuoli samalla.
Miekenterveyspuolella vaikuttaa olevan ongelmia, ota yhteyttä lääkityksen tarkistamiseksi hoitokontaktiisi.
Mikä tuossa nyt on järkyttävää tai yllättävää?
Nälän tunne riippuu pitkälti tottumuksesta ja hormonitoiminnasta ja paastoajat tietävät kyllä, että nälkä ei yleensä vaivaa, kun keho on päässyt ketoosiin. Kehosi toimii ihan normaalisti ja tavanomaisesti.
Itse asiassa sanonta nälkä kasvaa syödessä on totta ihan kirjaimellisesti. Jos totuttaa kehon jatkuvaan syömiseen, kokee myös nälkää useammin. Itse olen pätkäpaastonnut pari vuotta. Ennen sitä minulla oli nälkä muutaman tunnin välein. Nyt ei ole mikään ongelma olla vaikka koko päivä syömättä.
M45 kirjoitti:
No minä syön kerran päivässä. Olen silti tukevassa kunnossa, vaikka seuraavaan ateriaan on se n. 24h. Ei ole vain nälkä, syön silloin kun on nälkä ja sitä nälkää saa odottaa kauan. Syön kyllä aika paljon kerralla sitten.
Epäterveellistä. Opettele syömään n. neljän tunnin välein pieniä aterioita kerrallaan. Huomaat, että et vuorokaudessa tarvitse enää niin paljon ruokaa kuin nyt syöt yhdellä aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööm no ihan oikein olen kirjoittanut. Pilkut jätän toisinaan tarkoituksella pois, kun kirjoitan palstalla.
"Jos tulee pieni nälkä enkä jaksa tehdä ruokaa, pystyn vain alkaa nukkumaan ja herään kuin uudesti syntyneenä." - löydätkö tuosta yhtäkään virhettä?