Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalit kiinni jo ensi keskiviikkona

Vierailija
28.03.2021 |

:( höh odotin, että vasta pääsiäisen jälkeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1b092d55-8f5b-4862-8e8f-34476c001…

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet harrastukset ovat olleet jo kuukausia katkolla. Kukaan ei ole nillittänyt yhtä paljon kuin kuntosaleilla kävijät. Maailmassa on suurempiakin murheita kuin se ettei voi vähään aikaan käydä salilla. Itsekin kävin ennen epidemiaa mutten pidä tätä katastrofina vaan olen aloittanut juoksuharrastuksen sillä välin.

Juu painonnostaja voi vaikka aloittaa villasukkien virkkaamisen. Sillähän se hoituu.

42/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisa59 kirjoitti:

Ihme ja kumma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti eivät ole kiinni kesäkuun loppuun asti. Minusta tulee nyt lihava ☺

Oletko jotenkin kyvytön harrastamaan ulkoliikuntaa?

Nämä "liiku ulkona"-kommentit ovat kyllä alkaneet jo kyrsiä. Jos omana harrastuksena on ollut vaikka uinti tai nyrkkeily tai jokin muu liikuntamuoto, joka vaatii tiettyä välineistöä niin ei niitä niin vaan korvata ulkoilulla. Itse olen ainakin umpikyllästynyt kävelyyn samoja katuja ja polkuja, kun sitä on lähestulkoon vuosi tehty. On jo vaikea motivoida itseään liikkeelle "kävelemään".

Samaa mieltä. Jos joku vähämielinen nauttii kävellä/juosta apaattisena eteenpäin samoja reittejä vuodesta toiseen, niin se suotakoon hänelle, mutta ihmisillä on paljon monipuolisempiakin harrastuksia, joita täytyisi jo päästä jatkamaan.

Minä en millään muotoa halua väheksyä niitä, jotka nauttivat juoksusta tai kävelystä samoja polkuja. Hienoa, että nauttivat ja tekevät. Mutta me ihmiset olemme erilaisia myös liikuntamieltymysten suhteen. Minulle pelkkä kävely (sitäkin toki olen aina tehnyt ja on tärkeääkin liikkua raittiissa ulkoilmassa) ei riitä ja niin on varmasti muidenkin kohdalla. Ja valitettavasti meidän kohdallamme ne nautintoa, iloa, jaksamista tuottavat liikuntamuodot on kielletty. Esim. Hesassa kaupungin omat liikuntapaikat ja uimahallit ovat lähes yhtäjaksoisesti olleet suljettuina jo vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet harrastukset ovat olleet jo kuukausia katkolla. Kukaan ei ole nillittänyt yhtä paljon kuin kuntosaleilla kävijät. Maailmassa on suurempiakin murheita kuin se ettei voi vähään aikaan käydä salilla. Itsekin kävin ennen epidemiaa mutten pidä tätä katastrofina vaan olen aloittanut juoksuharrastuksen sillä välin.

Se vaan ei ole millään mittapuulla oikeudenmukaista että Levillä saa ”ulkoliikunnan” varjolla pitää ilotaloa ja kapakkaa mökissä mutta paikassa jossa ei ole ollut tartunnan tartuntaa ei saa käydä

Vierailija
44/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan ei ole millään mittapuulla oikeudenmukaista että Levillä saa ”ulkoliikunnan” varjolla pitää ilotaloa ja kapakkaa mökissä mutta paikassa jossa ei ole ollut tartunnan tartuntaa ei saa käydä

Ja sitten ne, jotka eivät koskaan ole kuntosalilla käyneetkään, tyytyväisenä myhäilevät, että näin saadaan korona poistettua ja itse voivat jatkaa omia harrastuksiaan.

45/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että nyt jatkan tätä "nillittämistä". Mutta ainakin minun iässäni (63 v) kysymys on myös ihan toimintakyvyn säilymisestä. Jos en pidä itseäni kunnossa, en kohta pääse ylös sängystä. Jos pitkään joudun olemaan samassa asennossa, jäykistyn. Eduskunnan kuntosalia pidetään auki mm. sillä perusteella, että jotkut tarvitsevat sitä fysioterapeuttisista syistä. Niin tarvitsisin minäkin, jotta en muutaman vuoden päästä olisi ihan yhteiskunnan hoidettavana.

Vierailija
46/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nillitän siksi, ettei näillä rajoituksilla ole enää mitään tekemistä tautitapausten kanssa. Tässä on taustalla jotain poliittista valtataistelua tms, mutta kyse ei ole enää kansalaisten turvaamisesta.

Vierailija
47/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ulkoilemaan pitäisi lähteä... Juuri kun olen vuosien työn jälkeen saanut hentoiseen kroppaani lihasta, niin nyt niitä pitäisi surkastuttaa kotijumpalla. Lenkkeilen ja pyöräilen 4-5 krt/vko ja käyn salilla 5-6 krt/vko. Ei oikein viitsi kerrostaloyksiöön hommata 100 kg edestä painoja. Olen ollut lomautettuna vuoden, sain juuri toisen työpaikan ja jouduin sielläkin lomautetuksi. Kuntosali on henkireikäni.

Vierailija
48/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee vain pk-seutua ja Turkua?

Välillä kyrsii kun monet sulut koskevat koko Uuttamaata, myös näitä kuntia ja kaupunkeja, joissa tilanne ei ole edes mitenkään paha.

Vierailija
49/75 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee vain pk-seutua ja Turkua?

Välillä kyrsii kun monet sulut koskevat koko Uuttamaata, myös näitä kuntia ja kaupunkeja, joissa tilanne ei ole edes mitenkään paha.

Kyrsiihän se, mutta yhtä paljon kyrsii asua jossain siellä ns. pahemmilla seuduilla, jossa ei kuitenkaan itse ole nähnyt yhtään tartuntatapausta ja itse elää ihan sääntöjen mukaan kuitenkin.

Sitten jos on jotain ei-kantaväestön edustajia, joita ei mitkään säännöt kiinnosta, niin miksi muut joutuvat sitten kärsimään heidän toimistaan, ja miksi koko muu maa ei kärsi heidän toimistaa yhtä paljon. Paljon on kysymyksiä, ja ainoa oikea tapa on, että koko maalla pitää olla samat säännöt.

Vierailija
50/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus...

Vierailija
51/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomen avi aloittaisi 1.4. sulun, päätöstä ei vielä tehty.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2740c9b6-c9ce-4fe6-b70c-92f640fff…

Vierailija
52/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa59 kirjoitti:

Anteeksi, että nyt jatkan tätä "nillittämistä". Mutta ainakin minun iässäni (63 v) kysymys on myös ihan toimintakyvyn säilymisestä. Jos en pidä itseäni kunnossa, en kohta pääse ylös sängystä. Jos pitkään joudun olemaan samassa asennossa, jäykistyn. Eduskunnan kuntosalia pidetään auki mm. sillä perusteella, että jotkut tarvitsevat sitä fysioterapeuttisista syistä. Niin tarvitsisin minäkin, jotta en muutaman vuoden päästä olisi ihan yhteiskunnan hoidettavana.

Ei kait kukaan kiellä sinua liikkumadta kotona/ulkona? Eikä pakota sinua olemaan niin kauan samassa asennossa että jäykistyt? Nyt turha nillitys pois, ei kenenkään kunto muutamassa viikossa mene rapakuntoon jos vaan viitsii liikkua muuallakin kuin salilla.

Vierailija
53/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi sulkea, koska luvut laskussa!

Vierailija
54/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu painonnostaja voi vaikka aloittaa villasukkien virkkaamisen. Sillähän se hoituu.

Niin se vaan nyt kaikilla on.

Vierailija
55/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, onko vauvapalstan salihemmoilla nyt se "exit-suunnitelma", kun salit menee kiinni? 

Vierailija
56/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssikypsää.

Vierailija
57/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa59 kirjoitti:

Sinä voit treenata kotona. Ihan oman kropan painolla. Netistä löytyy ohjeita.

Voit mennä kävelylle jne jne.

Vierailija
58/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisa59 kirjoitti:

Ei kait kukaan kiellä sinua liikkumadta kotona/ulkona? Eikä pakota sinua olemaan niin kauan samassa asennossa että jäykistyt? Nyt turha nillitys pois, ei kenenkään kunto muutamassa viikossa mene rapakuntoon jos vaan viitsii liikkua muuallakin kuin salilla.

Kuntosalit ovat nyt kiinni kesäkuun loppuun asti eli kolme kuukautta. Sen jälkeen moni on aivan liikuntakyvytön ja terveydenhuolto paisuu selkävaivaisista. Aerobinen liikunta ei korvaa lihaskuntoliikuntaa. Ilman vahvoja selän lihaksia, selkään sattuu.

Toivottavasti maah an muutta jajärjestöiltä evätään kaikki tuet ensi vuodeksi. Hehän tämän ovat aiheuttaneet ja muut joutuvat kärsimään heidän takiaan.

Vierailija
59/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin myös estää tiettyjen postinumeroalueiden henkilöiden pääsy kuntosaleille. Se olisi kaikkein reiluinta, koska tietyillä alueilla on suurin vaara saada tartunta ja tartuttaa.

Vierailija
60/75 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jännää, siis etelässä mutta täällä Kajaanissa on uimahalli ja kuntosalit auki ollut koko vuoden ja on edelleen, ei kun pääsiäisenä taas uimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi