Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä logiikka on elää masentuneena?

miksi
28.03.2021 |

Tällaista miettinyt jo vuosia. Miksi pitää elää ja yrittää kun mikään ei tunnu kivalta? Edes seksi ei nappaa. Viinaakaan ei voi juoda, kun en kestä krapuloita. En tiedä ymmärrättekö.

En ole täysin työkykyinen ja se vielä lisää taakkaa. Joka "luukulla" tuntee olevansa vain taakka. Tämä yhteiskunta on vain pärjääjille. Vai pitäisikö paeta johonkin korpeen ja alkaa elämään omavaraisesti? Kylmä teltta voisi motivoida puunhakkuuseen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se juuri on... masennusta.

Vierailija
2/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt, mikään ei tuota enää iloa tai anna minkäänlaista tyydytystä. Tähän mennessä olen toivonut, että joku kaunis päivä herään ja yhtäkkiä kaikki onkin paremmin. Ei ole näin tapahtunut, päivät, kuukaudet ja vuodet kuluu vain.

Vierailija
4/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksoin sen voimalla että vielä ehkä joskus helpottaa. 15 vuotta siinä kesti mutta oli kitumisen arvoista. Toki useamman kerran oli jo toivottomia kausia ja iso kiitos läheisille etteivät antaneet minun luovuttaa.

5/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tehdä jotain hyödyllistä ja arvokasta. Vapaaehtoistyötä silloin tällöin, jos jaksat, tai vaikka alat valokuvata luontoa ja pitää blogia, jossa julkaiset kuvia tai alat kirjoittaa romaania.

Vierailija
6/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit pitää kaupunkiasunnon ja tehdä telttakokeilun. Sehän voi olla, että jo 3 viikon jälkeen suihku ja hanavesi saavat elämän tuntumaan juhlalta :)

Vierailija
7/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ala tehdä jotain hyödyllistä ja arvokasta. Vapaaehtoistyötä silloin tällöin, jos jaksat, tai vaikka alat valokuvata luontoa ja pitää blogia, jossa julkaiset kuvia tai alat kirjoittaa romaania.

Maailma on jo väärällää luontoblogeja, joita kukaan ei lue. Ongelman ydin on siinä, etten näe mitään hyödyllisenä ja arvokkaana. 

Vierailija
8/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit pitää kaupunkiasunnon ja tehdä telttakokeilun. Sehän voi olla, että jo 3 viikon jälkeen suihku ja hanavesi saavat elämän tuntumaan juhlalta :)

No jaa. 2kk olen elänyt teltassa ja ei siellä niin suihkua kaipaa. Sitä ette vain ymmärrä te, jotka ette ole kokeilleet. 

Vierailija
9/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ku ihana että tuli  tällanen ketju just nyt. Itse kärvistellyt krapula-peloissa ja toivottomuudessa koko päivän. Se tunne että olen pilannut kaiken. Huomenna arkena hyökkää kaikki ongelmat taas, eikä huvittas mikään. 

Vierailija
10/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ku ihana että tuli  tällanen ketju just nyt. Itse kärvistellyt krapula-peloissa ja toivottomuudessa koko päivän. Se tunne että olen pilannut kaiken. Huomenna arkena hyökkää kaikki ongelmat taas, eikä huvittas mikään. 

Et sä voi pilata mitään. Masiksen hyvä puoli on, että kaikki on jo pilalla. :D 

Vierailija
11/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa huomiota ja sympatiaa. Siksi siitä ei haluta parantuakaan.

Vierailija
12/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä saa huomiota ja sympatiaa. Siksi siitä ei haluta parantuakaan.

Ai missä päin Suomea?? Lähden sinne heti! Itse kun olen saanut lähinnä hylkäämistä masennuksen vuoksi. Ei ole kukaan säälimässä, lohduttamassa tai taputtamassa selkään.  Ihan itsekseen saa olla. 

Vierailija
13/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Entä jos ei ole taitoa tuollaisiin?

Vierailija
14/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus korjaa ihmistä

Vierailija
15/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuspillereitä napsii jo 10% väestöstä. Määrä vain kasvaa koko ajan eikä sille taida olla loppua näkyvissä. Olen mielummin oma masentunut itseni kuin muutan itseni lääkkeitten avulla joksikin toiseksi. Jos toden sanoo niin eihän psyykenlääkkeillä oikeastaan ole mitään periaatteellista eroa huumausaineisiin.

Vierailija
16/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän mielekkyys riippuu myös maailmankatsomuksesta ja sitä kautta  tarkoituksesta.

Vierailija
17/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita arvoja nyky-yhteiskunnassa on kuin rikastua? Jaa, no ehkä saada se oma naamataulu julkisuuteen hetkeksi. Mutta onko muita? 

Vierailija
18/18 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi_ kirjoitti:

Mitä muita arvoja nyky-yhteiskunnassa on kuin rikastua? Jaa, no ehkä saada se oma naamataulu julkisuuteen hetkeksi. Mutta onko muita? 

Voit määritellä itse omat arvosi ja elää niiden mukaan, ei sinun tarvitse eikä kannata muiden arvoista välittää tai kantaa huolta. Jos arvosi on vaikka muiden auttaminen, niin aloitat vaikka kodittomista kissoista. Jos arvosi on terveys aloita vaikka kävelystä. Jos arvosi on luonnonsuojelu aloita vaikka jätteiden lajittelusta. Tms. Onnellisuus ja merkityksellisyys tulee olis arvojen mukaisesta elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi