Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin laittaa vähän liikaa piripiriä kanaan. Onneksi vain omaan annokseeni. Osaatteko te annostella chilit oikein?

Vierailija
28.03.2021 |

?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piriä kanaan?

Pitääpä kokeilla...

Vierailija
2/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilin käyttö on arpapeliä välillä tai en vain osaa. Vai vaihteleeko niiden tulisuus?

Liian chilin takia olen lisännyt ruokaan sokeria tai hunajaa sekä kookosmaitoa. Ei sekään välttämättä auta. Olen joutunut esimerkiksi siivilöimään pois ruuassa olevan nesteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chilin käyttö on arpapeliä välillä tai en vain osaa. Vai vaihteleeko niiden tulisuus?

No kyllä. Ja rajusti.

Vierailija
4/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupes tekee mieli pirtsaa. Liian monta vuotta absolutistina.

Vierailija
5/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian chilin takia olen lisännyt ruokaan sokeria tai hunajaa sekä kookosmaitoa. Ei sekään välttämättä auta. Olen joutunut esimerkiksi siivilöimään pois ruuassa olevan nesteen.

Vaihtelee todella paljon. Tänään käyttämäni piripiri oli vahvuusasteeltaan 10, kun taas meillä on myös chiliä, jonka vahvuusaste on vain neljä - eikä se anna ruokaan melkein mitään makua eikä minkäänlaista tulisuutta ainakaan yhtään. Pidän tuosta piripiristä, mutta sitä pitää osata laittaa todella vähän. ap

Vierailija
6/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy syömässä chichuanilaista tai aadana kebab. Jutellaan sitten uudestaan.

Vierailija
7/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella alhaista sekoittaa piripiriketjuun jotain nistien juttuja.

Vierailija
8/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Itse käytän chilipalkoja. Täytyy sitten toimia niin, että lisää ensin hitusen, maistaa ja laittaa lisää jos on tarvis.

Sen kyllä tiedän, että itse kasvatetut chilit eivät ole tulisuutta nähneetkään, mutta että ne yhdet ja samat kaupan punaiset chilit eroavat toisistaan tulisuudeltaan on minulle uutta. Ei niissä mitään pakkausmerkintöjä ole ja jos maistaa raakaa chiliä pienen palan, niin ei siitä oikein ota selkoa.

Tapanani on paistaa pannulla esimerkiksi sipulia, valkosipulia, chiliä ja inkivääriä ja lisätä sitten muut paistettavat raaka-aineet joukkoon niiden vaatiman kypsymisajan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän