Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien ja sukulaisten elämänvalinnat, joita olet ihmetellyt hiljaa mielessäsi -peukutusketju

Vierailija
28.03.2021 |

Eiköhän jokainen ole joskus ihmetellyt hiljaa mielessään jonkun ystävänsä tai sukulaisensa tekemiä elämänvalintoja. Mitä asiaa sinä olet ystäväsi tai sukulaisesi kohdalla ihmetellyt. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmettelisin minäkin, peukku alas = en ihmettelisi, ihan normaalia toimia näin.

Äitini sisarukset eivät ole muutamaan vuosikymmeneen pitäneet aktiivisesti yhteyttä sukulaisiin tai sisarustensa lapsiin. Ei ole kutsuttu käymään eikä käyty perheineen kylässä, on vedottu kiireisiin eikä yhteydenottoihin ole aina vastattu. Meitä on siis suvussa samanikäisiä, aikuisia serkuksia. Nyt yksi tätini on pitkästä aikaa ottanut yhteyttä ja ryhtynyt puhumaan ääneen, kuinka kiva olisi, jos me hänen lapsensa serkut olisimme läheisiä ja kyläilisimme toistemme luona. En yhtään ymmärrä tätini toivetta aiheesta: hän on itse valinnut olla pitämättä yhteyttä sukulaisiin ja nyt ihmettelee, mikseivät serkukset ole läheisiä keskenään. Onko ihme, että joukolla toisilleen liki tuntemattomia nuoria aikuisia ei ole kiinnostusta olla toistensa kanssa tekemisissä? Nimimerkillä en tiedä serkuistani käytännössä mitään, ainoastaan nimen ja iän.

Ap

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri halusi naimisiin ja lapsia, hänen puolisonsa ei halunnut (oli sanonut ihan suoraan). Kaveri höpisi selän takana että voihan se lapsi alkunsa saada ihan vahingossakin. Jouduin kyllä sanomaan ihan suorat sanat siitä mitä mieltä olen tuollaisesta huijaamisesta. Lisäksi kerroin millaista oli lapsena, kun yksinhuoltajaäitini oli lopen uupunut eikä jaksanut vapaa-ajalla oikein mitään paitsi maata pimeässä huoneessa itkemässä. Tv oli kasvattajani, ja sen kyllä huomaa.

Tässä kävi lopulta hyvin, kaverin puoliso keräsi rohkeutensa ja lähti suhteesta. Mutta en tosiaan ymmärrä, miksei voi itse miettiä että mitä elämältä haluaa, ja hakea sitten sellaista puolisoa. Eikä väkisin pakotettaisi jotain tyyppiä vain jonka sattuu saamaan haaviinsa sellaiseksi mitä haluaisi.

Vierailija
42/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään joka teki 16-vuotiaana lapsen ulkomaalaisen miehen kanssa. No, erohan siitä tuli. En ole varma onko nainen saanut kouluja käytyä sittemmin.

Sama. Paitsi että minun tuntemani nainen oli parikymppinen. Hän teki lapsen ulkomaalaisen miehen kanssa. Suhde meni pilalle jo raskausaikana. Lapsen syntymän jälkeen pariskunta riiteli monena päivänä (ja iltana) niin rajusti, että poliisi tuli käymään  Lastensuojeluviranomaiset vielä perään. Mies häipyi ja nainen on nyt yksinhuoltaja.

Minä jo asuinkumppanille sanoin, että tuosta yläkerran "ihannepariskunnasta" tulee vielä lasu-ilmoitus ennen kuin vauva ehtii viettää 1-vuotissynttärit. Niinhän siinä kävi. Eikä ollut minun tekemäni lasu vaan poliisit tekivät sen ihan itse kun tulivat keskeyttämään "ihannepariskunnan" perheriitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en kerro kavereille mitään. Asioistani tulee vain päiviteltävää ja ihmetyksen aihetta muille.

Vierailija
44/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi psykologimies on naimisissa persoonallisuushäiriöisen naisen kanssa, joka on ollut vuosikausia terapiassa. Luulisi, ettei jaksaisi kuunnella hulluja työpäivän päätteeksi. Lapset ovat tulleet äitiinsä. Ikävä perhe.

Vierailija
45/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä avausta. Joka on tunnistettava.

Ihmettelen vaikka mitä, se on elämää.

Ihmettelen miksi normaalijärkiset ihmiset haluavat julkkiksiksi.

Ihmettelen, miksi joidenkin mielestä hajuvedet pitää jaotella erikseen miehille ja naisille.

Ap: ehkä sukulaisesi on

- kasvanut ihmisenä

- katunut valintojaan

- joku on valehdellut ja hän on käsittänyt asiat väärin

- on ollut perheessä ongelmia/raskaita aikoja

- joku on ihmetellyt valintaa ja on oivaltanut asian

Ja SINÄ olet nyt sitä mieltä, että ei onnistu tuollainen, kun toinen lähestyy. Ihmettelen sinua.

Vierailija
46/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella et moni ihmettelee mun valintaa, eli erosin komeasta menestyvästä ikäisestäni miehestä ja vihdoin 15v vanhempaan parrakkaaseen isoon ukkoom mutta musta tuo iso ukko on seksikkäintä mitä on. Jokaisella oma makunsa ja mä haluan "ruman" miehen koska minusta se on kaunista.

Vierailija
47/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulla on lapsia veljesten kanssa. Oli naimisissa veli a:n kanssa, mutta petti veli b:n kanssa. Se on minusta vähän outoa.. Lapset on sekä sisaruksia että serkkuja.

Vierailija
48/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin koulutettu, ylempään keskiluokkaan syntynyt nainen (joka puhuu 5 eri kieltä) päätti ottaa aviopuolisoksi väkivaltaisen, tyhmän, huonosti koulutetun (amistutkinto) miehen, joka ei osaa puhua muuta kuin Suomea. Mies syntyi työnväenluokkaan eli on perhetaustaltaan landepaukku. Täysin eri maailmasta kuin vaimo.

Miksi menivät naimisiin? Koska oltiin rakastuneita ja haluttiin perhekulissi, koska muillakin on. 

Avioliitto meni heti alusta alkaen vituiksi kuin gynekologin työpäivä. Nyt nainen valittaa suureen ääneen, että mies on kusipäinen, itsekäs, laiska, ei tee kotitöitä, halveksuu vaimoa, pettää vaimoa ja käyttäytyy kotona kuin mini-Hitler.

Sitä saa mitä tilaa. Kukaan ei kannustanut naista tuohon avioliittoon. Ihan itse lähti. Ehkä siksi, että halusi näpäyttää omaa siskoaan ja päästä "ekana naimisiin ja synnyttää lapsi". Eihän se parisuhde ole mikään kilpailu. 

Kukaan ei kannustanut?

Elätkö sä sen mukaan, että joku ensin kannusti sua tekemään jotain?

Kyllä. Olen aina elänyt terveiden roolimallien mukaan, jotka kannustivat minua itsenäisyyteen, omiin harrastuksiin, omiin ystäviin, oman työuran luomiseen ja terveeseen parisuhteeseen. 

Mutta tuo nainen ei ollut saanut kannustusta itsenäisyyteen. Hänen elämänsä tärkein asia  on päästä naimisiin. Nopeasti. Koska nainen on "hyvä nainen" vasta sitten, kun hän "on kelvannut vaimoksi jollekin". 

Minun ei edes kannata pohtia tuon naisen aivoituksia, koska hänen huomiohuoraamisensa on kauan sitten riistäytynyt käsistä. Taitaa olla diagnosoimaton narsisti. Se kyllä selittää, miksi otti väkivaltaisen miehen. Täytyy olla hullu puoliso, että itse näyttää edes vähän normaalilta. 

Ei ihme, että tuollainen ulkoaohjautuva marionetti arvostelee muita, koska et osaa ajatella itse, kun siihen ei ole kannustettu.

Vierailija
49/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh kirjoitti:

Lähinnä ihmetyttää kun julistetaan, että ei puhuta omille lapsille (kyseessä vauva ja vielä taapero) ja sitten ihmetellään kun ei noi meidän lapset opi puhumaan!

No me kyllä juteltiin molemmille lapsillemme, mutta toisella oli silti puheenviivästymää. Se voi liittyä autismiinkin, meillä ainakin liittyi.

Vierailija
50/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin koulutettu, ylempään keskiluokkaan syntynyt nainen (joka puhuu 5 eri kieltä) päätti ottaa aviopuolisoksi väkivaltaisen, tyhmän, huonosti koulutetun (amistutkinto) miehen, joka ei osaa puhua muuta kuin Suomea. Mies syntyi työnväenluokkaan eli on perhetaustaltaan landepaukku. Täysin eri maailmasta kuin vaimo.

Miksi menivät naimisiin? Koska oltiin rakastuneita ja haluttiin perhekulissi, koska muillakin on. 

Avioliitto meni heti alusta alkaen vituiksi kuin gynekologin työpäivä. Nyt nainen valittaa suureen ääneen, että mies on kusipäinen, itsekäs, laiska, ei tee kotitöitä, halveksuu vaimoa, pettää vaimoa ja käyttäytyy kotona kuin mini-Hitler.

Sitä saa mitä tilaa. Kukaan ei kannustanut naista tuohon avioliittoon. Ihan itse lähti. Ehkä siksi, että halusi näpäyttää omaa siskoaan ja päästä "ekana naimisiin ja synnyttää lapsi". Eihän se parisuhde ole mikään kilpailu. 

Taidat olla tuo sisko.

Väärin. En ole sisko. Luojan kiitos. Minulla ei ole siskoa.

Huvittavaa nähdä, miten moni täällä puolustelee väkivaltaista miestä, jolla on pitkä rikoshistoria. Jengi vaan fiksoituu miehen perhetaustaan (duunari) ja länkyttää, että minulla on jotakin miestä vastaan, koska hän on duunari. Kunpa olisikin rehti duunari eikä lokkeilija ja elämäntaparikollinen.

Ei huolta, en aio osallistua on "onnellisen parin" perhejuhliin, syntymäpäiville, hautajaisiin tai muihin tapahtumiin. He eivät voi sietää sitä, että joky kyseenalaistaa jatkuvan riitelyn ja väkivallan. Kulissit täytyy pitää kunnossa. Hinnalla millä hyvänsä. 

En ole nähnyt kenenkään puolustelevan miestä. Se, ettei koe oikeudekseen arvostella muiden elämää ei tarkoita sitä, että arvostaisi väkivaltaisia ihmisiä. Sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella muiden elämää ja valintoja, se tekee sinusta vain pahan ihmisen. Tai tyhmän. Fiksujen ihmisten ei tarvitse tuomita ja arvostella keidenkään valintoja, osaavat ennemminkin olla surullisia ja myötätuntoisia sellaisesta.

Mutta sä et osaa. Et ole kenellekään hyvä ja tarpeellinen läheinen. Olet ystävällinen vain, kun toisilla ei ole vaikeuksia (joita et ymmärrä).

Vierailija
51/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo, tuo että vanhempi kuskaa aikuista yliopistolle on varmaan tapa heille viettää myös aikaa yhdessä. 

Eikö tässä tapauksessa ollut niin, että tämä kuljetettava asuukin kotonaan vanhempiensa kanssa.

Voi olla läheisriippuvuutta tai kontrolloinnin tarvetta.

Vierailija
52/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun rakennetaan isoja pilvilinnoja joista ei voi päästää irti. Lähinnä eletään roimasti yli varojen ja sitten valitaan läheisiltä huijaaminen ja varastelu, kun oikea ratkaisu olisi painaa jarrua. Ei ole mitään hävettävää vaihtaa halvempaan asuntoon ja autoon ja myydä omaisuutta pois, rikollisuudessa sen sijaan on.

Vierailija
53/53 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20 v serkkuni opiskelee yliopistossa kotipaikkakunnallaan ja asuu yhä kotona. Ennen korona-rajoitusten alkua serkun isällä oli tapana viedä ja hakea serkkuni yliopistolle joka päivä perheen omalla autolla. Ko. yliopistokaupunki on tunnettu siitä, että opiskelijat pyöräilevät yliopistolle ja julkinenkin liikenne toimii. En tajua, miksi aikuista ihmistä pitää hyysätä noin, ei ole siis mikään erityisnuori.

Täällä yksi aikuinen nainen, jota isäni kyytsää aika usein. Kyse siitä, että en pysty paniikkihäiriön takia liikkumaan julkisilla. Olisi mieletöntä jos voisi mennä bussiin hyvillä mielin ilman ahdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme