Ystävien ja sukulaisten elämänvalinnat, joita olet ihmetellyt hiljaa mielessäsi -peukutusketju
Eiköhän jokainen ole joskus ihmetellyt hiljaa mielessään jonkun ystävänsä tai sukulaisensa tekemiä elämänvalintoja. Mitä asiaa sinä olet ystäväsi tai sukulaisesi kohdalla ihmetellyt. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmettelisin minäkin, peukku alas = en ihmettelisi, ihan normaalia toimia näin.
Äitini sisarukset eivät ole muutamaan vuosikymmeneen pitäneet aktiivisesti yhteyttä sukulaisiin tai sisarustensa lapsiin. Ei ole kutsuttu käymään eikä käyty perheineen kylässä, on vedottu kiireisiin eikä yhteydenottoihin ole aina vastattu. Meitä on siis suvussa samanikäisiä, aikuisia serkuksia. Nyt yksi tätini on pitkästä aikaa ottanut yhteyttä ja ryhtynyt puhumaan ääneen, kuinka kiva olisi, jos me hänen lapsensa serkut olisimme läheisiä ja kyläilisimme toistemme luona. En yhtään ymmärrä tätini toivetta aiheesta: hän on itse valinnut olla pitämättä yhteyttä sukulaisiin ja nyt ihmettelee, mikseivät serkukset ole läheisiä keskenään. Onko ihme, että joukolla toisilleen liki tuntemattomia nuoria aikuisia ei ole kiinnostusta olla toistensa kanssa tekemisissä? Nimimerkillä en tiedä serkuistani käytännössä mitään, ainoastaan nimen ja iän.
Ap
Kommentit (53)
No en kyllä ole. Mä en ole niin TYHMÄ ja rajoittunut, että tarttisi mitään ihmetellä. Tajuan, että kaikki eivät pidä samoista asioista, kuin minä, omaa samoja voimavaroja kuin minä tai muutenkaan ajattele samalla tavalla, kuin minä.
Yli 20 v serkkuni opiskelee yliopistossa kotipaikkakunnallaan ja asuu yhä kotona. Ennen korona-rajoitusten alkua serkun isällä oli tapana viedä ja hakea serkkuni yliopistolle joka päivä perheen omalla autolla. Ko. yliopistokaupunki on tunnettu siitä, että opiskelijat pyöräilevät yliopistolle ja julkinenkin liikenne toimii. En tajua, miksi aikuista ihmistä pitää hyysätä noin, ei ole siis mikään erityisnuori.
Lopettakaa tämä ketju!
Tämä mustamaalaamisketju (=kiusaamisketju) EI ole hauskaa kenestäkään perheen mustasta lampaasta.
Eletään ihmisiksi ja lopetetaan tämä ihmisiä satuttava juoruilukulttuuri. Kiitos!
Pitkään yhdessä ollut aviopari, joka päätti erota nyt korona-aikana. Perheessä ei ole mitään isoa ongelmaa (alkoholismia, v*kivaltaa, pettämistä), vaan pikkulapsiarki, korona ja kotitöiden epätasainen jakautuminen on väsyttänyt. Koen, että tällaisena muutenkin henkisesti raskaana aikana ei kannattaisi kiirehtiä eron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ole. Mä en ole niin TYHMÄ ja rajoittunut, että tarttisi mitään ihmetellä. Tajuan, että kaikki eivät pidä samoista asioista, kuin minä, omaa samoja voimavaroja kuin minä tai muutenkaan ajattele samalla tavalla, kuin minä.
Aloituksen dilemmaan, miksi en ihmettelisi asiaa:
epäilisin, että täti itse on syystä tai kolmannesta tutustunut serkkuihinsa vasta aikuisena, ehkä se ei ollut aikaisemmin hänelle mahdollista ja ei siksi ole osannut kannustaa lapsiaan siihen pieninä. Vaan on aina nähnyt asian niin, että ne serkkusuhteet luodaan sitten itsenäisinä aikuisina.
Ja siksi on nyt liikenteessä.
Se, olisinko oikeassa, ei vaivaisi minua pätkääkään, pääasia olisi, ettei asiaa tarvitsisi ihmetellä .
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tämä ketju!
Tämä mustamaalaamisketju (=kiusaamisketju) EI ole hauskaa kenestäkään perheen mustasta lampaasta.
Eletään ihmisiksi ja lopetetaan tämä ihmisiä satuttava juoruilukulttuuri. Kiitos!
Juuri näin! Pidetään silmät ja korvat auki ja lopetetaan tämä kiusaamisjuoruilu.
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 v serkkuni opiskelee yliopistossa kotipaikkakunnallaan ja asuu yhä kotona. Ennen korona-rajoitusten alkua serkun isällä oli tapana viedä ja hakea serkkuni yliopistolle joka päivä perheen omalla autolla. Ko. yliopistokaupunki on tunnettu siitä, että opiskelijat pyöräilevät yliopistolle ja julkinenkin liikenne toimii. En tajua, miksi aikuista ihmistä pitää hyysätä noin, ei ole siis mikään erityisnuori.
He halusivat olla päivittäin tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Pitkään yhdessä ollut aviopari, joka päätti erota nyt korona-aikana. Perheessä ei ole mitään isoa ongelmaa (alkoholismia, v*kivaltaa, pettämistä), vaan pikkulapsiarki, korona ja kotitöiden epätasainen jakautuminen on väsyttänyt. Koen, että tällaisena muutenkin henkisesti raskaana aikana ei kannattaisi kiirehtiä eron kanssa.
Elätkö sinä toisten parisuhteessa mukana, kun sulla on asiaan mielipide?
Oletko ap minun siskoni?
En kyllä voisi uskoa että viihdyt tällä palstalla.
Kaverini pysyy rakkaudettomassa liitossa, mies uhannut lähteä moneen kertaan. Silti kaveri vaan roikkuu kuin henkensä edestä siinä tyypissä. Ei ole edes lapsia joiden takia tälläinen olisi edes jotenkin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi sinä tämän ymmärrät. Miten saammekaan olla ihmeissämme tästä, että sinä kaikessa hienoudessasi suot aikaasi tällaisella palstalle, jossa tavallisia, vähemmän kehittyneitä ihmisiä on.
Kaikenlaista olen ihmetellyt hiljaa mielessäni. Varmaan moni on ihmetellyt minunkin toimiani. Olisi melkoisen tylsää, jos ksikki menisi aina saman kaavan mukaan. Elämä on ihmeellistä :)
Viimeksi ihmettelin tuttavaani, joka ei usko, että koronaa on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pysyy rakkaudettomassa liitossa, mies uhannut lähteä moneen kertaan. Silti kaveri vaan roikkuu kuin henkensä edestä siinä tyypissä. Ei ole edes lapsia joiden takia tälläinen olisi edes jotenkin ymmärrettävää.
Paljastat vain oman tyhmyytesi ihmisenä ihmettelemällä tallaista. Et olesitten vissiin koskaan kuullut alistumisesta tai muustakaan vaikeasta elämässä.
Hyvin koulutettu, ylempään keskiluokkaan syntynyt nainen (joka puhuu 5 eri kieltä) päätti ottaa aviopuolisoksi väkivaltaisen, tyhmän, huonosti koulutetun (amistutkinto) miehen, joka ei osaa puhua muuta kuin Suomea. Mies syntyi työnväenluokkaan eli on perhetaustaltaan landepaukku. Täysin eri maailmasta kuin vaimo.
Miksi menivät naimisiin? Koska oltiin rakastuneita ja haluttiin perhekulissi, koska muillakin on.
Avioliitto meni heti alusta alkaen vituiksi kuin gynekologin työpäivä. Nyt nainen valittaa suureen ääneen, että mies on kusipäinen, itsekäs, laiska, ei tee kotitöitä, halveksuu vaimoa, pettää vaimoa ja käyttäytyy kotona kuin mini-Hitler.
Sitä saa mitä tilaa. Kukaan ei kannustanut naista tuohon avioliittoon. Ihan itse lähti. Ehkä siksi, että halusi näpäyttää omaa siskoaan ja päästä "ekana naimisiin ja synnyttää lapsi". Eihän se parisuhde ole mikään kilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ihmettelin tuttavaani, joka ei usko, että koronaa on olemassa.
Sitä voit ihmetellä, että sulla on sellaisiin kuuluva tuttava, mutta oletko todella niin tyhmä, ettet tajua, että kaikilla ei hissi nouse ihan ylös saakka?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin koulutettu, ylempään keskiluokkaan syntynyt nainen (joka puhuu 5 eri kieltä) päätti ottaa aviopuolisoksi väkivaltaisen, tyhmän, huonosti koulutetun (amistutkinto) miehen, joka ei osaa puhua muuta kuin Suomea. Mies syntyi työnväenluokkaan eli on perhetaustaltaan landepaukku. Täysin eri maailmasta kuin vaimo.
Miksi menivät naimisiin? Koska oltiin rakastuneita ja haluttiin perhekulissi, koska muillakin on.
Avioliitto meni heti alusta alkaen vituiksi kuin gynekologin työpäivä. Nyt nainen valittaa suureen ääneen, että mies on kusipäinen, itsekäs, laiska, ei tee kotitöitä, halveksuu vaimoa, pettää vaimoa ja käyttäytyy kotona kuin mini-Hitler.
Sitä saa mitä tilaa. Kukaan ei kannustanut naista tuohon avioliittoon. Ihan itse lähti. Ehkä siksi, että halusi näpäyttää omaa siskoaan ja päästä "ekana naimisiin ja synnyttää lapsi". Eihän se parisuhde ole mikään kilpailu.
Kukaan ei kannustanut?
Elätkö sä sen mukaan, että joku ensin kannusti sua tekemään jotain?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki "erityisyydet" näy päälle päin, eikä serkkusi perheineen ole tilivelvollinen sukulaisille, miksi toimivat kuten toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi sinä tämän ymmärrät. Miten saammekaan olla ihmeissämme tästä, että sinä kaikessa hienoudessasi suot aikaasi tällaisella palstalle, jossa tavallisia, vähemmän kehittyneitä ihmisiä on.
Niin, tietenkään ette tajua sitä. Koska olette typeryksiä vailla aivoja ja sivistystä.
kaverini on juossut kaikenlaisissa kissanristiäisissä viimeisen vuoden ja ihmetteli, miten onnistui saamaan koronan, kun hän oli niin varovainen.