Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin synnytyksen jälkeen saunaan?

12.08.2006 |

Heips,

milloin voi saunoa normaalin synnytyksen jälkeen?

Synnytyksestä on nyt 2,5 vkoa ja saunaan tekisi jo kovasti mieli...

onko vielä jotain riskiä saada tulehdusta tai jotain?

gia

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni synnärillä sanottiin että sai käydä saunassa.. EN tarkkaan muista tästä 2 v 7 kk aikaa =) Kuopuksen synnytyksen jälkeen ei sanottu mitään..

Oli se kyllä niin että sai käydä saunassa mutta ammeeseen ei saanut mennä.. eikä uimaan.. Ja jos 3 vkoa jo mennyt niin taisin muuten minäkin käydä enkä tulehduksia ole saanut.. Mutta jos epäilyttää niin kannattaa vaikka soittaa terveysneuvontaan 09-10023..

Vierailija
2/4 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olin saunassa jo jotakuinkin 50 tunnin kuluttua synnytyksestä =))) Mitään tulehduksia tai muita ei tullut, mutta toisaalta minulla ei kyllä epparia leikattukaan...Ja rentouttavaa oli yksin saunoa!!

Ihan maalaisjärjellä kun ajattelee niin en oikein tie, mitä vahinkoa siitä voisi olla jos synnytys on sujunut normaalisti ja ilman suurempia haavoja.

maaly ja neiti I 10,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin aikoinani tiistaina (alatiesynnytys, episiotomia), kotiuduin torstaina ja saunoin perjantaina. Sairaalasta ohjeeksi annettiin, että puhdas laudeliina alle eikä kovia löylyjä.

Vierailija
4/4 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs vaikka heti saa mennä, mutta pitää käyttää peflettiä, olla hyvin tarkka muutoinkin hygieniasta +tietysti ottaa vähän varovammin alkuun ja kuunnella itseään.

Itse olisin mennyt jo aiemmin (maanantaina vauva täyttää kolme viikkoa), mutta ei tilaisuutta ole ollut, joten kävin eilen saunassa. Esikoisen kohdalla ei olisi tullut mieleenkään, koska tuolloin en edes tässä vaiheessa tolpillani pysynyt.

- Tiina -