Ostaisitko Ray-Banit 14vuotiaalle
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
RayBan oli ennen hyvä merkki, nykyään ei eroa enää mitenkään halpislaseista. Kehyksen materiaali on vaihtunut asetaatista puristemuoviin ja linssit on muovilinssit, joiden optiikkaan ei oo panostettu. Jos haluat ostaa hyvät aurinkolasit niin suosittelen käymään palvelevassa optikkoliikkeessä (ei halpisketjut). Tietty jos merkki on se millä on lapselle merkitystä niin siitä vaan, mutta ei kannata kuvitella saavansa mitään laatulaseja.
Hyvät aurinkolasit saa samalla hinnalla mitä maksais reiskoista.
Minulla on yhdet yli 20 vuotta vanhat ray-banit ja olen linsseistä samaa mieltä. Uusissa ei ole niin hyvät linssit kuin vanhoissa. Liikkeessä sanottiin, että peililaseilla ei tummuuden takia saisi ajaa autoa, mutta peilittömissä vanhemmissa aurinkolaseissani on parempi tummuus kuin peililaseissa. Uusien lasien kehykset on kyllä myyty metallikehyksinä ja myös näyttävät metallilta. En kyllä tiedä kuinka hyvin nykyään osataan tehdä feikkimetallia muovista. Uusien mukana tullut kotelo on huonompi kuin vanha. Vanhassa on kovikkeet molemmilla puolilla, mutta uudessa kotelossa vain linssipuolella. Sillä lailla kyllä suosittelen ray-baneja, että ovat kestäneet jo yli 20 vuotta. Ostin ensimmäiset teininä.
En todellakaan noin kalliita lapselle. Itse olen korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, mutta en siltikään raaskisi ostaa moisia laseja itselleni
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan noin kalliita lapselle. Itse olen korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, mutta en siltikään raaskisi ostaa moisia laseja itselleni
miksi?
Tottakai jos ne on hyvät. Markettipask.oilla saa silmät pilalle.
Ei tuohon voi vastata kyllä tai joo. Ensinnäkin lapsen tulee tarvita laseja. Toiseksi riippu niin siitä, että onko itsellä rahaa laittaa höpötyksiin, kuinka paljon lapsi toivoo juuri näitä kalliimpia höpötyksiä, mikä on merkkituotteen laatu, mitä on tarvintalistalla esim. seuraavan vuoden aikana, mitä lapsi on viime aikoina saanut ja minkä hintaista, onko esim. koronan vuoksi jäänyt saamatta synttärikutsut, huvit, ilot? Onko lapsi sellainen joka vain mankuu mitä tahansa, vai onko tämä nyt tämän vuoden ykköstoive?
Eli jossain tilanteessa voisin sanoa ei, toisessa voisin ostaa ja kolmannessa sopia lapsen kanssa, että hän maksaa osan, neljännessa tilanteessa lasit voisivat olla koronan ajan kaverisynttärit yms.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en itselleni raaski ostaa oikein mitään. Lapsille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon voi vastata kyllä tai joo. Ensinnäkin lapsen tulee tarvita laseja. Toiseksi riippu niin siitä, että onko itsellä rahaa laittaa höpötyksiin, kuinka paljon lapsi toivoo juuri näitä kalliimpia höpötyksiä, mikä on merkkituotteen laatu, mitä on tarvintalistalla esim. seuraavan vuoden aikana, mitä lapsi on viime aikoina saanut ja minkä hintaista, onko esim. koronan vuoksi jäänyt saamatta synttärikutsut, huvit, ilot? Onko lapsi sellainen joka vain mankuu mitä tahansa, vai onko tämä nyt tämän vuoden ykköstoive?
Eli jossain tilanteessa voisin sanoa ei, toisessa voisin ostaa ja kolmannessa sopia lapsen kanssa, että hän maksaa osan, neljännessa tilanteessa lasit voisivat olla koronan ajan kaverisynttärit yms.
jaa-a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En ostaisi edes itselleni.
Miksi et?
Koska ovat paljon paskemmat etenkin autoilukäytössä kuin Polaroidit.
En todellakaan ostaisi 14v noin kalliita aurinkolaseja XD Jos ei itse hävitä/hajota niin joku pöllii ne kateuksissaan. Täysin hukkaan heitettyä rahaa.
Vaika pidän turhana hankintana hintansa takia, voisin osallistua hankintaan 10-20% osuudella. Jos siis teini maksaisi itse loput säästöillään. Sitä ennen käytäisiin keskustelua aiheesta entäs sitten kun lasit katoaa/varastetaan. Tekisin erittäin selväksi, että uusia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ostaisi 14v noin kalliita aurinkolaseja XD Jos ei itse hävitä/hajota niin joku pöllii ne kateuksissaan. Täysin hukkaan heitettyä rahaa.
Vaika pidän turhana hankintana hintansa takia, voisin osallistua hankintaan 10-20% osuudella. Jos siis teini maksaisi itse loput säästöillään. Sitä ennen käytäisiin keskustelua aiheesta entäs sitten kun lasit katoaa/varastetaan. Tekisin erittäin selväksi, että uusia ei tule.
Miksi?
En ostaisi, tuon ikäiselle riittää halvat pirikiikarit Biltemasta.