Ostaisitko Ray-Banit 14vuotiaalle
Kommentit (48)
Outo kysymys. Kyllä minulla on tapana ostaa asioita, joita lapset haluaa. Maksan myös kuukausirahaa, jolla ostavat itse.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Kyllä minulla on tapana ostaa asioita, joita lapset haluaa. Maksan myös kuukausirahaa, jolla ostavat itse.
Lapsilla ei ole kuukausirahaa
En. Voisin rahoittaa osan, esim 20%.
Vierailija kirjoitti:
En. Voisin rahoittaa osan, esim 20%.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksaa?
140e+
Ostan itsellekin tarvittaessa aurinkolasit. Jotkut edulliset. En osta jotain merkkiä, eikä lapsetkaan.
Vierailija kirjoitti:
En. En ostaisi edes itselleni.
Miksi et?
Voisin ostaa. Parempaa laatua kuin halpislasit.
Jotkut vain sitten hiukan merkkien perään ja voidaan tulla hiukan kovistelemaan.
Kenelle sitten jollei juuri 14-vuotiaalle jolle merkeillä on merkitystä? Vaikka on hauskaa hankkia itselle halpislaseja, teinilleni niissä ei ole mitään hauskaa, vaan pitää saada kavereiden kunnioitus osoittamalla että ymmärtää mikä on hienoa. Sellainen se teinien maailma on. Hellyttävää katsoa kun se on niin polleena upeissa laseissaan (ei RayBanit koska hänen piireissään tykätään muista merkeistä mutta hintaluokka sama).
RayBan oli ennen hyvä merkki, nykyään ei eroa enää mitenkään halpislaseista. Kehyksen materiaali on vaihtunut asetaatista puristemuoviin ja linssit on muovilinssit, joiden optiikkaan ei oo panostettu. Jos haluat ostaa hyvät aurinkolasit niin suosittelen käymään palvelevassa optikkoliikkeessä (ei halpisketjut). Tietty jos merkki on se millä on lapselle merkitystä niin siitä vaan, mutta ei kannata kuvitella saavansa mitään laatulaseja.
Hyvät aurinkolasit saa samalla hinnalla mitä maksais reiskoista.
Taasko oot uikuttamassa kakarasi aurinkolaseista? Etkö nyt jumaliste itse osaa päättää onko varaa tai järkeä ostaa ne?
Tätä palstaa lukiessa ihmettelen monien kielteisyyttä ostaa lasten toiveita ja varsinkin teinien.
Kaikkea ei pidä ostaa, mutta jos teini kerran vuodessa haluaa jotain niin täältä pitää muilta kysyä ostaisitko?!
up