Olisitko ylpeä itsestäsi jos olisit kiusannut jonkun työkyvyttömyyseläkkeelle?
Katsoisitko itseäsi peilistä ja sanoisit Hyvä minä!
Kommentit (17)
Tuskin ne kusaajat itselleen sellaista myöntää. Varmaan kehuvat itseään.
Hävettäisi. Mut en kiusaa muita, joten ei tule tapahtumaan.
Narsistithan eivät tunnetusti kykene empatiaan. Eivätkä koskaan muutu.
Varmasti on heitä jotka ovat ylpeitä "saavutuksistaan."
Minut kiusattiin työkyvyttömyyseläkkeelle ja olen vielä alle 40-vuotias nainen jolla oli tavoitteena työllistyä mutta heikolta näyttää tällä hetkellä, kun joudun aloittamaan taas kaiken pohjalta. Pelkään sosiaalisia tilanteita jo ennestään huonojen kokemusten takia, mm kiusaaminen, syrjiminen, yksinäisyys ym. Minulla ei enää juurikaan ole ystäviä/kavereita vaikka ei niitä ollut montaa alunperinkään, mutta selvästi joku minua mustamaalaa netissä/ihmisten ilmoilla että kaikki välttelee olemassa oloani, näen kuinka minua tuijotetaan autoista ja puhutaan halveksuvasti/ kunniaa loukkaavasti ihmisten kesken mm kaupassa. Olen pelkän pilkan ja kiusan kohde joka on nujerrettava isolla porukalla keinolla millä hyvänsä kun en samanarvoinen kuin muut. Kotona oleminen usemmiten ahdistaa kun vaistoan olevani tarkkailun alaisena koko ajan, naapurit ovat 3-vuoden aikana tehneet erilaista kiusaa mm huutamalla kirosanoja, viemällä omaisuuttani pihasta(tuoli) ja ulko-oven sydän kranssikoristeen ja vain tuolin sain takaisin. On myös käyty sabotoimassa autoani sekä polkupyörän koria, puhuttu että tuollainen koira pitäisi ampua, muristu kohdatessa ja melkein syletty päälle:(. Vittuilu on helppoa kun on alistettu heikompi nurkkaan ja jätetty ihan yksin!!
Olisin ja tuo eläkkeelle päässytkin tulisi varmaan kädestä pitäen kiittelemään mikäli huolettomat eläkepäivät olisivat minun ansiotani.
Ei kukaan kiusaamisen takia eläkkeelle pääse.
N82 kirjoitti:
Minut kiusattiin työkyvyttömyyseläkkeelle ja olen vielä alle 40-vuotias nainen jolla oli tavoitteena työllistyä mutta heikolta näyttää tällä hetkellä, kun joudun aloittamaan taas kaiken pohjalta. Pelkään sosiaalisia tilanteita jo ennestään huonojen kokemusten takia, mm kiusaaminen, syrjiminen, yksinäisyys ym. Minulla ei enää juurikaan ole ystäviä/kavereita vaikka ei niitä ollut montaa alunperinkään, mutta selvästi joku minua mustamaalaa netissä/ihmisten ilmoilla että kaikki välttelee olemassa oloani, näen kuinka minua tuijotetaan autoista ja puhutaan halveksuvasti/ kunniaa loukkaavasti ihmisten kesken mm kaupassa. Olen pelkän pilkan ja kiusan kohde joka on nujerrettava isolla porukalla keinolla millä hyvänsä kun en samanarvoinen kuin muut. Kotona oleminen usemmiten ahdistaa kun vaistoan olevani tarkkailun alaisena koko ajan, naapurit ovat 3-vuoden aikana tehneet erilaista kiusaa mm huutamalla kirosanoja, viemällä omaisuuttani pihasta(tuoli) ja ulko-oven sydän kranssikoristeen ja vain tuolin sain takaisin. On myös käyty sabotoimassa autoani sekä polkupyörän koria, puhuttu että tuollainen koira pitäisi ampua, muristu kohdatessa ja melkein syletty päälle:(. Vittuilu on helppoa kun on alistettu heikompi nurkkaan ja jätetty ihan yksin!!
Kannattaa ottaa hoitokontaktiin yhteyttä. Lääkitys ei ole kunnossa.
On aivan tavallista, että kiusaaminen johtaa irtisanoutumisiin ja työpaikan vaihtoon. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy on oletettavasti vaikeampaa. Ongelmallista kiusaaminen on uhrille etenkin silloin, kun kiusaajalla on jotakin tosiasiallista valtaa uhriin. Tällaisella henkilöllä, yleensä johtaja tai esimies, on paljon välineitä käytössään eikä hän persoonallisuyshäiriöstään johtuen jätä niitä käyttämättä. Hänellähän on oma pikku muurahainen, jota tökkiä neulalla.
Näitä välineitä ovat muun muassa: tiimien, päätöksien ja tiedon ulkopuolelle jättäminen, kaikenlainen sivuuttaminen, lisien, etuuksien yms. epääminen, esimerkiksi muut saavat tehdä etätöitä, mutta kiusattu ei, työn tuloksen moittiminen (väliä ei ole sillä vaikka kehuttu/tilalle nostettu henkilö tekisi tosiasiallisesti huonompaa tulosta), resurssien, työvälineiden, lomien yms. epääminen, huonot työvuorot, varoitukset, uhkailu rivien välissä tai sanattomasti, pilkallisen puheen salliminen kiusatuista ja siten sen levittäminen yleiseksi puheen tavaksi jne. Lista on loputon.
ANTEEKSI KUINKA?! Minulla ei ole lääkitystä eikä tule, sitä nautintoa en teille kiusaajille koskaan tule antamaan ja just teidän takia joudun käymään mielenterveystoimistossa puhumassa asioista. En juo, en polta, pidän heikompien puolta kaikessa niin hyvässä kuin pahassa! Vittuiletteko ja pilkkaatteko siitäkin että kiusaamisen takia olen mielenterveyteni menettänyt?? No, siitä vaan koska minut on jo sisäisesti rikottu ettei minua voi enempää rikkoa!!
Vierailija kirjoitti:
N82 kirjoitti:
Kannattaa ottaa hoitokontaktiin yhteyttä. Lääkitys ei ole kunnossa.
Älä viitsi lyödä lyötyä. Valitettavasti tuollaista tapahtuu nyky-Suomessa. Itsellä on vastaavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ. Olisin todella ylpeä jos tietäisin, että olen onnistunut kiusaamaan jonkun sadistisen kusipään (narsisti, sosiopaatti, psykopaatti) niin totaalisesti hajalle, että hän joutuu loppuelämäkseen psykiatriseen hoitoon ja työkyvyttömyyseläkkeelle.
Karma is a bitch.
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ. Olisin todella ylpeä jos tietäisin, että olen onnistunut kiusaamaan jonkun sadistisen kusipään (narsisti, sosiopaatti, psykopaatti) niin totaalisesti hajalle, että hän joutuu loppuelämäkseen psykiatriseen hoitoon ja työkyvyttömyyseläkkeelle.
Karma is a bitch.
Oletko koskaan ajatellut omia luonteenpiirteitäsi. En olisi ylpeä, koska se olisi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Karma is a bitch.
Sulle voi käydä samalla lailla. Kuulostat juuri tuolta mitä luettelet noita nimityksiä. Karma toimii molempiin suuntiin.
Karma nimenomaan toimii juuri niin, että ihminen esimerkiksi tietyissä olosuhteissa (vaikkapa työpaikan kahvihuoneen "voittajapöydässä" 😂) muuttuu saamansa vallan myötä hetkellisesti ilkeäksi ja kiusahenkiseksi. Ihmisellä on kuitenkin taipumus ennen pitkää tulla siksi, mitä ihminen tekee, ja lopulta ihmisen koko persoonallisuus muuttuu perusolemukseltaan v-mäiseksi. Käytöksen tavat ja kiusaamisen malli siirtyvät voittajapöydästä myös muualle. Siitä sitten mallioppimisen kautta omiin lapsiin ja sitten ollaankin jo seuraavan murhaajateinin vanhempia.
Tai kun luot ympärillesi vainon, kiusaamisen, mielipahan tai ilkivallan ilmapiirin, osuu tuo kiusa ja ilkivalta ennen pitkää omaan nilkkaasi. Karma tulee yleensä maksuun aivan eri tavalla kuin ihmiset olettavat. Esimerkiksi montako menestynyttä, pitkäikäistä ja tervettä rikollisen elämänpolun valinnutta tunnette? Ette montaa. Se, joka huitoo puukolla, todennäköisesti myös kuolee jonkun muun puukoniskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma is a bitch.
Oletko koskaan ajatellut omia luonteenpiirteitäsi. En olisi ylpeä, koska se olisi rikos.
Miksi ajattelisin omia luonteenpiirteitäni? En minä ole koulukiusaaja, työpaikkakiusaaja, vaimonhakkaaja, lastenpieksäjä tai muu rikollinen.
Koulukiusaajat voivat aivan rauhassa leikkiä uhria ja mennä poliisille itkemään sitä, että karma tuli kylään.
Jos olisin sosiopaatti niin luultavasti.