Miksi minusta aina aletaan etsimään vikaa?
Sama toistuu lähes aina nykyään, ihmiset alkaa suurennuslasin kanssa etsimään musta jotakin vikaa? Vaikka esim käytös ym olisi parempaa kun heillä.
Kommentit (16)
Jos antaisit esimerkkejä näistä tilanteista, missä näin on käynyt niin saisit enemmän ja parempia vastauksia. Nyt kukaan ei oikein voi ottaa kantaa, koska meillä ei ole mitään tietoja siitä, mitä tarkoitat vikojen etsimisellä sinusta. Voi olla, että olet vääränlaisten tai myrkyllisten ihmisten ympäröimänä tai viestit tavalla, jonka muut tulkitsevat helposti väärin. Voi myös olla, että olet saattanut itse tulkita jotkin tilanteet väärin. Vaikea sanoa, kun ei ole mitään tarkempaa tietoa.
Jos sinussa on jotain outoa tai ärsyttävää mikä pitää sitten selittää.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs maailman napa sinä kuvittelet olevasi?
Jos ihminen on esim älykkäämpi kuin toiset niin häntä ei ymmärretä ja sitten aletaan etsiä käytös- tai mielenterveysongelmaa esimerkiksi. Tai sitten olet jotenkin sopiva kohde projisoinnille, esimerkiksi siitä syystä jos vaikutat huonolta puolustamaan itseäsi. Jotkut ihmisiä haistaa sellaisen alitajuisesti
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kysymykseen. Itseäni en tuonut millään lailla esiin.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toit sen verran että voidaan olettaa sinun olevan se jolla ei ole käytöstapoja.
Voisitko ehkä kertoa vähän enemmän? Tuosta aloituksesta nyt ei saa mitään irti.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi ihminen jolla on ADD tai Asperger käyttäytyy eri tavalla ja ihmiset yrittää selittää tätä aukkoa jollain, mahdollisesti ilkeälläkin. Esimerkiksi Aspergereissa ihmisiä voi häiritä hymyttömyys tai suorapuheisuus ja adhdssa voi ärsyttää keskeyttely. Sitä emme nyt tiedän minkälaisia ominaisuuksia aplla on,kunhan heitin yhden arvauksen sekaan.
No siis esimerkkeinä ihan vaikka tyyliin:
-Tuttava on alkoholisti ja alkaa kovaan ääneen julkisella paikalla syyllistää mua siitä kun join kerran 10 vuotta sitten vappuna
-Projisoidaan oma heikkous / väärinteot muhun esim. opettaja syyllistää, kun toinen oppilas ei ollut tehnyt osuuttaan työssä, ja opettaja pyysi luokan edessä mut tekemään kys. työn 1/4 osa ajassa ja kun en suostunut, opettaja haukkui luokan edessä ja kehotti mua ryhdistäytymään sekä kehotti yrittämään enemmän
-On kehuttu paljon ulkonäköä, mutta silti uus naistuttavuus tokasee "kylläpä oot väsyneen näkönen, ootko lihonnu, onpa huonosti istuva paita, laittaisit hiukset erilailla" tms.
-Kun mulle tapahtuu jotain hyvää esim. voitan rahaa, matkustelen, saan työn tms niin moni löytää siitä pelkkää vikaa esim "no ihme kun sait työn, kun on niitä parempiiki" tai "no sait työn siks että oot hyvä kehuu ittees, kai neki taitoja on"
-Kun ystävä on huonossa suhteessa mutta ei uskalla erota, kun itse tein eron samasta syystä 10 v sitten, ystävä joka tapaamisella alkaa muistelemaan tätä mun kamalaa kokemusta "siis miten sä pystyit olemaan niin huonossa suhteessa!! en vois kuvitellakaan tommosta!!" - vaikka kaikki tietää että hänen suhteessa on vielä pahempaa eikä edes uskalla erota.
-Kun opettaja kehuu töitäni luokan parhaaksi, toinen opettaja tulee sanomaan mulle "mut ens kerralla muista kuitenki että sä et oo täydellinen, et lähellekkää!!!!!!!!!!!!!" ja haukkuu samalla epäoleellisista asioista.
-Joku rumemman puoleinen nainen alkaa haukkumaan mun ulkonäköä vaikka sokeaki näkee että hän on mua rumempi. Ikäänku hänellä olis siks oikeus siihen.
-Jos epäonnistun, haukutaan - jos onnistun - haukutaan kuitenkin, koskaan ei ole hyvä.
Näitä esimerkkejä olis vaikka muille jakaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi ihminen jolla on ADD tai Asperger käyttäytyy eri tavalla ja ihmiset yrittää selittää tätä aukkoa jollain, mahdollisesti ilkeälläkin. Esimerkiksi Aspergereissa ihmisiä voi häiritä hymyttömyys tai suorapuheisuus ja adhdssa voi ärsyttää keskeyttely. Sitä emme nyt tiedän minkälaisia ominaisuuksia aplla on,kunhan heitin yhden arvauksen sekaan.
tämä
Mulla ei ole sairauksia: ) On tutkittuki, ihan omasta tahdostani, eli sairauksia musta on turha nyt hakea. :D
Vit*ttaa tommonen mutta eipä noille mitään voi..
Esimerkkiesi perusteella sanoisin, että olet k-päiden ympäröimä. Sinulle ollaan selvästi kateellisia, sen huomaa mm. tuosta "no sait työn siks että oot hyvä kehuu ittees" -tokaisusta. Sen vuoksi ihmiset haluavat palauttaa sinut maanpinnalle, jotta et vain itsekin tiedostaisi olevasi heitä parempi. Yksinkertaiselle ihmiselle on aina helpompaa lytätä toinen kuin kehittää itseään.
Parissa tapauksessa kyse ei silti ole ollut välttämättä siitä, että kyseisellä henkilöllä olisi jotain juuri sinua vastaan. Esimerkiksi tuon alkoholistitutun kommentti. Alkoholisoituneilla ihmisillä ei toimi impulssikontrolli normaalisti ja moni häpeää tilaansa, joten jonkun muun haukkuminen mitä oudoimmista asioista on heille puolustautumiskeino. Todennäköisesti moni muukin on saanut samanlaisia syytöksiä niskaansa tältä henkilöltä. Samaten tuo sinua vähätellyt opettaja saattaa vähätellä kaikkia, joilla on lahjoja ihan vain oman epävarmuutensa vuoksi. Tällaisia opettajia on paljon etenkin taidealoilla.
Harva tiedostaa oman käytöksensä. Tai edes haluaa yrittää.
On kyllä outoa.