Kun tuntuu, että on aina vain se joustaja ja antaja suhteessa
Sekä parisuhteessa, että ystävyyssuhteissa. En koe saavani sellaista läheisiltäni, mitä itse annan. Minun toiveille ja ehdotuksille tuntuu olevan itsestään selvää kieltäytyä. Olen vähän vetäytynyt näiden ihmisten kanssa.
Pahinta on tuo, että sama on seurustelusuhteessa. Miesystävän kanssa olen yrittänyt asiasta puhua. Hän naurahtaa ja vaihtaa puheenaihetta. En asiasta ole jankuttanut, mutta taas seuraavan kerran, kun koen joutuvani joustamaan niin muistutan asiasta. Surullinen olo. Mies puhuu toista, mutta tekee toisin. Vähän pitänyt perääntyä tässäkin suhteessa. Itkettää ajatus, etten ole läheisilleni niin tärkeä kuin he ovat minulle.
Kommentit (2)
Tunne oma arvosi. Ystävällinen pitää olla ja kohtelias mutta älä anna kenenkään latistaa sinua
Muuten on riski että pitemmän päälle alkavat kohdella kynnysmattona.
Minuakin kyllästyttää, kun paska jää käteen vaikka miten parhaansa yrittää ja olla ystävällinen kaikille. Parisuhdettakin yritin, mutta se kävi raskaaksi kun olin itse aina se jonka olisi pitänyt joustaa ja parantaa, kun toinen ei ollut asioihin tyytyväinen. Tyydyinkö itse sitten kenties liian vähään, kun en keksinyt hänessä mitään parantamisen varaa.