Onko ok 23 vuotiaana miehenä ostaa 2600€ tietokone?
Kommentit (25)
sun asiasi mihin rahasi työnnät,ei kuulu muille
Jos osaat perusteella miksi ja miten kallis tietokone on parempi kuin joku keskihintainen ja syy on tarpeeksi hyvä niin joo.
Jos kyseessä Mäcci, niin silloin on ok. Riittää iloa melkein 10 vuodeksi. Jos taas PC, niin ei -> ostat vaan jonkun Gigantin 300 euron läppärin ja sijoitat tai käytät elämiseen loput 2300 egeä.
Pitääkö muiden perustella sulle sun elämänvalinnat?
Jos omalla rahallasi ostat ja elät, ihan sama.
On ok, jos on kerran rahaa laittaa noin paljon tietokoneeseen.
Tottahan siihen joku syy, että tarvitsee noin tyyriit laitteet itsellensä.
Ainoastaa virgo mies ostaa. Suosittelen että otat riskejä hankkimalla elämän nettin sijaan. Satsaa sama raha sosiaaliseen kanssakäymiseen, lähde ihmisten pariin.
Herätys.
Itse tein näin ja osamaksun kanssa ei talous kärsinyt melkeinpä lainkaan.
On joo jos on varaa ja haluaa kunnolla pelailla. Nyt toisin on vähän kalliimpaa buildata oma kone kun näytönohjaimien hinnat pilvissä koronan ja kryptominereiden takia.
Jos et maksatuta sitä muilla, esim. puolisolla tai vanhemmillasi.
Maksatukseksi lasketaan se, että jätät oman osuutesi talouden menoista maksamatta, jotta voit ostaa tietokoneen.
Omilla rahoillasi voit ostaa mitä haluat. Pidä kuitenkin huolta että asumiskulut, ruuat, vakuutukset yms tulee myös maksettua.
Varmaan jos haluat/tarvitset nimenomaan pelikannettavan tai johonkin vakavaan videoeditointiin koneen.
Ostin itselleni 35k € maksavan auton. En kysynyt lupaa keneltäkään.
Osta sinä vaan tietokoneesi, jos taloutesi kestää.
Tottakai voit ostaa, jos rahaa on! Toisaalta, jospa kuitenkin kokoaisit itse (näytönohjaiten hinnoista huolimatta, sain aika edullisesti *n. 420 e* omani) mikäli osaat? Parhaiten omaan käyttöön sopivan saa aina itse kokoamalla.
N62 v.
Ei ole miehenä ok, naisena kylläkin
Jos ostat omillasi, saat ostaa vaikka 23 000 000 € maksavan super-tietokoneen.
Tytär, 22v. osti just Mäkin tietsikan ja puhelimen, sekä jotain tilipöhööriä (panssarilasin,suojakuoret...) ja koko setti maksoi pikkasen yli 5000e. Eli miksikäs et voisi ostaa. Tytär opiskelee yliopistossa vielä pari vuotta ja sitten siirtyy työelämään. Nämä siis ostettiin kesätyö-ja perintörahoilla. Isovanhemilta perintö siis, noin 150000 verojen jälkeen.
Järkihintaluokka lienee 1800e tienoilla.
Miksei?