Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko epäkohtelias ja tyly?

Vierailija
07.08.2008 |

Matkustin eilen junalla reilun vuoden ikäisen lapseni kanssa ja meidän lähellä istui joku tuntematon mummeli. Leperteli siinä aikansa lapselle ja sitten tarjosi karkkia. Me ei olla vielä annettu karkkia lapselle, eikä haluta antaakaan. Kieltäydyin kohteliaasti, mutta mummohan SUUTTUI ihan kunnolla! Sanoi, että on epäkohteliasta kieltäytyä jos tarjotaan jotain ja lisäksi olen tosi tyly äiti, kun en koskaan hemmottele lastani?!

Yritin selittää, että me ei olla vielä annettu lapselle karkkia, annetaan vasta jos tajuaa itse pyytää. Ja eihän sillä hampaitakaan ole vielä tarpeeksi, että voisi oikeasti pureskella jotain kunnolla. Mummo ei tätä uskonut vaan tuhahteli kuinka nuoret on nykyään niin kamalia :( Olinko epäkohtelias oikeasti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muutakaan tuossa olisi voinut tehdä

Vierailija
2/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on riittävästi hampaita karkin syöntiin mutta sinä päätät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsia saa edes opettaa ottamaan karkkia ventovierailta muutenkaan. Ja oikeassahan sinä muutenkin olit.

Vierailija
4/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on oikeus kieltäytyä tuntemattomien tarjoiluista sehän on selvää. Kaikilla ei ole hyvät aikeet.

Jos kieltäytymisestä suuttuu on tarjoa huonosti käyttäytyvä. Ymmärrän sen että on kohteliasta tarjota vieruskaverille jos syö itsekin.

Vierailija
5/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin myös, että ymmärrän kyllä että karkit ovat ihan hyviä (kysyi että luulenko niiden olevan jotain myrkkyä...) kun pussin siinä avasi. Halusi varmaan vaan ilahduttaa lasta, mutta ei tullut mieleen, että lapsi on vielä aika pieni...

ap

Vierailija
6/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu.

Olipa ajattelematon mummeli.

Vierailija
7/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein mummot, jotka alkaa lepertelmään mun vauvalle. haluu hiplata, ottaa syliin jne. Ihan vieraita ihmisiä!

Vierailija
8/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein mummot, jotka alkaa lepertelmään mun vauvalle. haluu hiplata, ottaa syliin jne. Ihan vieraita ihmisiä!

Lapseni ovat jo leikki-ikäisiä ja olen opettanut ettei tuntemattomien kanssa aleta juttusille. Ja yhä vieläkin on niitä jotka loukkaantuvat tästä. Toki lapseni tervehtivät mutta ei muuta. Ja junassa ei todellakaan ole mikään pakko edes alkaa juttusille vierustoverin kanssa puhumattakaan eväiden jakamisesta ;-)) Teit ap ihan oikein, antaa mummojen suuttua jos niikseen haluavat.

Vierailija
9/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli veti herneen nenään. Höh...

Joskus tuntuu että meitä "nuoria" pidetään röyhkeinä ja epäkohteliaina, jos uskaltaa vastustaa vanhempaa ihmistä. Kerran eräs vanhempi nainen piti minulle saarnan apteekissa kun uskalsin huomauttaa hänelle: anteeksi rouva, mutta on minun vuoroni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän