Mikä on lapsellani?
tourettea vai mitä?
olen varmaan yliherkkä nyt ja kuvittelen kaikenlaista. Mulla on siis 7kuinen vauva ja se on muuttunut omituseksi. Hengittää välillä niin kuin olisi astma ja happea vaike saada, mutta tekee sitä vain aika ajoin, eli ei varmaan kuitenkaan hengitystä ahdista..? Nykii kädellään tai puristelee sitä koko ajan ja vääntelee. Kun yritän syöttää soseita, huojuu ja vispaaa, ei keskity syömiseen, vaikka nälkä on. Hieroo silmiään syödessään jatkuvasti. Ei tahdo välillä keskittyä edes tissiin tai pulloon. Menee pitkään ennenkuin saa syötyä.. onko tämä ihan normaalia tämän ikäisillä vai olenko huolissani aiheesta!!! pelottaa mitä tämä on.
Kommentit (8)
Tuo hengitys juttu voi olla tahallista ja harmitonta, mutta mieleen tuli myös astma.
Ne eivät todellakaan ole normaaleja, siedettäviä oireita! Etelä-Suomessa on paljon savua ilmassa, mikä saattaa aiheuttaa oireita astmaatikoille. Myös silmien hierominen voi kieliä savuun reagoimiselle. Jonkin verran myös siitepölyä ilmassa. Missä päin asutte ja kauan on jatkunut?
ja silmien hierominen on jatkunut jo aika pitkään, mutta tuo hengitys-juttu alkoi eilen. Vetää siis henkeä sisään tosi raskaasti. Mies on sitä mieltä että ei ole hätää ja ei kuulosta astmalta ja jos astma niin tekisi sitä kokoajan ennenkuin saisi helpotusta. Ja ei tosisaankaan tee koko ajna. Ehkä muutaman tunnin välein muutaman kerran.
Miehen puolelta kaksi astmaatikkoa perheessä.
Tuntuu vaan että jos täsät lääkäriin/päivystykseen menen niin " nauravat" asialle, kun ei vauvalla hätää näytä olevan. Teksi kyllä mieli mennä ja kysyä..
ap
tai vetää henkeä silleen hiiiiiiiiiiioh tosi raskaasti sisään muutamia kertoja, mutta olen ajatellut että hän vain leikkii..
Saa myös välillä sellaisia puuskia, että alkaa esim riepottaa ja väännellä käsiään yh' äkkiä. Itsellänikin tulee välill äsellainen kutkututs että täytyy jotain repiä..
Kai normaalia.. Hmm.
Asmaa on monen tyyppistä ja jos se on alussa ei se välttämättä tarkoita että aina ahdistaa. Se voi tulla just silloin kun tulee joku ärsytys ympäristöstä.
pitää nyt seurailla vähän ja jos jatkuu niin alan soitella ja kysellä. viikin päästä olis neuvola.
ap
Ja minulla myös.