Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliarvostetuin ruoka?

Vierailija
26.03.2021 |

Mikä on sinun mielestäsi yliarvostetuin ruoka?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti. Tarjolla on erilaisia läskinpaloja.

Et ole sitten koskaan syönyt oikeaa karjalanpaistia.

Olen syönyt ja ei kiitos. Läskiä ja huonoja lihankappaleita mauton liemi.

Vierailija
42/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- vesiliemessä! Olisi edes viinissä. Ja vs ja yrttejä.

Mutta se on simppeli perusruoka menneiltä ajoilta, jolloin tarjolla oli vain yksinkertaiset raaka-aineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro, valkoisesta riisistä kaukaa tuodusta keitettyä, nopeita hiilareita, valkoista mössöä 

Vierailija
44/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi. Siis ei siinä mitään vikaa ole, mutta pidän melkein mistä tahansa kalasta enemmän. En ymmärrä, miksi juuri lohi on niin suosittu. Esimerkiksi rasvainen siika savustettuna tai muikut ruisjauhossa ja voissa paistettuna pesee lohen 6-0.

Vierailija
45/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkiaiset, ovat kuulemma niin hyviä... Itse en mokomia ruumisnesteiden imeskelijöitä syö millään ilveellä.

Vierailija
46/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osterit! Jotenkin muka hienoa ruokaa, mutta makuelämys on täysin mitätön. Samoin hummeri: hirveä työ syömisessä ja se irrotettavan lihan määrä on lopulta todella pieni.

En sanoisi. Hummeri thermidor on ihanaa. Merenelävät on herkullisia.

Vierailija
47/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ruoka on melko systemaatisesti äänestetty maailman parhaaksi. Mikä ihme siinä on? Pastat ja risotot ovat toki ok, mutta mikä niistä sekotelmista tekee jotenkin erityisiä? Ja pizzako se on maailman huippuruokaa? Itse lähtisin hakemaan parhaita ruokia Intiasta tai Kaakkois-Aasiasta. Mutta meillä on kaikilla tietysti oma makumme..

Vierailija
48/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, olen syönyt esim.hyvissä ravintolaissa, juhlissa nimekkäiden ihmisten laittamana mutta ei ole koskaan säväyttänyt. Millaista sen "oikean" karjalanpaistin pitäisi olla ja mistä sitä saisi voisitko valaista?!

Olen eri mutta karjalanpaistissa on puolet naudanlihaa, eli kuvauksesi erilaisia läskinpaloja tarkoittaa ettet ole edes syönyt karjalanpaistia tai et ymmärrä lihasta mitään(se voi selittää miksi et osaa arvostaa). Naudan lihassa kun ei ole ollenkaan läskiä.

Vierailija
49/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, just tekemässä karjalanpaistia ja otin yhden lihapalasen kypsyyden tarkistaakseni, siellä se "liha" hytkyy vieläkin tiskialtaassa, kuin mummo junassa.

Vierailija
50/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofu ei maistu miltään, vaikka näyttää ihan hyvältä juustolta.

Mut se onkin hyvesignalointiruokaa. Ei kukaan väitä että soija olisi hyvää.

Vierailija
51/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, olen syönyt esim.hyvissä ravintolaissa, juhlissa nimekkäiden ihmisten laittamana mutta ei ole koskaan säväyttänyt. Millaista sen "oikean" karjalanpaistin pitäisi olla ja mistä sitä saisi voisitko valaista?!

Olen eri mutta karjalanpaistissa on puolet naudanlihaa, eli kuvauksesi erilaisia läskinpaloja tarkoittaa ettet ole edes syönyt karjalanpaistia tai et ymmärrä lihasta mitään(se voi selittää miksi et osaa arvostaa). Naudan lihassa kun ei ole ollenkaan läskiä.

Ja puolet sikaa...

Vierailija
52/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviaari, osterit, tryffelit

Vierailija
53/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja puolet sikaa...

Kyllä ja oikein valmistettu Karjalanpaisti on haudutettu niin että sian rasva on hajonnut liemeen ja naudassa ei ole tosiaan läskiä ollenkaan. Eli kuvaus erilaisia läskinpaloja ei kerro karjalanpaistista.

Vierailija
54/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollainen ei ole oikeaa karjalanpaistia.

Vierailija
55/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi. Siis ei siinä mitään vikaa ole, mutta pidän melkein mistä tahansa kalasta enemmän. En ymmärrä, miksi juuri lohi on niin suosittu. Esimerkiksi rasvainen siika savustettuna tai muikut ruisjauhossa ja voissa paistettuna pesee lohen 6-0.

Ja lohta pitää tosi monet juhlaruokana jostain kummasta syystä. Turha väittää että se on kallista, ei ole pakko ostaa kauppiaan konjakkigraavaamaa lohta 50e kilo. 

Vierailija
56/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkku. Siitä jaksetaan vouhottaa ja weeetee ihmiset vetää sitä jouluna monat kiloa päivässä. Suolalla maustettua porsaan lihaa. Voiko tylsempää reseptiä edes olla? 

Vierailija
57/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vesiliemessä! Olisi edes viinissä. Ja vs ja yrttejä.

Mutta se on simppeli perusruoka menneiltä ajoilta, jolloin tarjolla oli vain yksinkertaiset raaka-aineet.

Niin on simppeli perusruoka entisajoilta, joka lykättiin leivinuuniin leipien paiston jälkeen hautumaan. Meidän karjalainen mummu ei laittanut mitään läskinpaljoja kylläkään. Itse olen muunnellut senverran, etten Karjalan paistiksi enää viitsi kutsua, viiniä ja mausteita reilusti ja hyvää lihaa, aina on hyvin onnistunut leivinuunissa yön haudutettuna. Riisipuuroakaan en keitä hellalla kattilassa, se haudutetaan myös leivinuunissa. 

Einekset ovat yliarvostettuja ja ihmiset luulevat syövänsä kunnollista ruokaa. Pääasia nykyään tietty, ettei tarvitse nähdä mistään vaivaa eikä mauilla ole niin väliä. 

Vierailija
58/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lohta pitää tosi monet juhlaruokana jostain kummasta syystä. Turha väittää että se on kallista, ei ole pakko ostaa kauppiaan konjakkigraavaamaa lohta 50e kilo. 

Kyllä sen graavilohen konjakilla osaa tehdä ittekin. Minä ostin jouluksi yli 3 kg lohta ja siitä saa monenlaista sapuskaa. Ekaksi keitin päästä ja ruodoista hyvän kalakeiton, seuraavaksi on graavilohta ja loimulohta pöydässä. Kyllä se lohi vaan hyvää on. 50 e kilo en ikinä maksaisi, jäisi ostamatta.

Vierailija
59/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisipuuro, valkoisesta riisistä kaukaa tuodusta keitettyä, nopeita hiilareita, valkoista mössöä 

Aikoinaan 1960-luvulla ja sitä ennenkin oli riisipuuro herkkua jouluisin. Muutenhan syötiin erittäin vaatimattomasti kaiken aikaa. Se riisipuuro on vaan jäänyt jotenkin perinteiseksi jouluruoaksi. Pakko ei ole sitä tehdä eikä syödä enää jos kerran se nopeita hiilareita ja valkoista mössöä. Muistelen miten hyvää oli lapsena kun kerran vuodessa sitä sai. 

Vierailija
60/75 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa Karjalanpaistissa ei ole läskin paloja.  

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan