Laspeni viiltelee itseään
Näin kädet ja se selvisi. Niin monia asioita pyörii päässä. Päällimmäisenä, miten auttaa toista ja mitä olen mokannut niin paljon että lapsellani on noin paha olla eikä pysty puhumaan.
Kommentit (12)
Kunhan et ala lapsen edessä moittimaan itseäsi niin että lapsesta tulee se lohduttaja.
Itse olin jo 30v kun äiti näki vahingossa mun jalat, jotka on täysin viilloilla. Kerroin sit samaan syssyyn mun syömishöiriöistä jotka alkoi jo ala-asteella.
Äiti alkoi itkemään ja ihmetteli mitä hän teki väärin, oliko hän huono vanhempi.
Lapset haluaa kyllä loppuun saakka suojata vanhempiaan surulta ja tuskalta ja osaavat salailla asioita mestarillisesti.
Älä ota itsees, älä sääli itseäsi, ole tukena muksulle.
Onko tietoa että lapsesi ei ole vain yhteydessä henkiolentoihin?
Viiltely usein liitetään uhrilahjoihin ja paha henki ottaa voimaa verestä.
LAPSELLA on samanlainen aivovamma kuin AP.lla joka ei osaa kirjoittaa.
Ota terävät jutut pois hänelta ja kiellä. Soita mielenterveystoimistoon, en tiedä nykyaikaista nimeä mutta sinne kuitenkin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa että lapsesi ei ole vain yhteydessä henkiolentoihin?
Viiltely usein liitetään uhrilahjoihin ja paha henki ottaa voimaa verestä.
Viiltely usein liitetään masennukseen tai muihin mt-ongelmiin, älä nyt ala muutenkin ahdistunutta vanhempaa ahdistamaan höpöhöpöjutuilla.
Älä kauhistu liian näkyvästi, mutta voit kyllä tietenkin näyttää omat tunteesi,esim sanomalla että susta stuntuu pahalta ja pelottaa. Kuuntele ja tue nuorta, älä syytä itseäsi hänen ongelmistaan. Kysy haluaako apua, ja vaikkei haluaisi, niin koita rohkaista hakemaan. Tärkein juttu on se tukeminen, kuuntelu ja avun tarjoaminen, kunhan et pakota. Ole aina läsnä.
Vierailija kirjoitti:
LAPSELLA on samanlainen aivovamma kuin AP.lla joka ei osaa kirjoittaa.
Ja sinulla on ilmeisesti empatian ja ymmärtämisen estävä aivovamma + idioottimaisen nillityksen aivovamma.
Vierailija kirjoitti:
Älä kauhistu liian näkyvästi, mutta voit kyllä tietenkin näyttää omat tunteesi,esim sanomalla että susta stuntuu pahalta ja pelottaa. Kuuntele ja tue nuorta, älä syytä itseäsi hänen ongelmistaan. Kysy haluaako apua, ja vaikkei haluaisi, niin koita rohkaista hakemaan. Tärkein juttu on se tukeminen, kuuntelu ja avun tarjoaminen, kunhan et pakota. Ole aina läsnä.
Mua ainakin vituttaisi, jos mulla olisi niin paha olo, että viiltelisin ja sitten joku tulisi kertomaan, että mun viiltely tuntuu sen mielestä pahalta. Sitten olisi varmaan kurja ja syyllinen olo siitäkin -> lisää viiltelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin vituttaisi, jos mulla olisi niin paha olo, että viiltelisin ja sitten joku tulisi kertomaan, että mun viiltely tuntuu sen mielestä pahalta. Sitten olisi varmaan kurja ja syyllinen olo siitäkin -> lisää viiltelyä.
Niinno ei pidäkään ainoastaan sanoa että musta tuntuu pahalta, vaan myös näyttää ettei sillä ole väliä, voin ja haluan auttaa.
Mun mielestä itsetuhoisesti käyttäytyvä kuuluisi lähettää välittömästi psykiatrian vuodeosastolle. Olen itse ollut siellä ja pelkkien itsetuhoisten ajatusten vuoksi. He hoitavat jatkokuviot mielialahäiriöpoliklinikalle.
Muistuta, että viiltelee suonten mukaisesti, jollei halua näyttää huomiohralta.
Jospa lastasi vaikka kiusataan koulussa tai on tapahtunut jotain muuta mitä et vanhempana tiedä? Ei kannata ensimmäisenä hakea vikoja itsestään. Koita sinä puhua hänelle. Voithan kysyä onko koulussa joku kiusannut yms.