Nuori rekkakuski räpläsi kännykkää – 12-vuotias poika kuoli tuhoisassa ketjukolarissa
Kuljettaja tuomittiin 10 kuukauden ehdolliseen vankeuteen ja maksamaan 60 päiväsakkoa. Kuljettajan tuloilla päiväsakoista kertyi maksettavaa yhteensä 360 euroa.
Järkyttävää!! Noin halvalla meni sivullisen elämä ja muiden vakavat loukkaantumiset. Uskomatonta! Erittäin törkeää tahallista piittaamattomuutta ja liikenteen vaarantamista. En voi käsittää Suomen oikeuslaitosta.
Kommentit (70)
Mikä vika tuossa edellisessä ketjussa oli kun uuden teit?
Jättäkää sukupuoleen liittyvät kommentit pois!
Vierailija kirjoitti:
Liikaa valehtelijoita tuli kommentoimaan.
Rangaistus taas alapuolella kaiken arvostelun! Varsinainen tap paja liikenteessä 😡
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, itse en ole mitään aiempaa ketjua nähnyt. En käy täällä edes päivittäin, nyt selasin vain muutaman sivun ja en tästä ketjua nähnyt, joten loin sellaisen. Jos tämä nyt on toinen, niin olkaa asiallisia ettei poistu!
Ihmetyttää myös tuo valehtelu, venkoilu ja tuomiosta valittaminen. Hänen osaksensa saama negatiivinen huomio ja paheksunta varmaan puolittuisi, jos myöntäisi, mitä on tullut tehtyä, ja osoittaisi nöyrää katumusta.
Aika uskomatonta, että kuski kehtasi valittaa tuomiostaan hoviin. Kertoo aika paljon ihmisestä. Kuka voi oikeasti olla niin hullu, että räplää rekan ratissa puhelinta? Ja kun tutkimusten mukaan kyseessä ei edes ollut mikään satunnainen puhelimeen vastaaminen vaan ihan surffailu. Miksi piti juuri siinä ajaessa lukea uutisia jostain Koreasta? Itse olisin mennyt aika syvälle itseeni ja hyväksynyt mukisematta tuon hyvin lievän rangaistuksen. Joissain muissa maissa tuosta joutuisi varmaan vuosiksi linnaan.
Tuomiot suomessa ovat naurettavia. Linnaa pitäisi laittaa vähintään kymmenen vuotta.
Omaisille voimia. Lapsiparka. 😥
Siis mitä mä juuri luin?? Kammottavaa, miten alhainen tuomio tuollaisesta. Voiko siis valittaa mm. uhrin omaiset korkeimpaan oikeuteen. Ei voi olla totta, että omalla törkeällä huolimattomuudella joutuu maksamaan muutaman satasen ja nuoren pojan elämä päättyi. Ei vaan voi olla totta... Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli mainittu sukupuoli. Tässä taas epätahdikasta on asettaa ylipäätään hintaa elämälle. Mikä rahallinen korvaus olisi ollut riittävästi elämästä mielestäsi? Aika makaaberi tämäkin ketju. Ihmiset vain eivät kykene asialliseen keskusteluun ainakaan tällä sontapalstalla.
12-vuotiaan taposta 360 euron sakot, tuo kännykällä leikkiminen ajon aikana on sama kuin ajaisi kännissä
Kyllähän tuo ehdollinenkin vankeusrangaistus "näkyy papereissa", joten vaikka työpaikan vaihto samalle alalle ei oo ihan helppo juttu. En minä ainakaan palkkaisi tuollaista.
Ehdollinenkin vain 10 kuukautta. Tyyppi saa jatkaa rekan ajoa sillä ei kukaan työnantaja tuolla alalla ryhdy rikosrekisteriä syynäämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo ehdollinenkin vankeusrangaistus "näkyy papereissa", joten vaikka työpaikan vaihto samalle alalle ei oo ihan helppo juttu. En minä ainakaan palkkaisi tuollaista.
Näkyy 5 vuotta, sen jälkeen puhdas rekisteri.
Vierailija kirjoitti:
Niin, paitsi että missä kuljetusfirmassa edes kysellään mitään rikosrekisteriotetta? Helposti saa uuden työn.
Todella usein näkee rekkakuskeja kännykkä korvalla. Suomalaisten luulisi edes käyttävän handsfreetä jos on pakko puhua. Liikenne on ollut kyllä melkoinen tappaja kaikkialla maailmassa.
Ajokielto tai vähintäänkin rekkaa ei sais enää ajaa ikinä tommonen ignorantti ääliö.
Pienet tulot kuskeilla. Sääliksi käy ja pienillä tuloilla vaarannetaan vielä kansalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli mainittu sukupuoli. Tässä taas epätahdikasta on asettaa ylipäätään hintaa elämälle. Mikä rahallinen korvaus olisi ollut riittävästi elämästä mielestäsi? Aika makaaberi tämäkin ketju. Ihmiset vain eivät kykene asialliseen keskusteluun ainakaan tällä sontapalstalla.
Raha se vain on tietyn tyyppisillä ihmisillä mielessä. Tässä se raha tuntuu olevan koko avauksen ydin. Huom tuo alapeukuttaminen ei tee siitä sen sivistyeempää.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007883366.html