Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisen pph:n hinta? (Tampere)

12.08.2006 |

Mulla ei oo mitään hajua hinnoista. Minkälaisia hintoja yksityiset perhepäivähoitajat pyytävät? Tampereella saa vissiin kuntalisää, hoitorahaa ja -lisää(tulojen mukaan).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi suht sama raha, kuin kunnallisestahoidosta.

Vierailija
2/10 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla kysymilläni viidensadan korvilla, jolloin yksityisen hoidon tuen ja kuntalisän jälkeen jää saman verran (ainakin lähestulkoon) kuin kunnallisella. Hinnan takia ei yksityistä kannata pelätä. Eikä toki muutenkaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositus hoidon hinnalle on se 500 euroa, mutta tosiaan kun saavat sit kuitenkin itse päättää loppupelissä maksut. Meinaanki hakea yksitryiseltä paikkaa, kun ei tekis mieli 8,5kk ikäistä laittaa päiväkotiin... Kunnallisella puolella ei tahdo löytyä just meidän suunnalta pph paikkoja.

Vierailija
4/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hoitajamme pyytää sen 500e.

Tukea saa alle 3v: yksityisen hoidon tuki n. 140e ja Tampere-lisä n. 200e. Itse joutuu maksamaan siis max 160e. Jos saa lisäosaa vielä yksityisen hoidon tukeen niin sitten vähemmän taas omavastuu. Yli 3-vuotiaalla Tampere-lisä laskee sen verran, että omavastuu on n. 240e. Siis jos hoitomaksu on tasan 500e.

Vierailija
5/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan hoitajalla (1.9. alkaen) + toisella hoitajalla samassa pihassa on paikkoja auki. Todella ihanat hoitajat molemmat. Hoitopaikka lähellä keskustaa Itä-Etelä-suunnalla.

Vierailija
6/10 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/10 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitä saanut kotihoidontuellakin ollessa? Miksei näistä asioista informoida missään... Saakohan sitä takautuvasti?

Anteeksi kun vaihdoin aihetta, pisti vain silmään tuo kuntalisä.

Vierailija
8/10 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sairaan alle 3-v lapsen kotihoidosta saa kuntalisää...

Vierailija
9/10 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse yksityisen hoidon tuen kuntalisästä, jota saa Tampereella, kun lapsi hoidetaan kunnallisen päivähoidon ulkopuolella - muttei kuitenkaan kotona vaan suoraan maksetaan palveluntuottajalle Kelan maksun yhteydessä.

Meillä 500 ¿ /kk ja kun opiskelijoita ollaan niin tuosta jää Kelan + kuntalisän jälkeen maksettavaksi vain muutama kymppi. Kuntalisän määrä vaihtelee vähän riippuen lapsen iästä ja päivähoitomuodosta - esim. kaupunki maksaa enemmän yksityisestä päiväkotihoidosta kuin pph:sta. Tarkat korvaussummat löytyy muistaakseni kaupungin päivähoitosivuilta.

Vierailija
10/10 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä työssäkäyvillä tuo kuntalisä vaikuttaa niin, että saadaan siis se kelan hoitoraha + kuntalisä, jonka jälkeen yksityiselle hoitoon viedessä maksettavaksi jää alle 200, kun taas kunnallisella puolella hoitomaksu ois sen 200. Näin siis meillä, joilla ei ole mitkään supertulot, itse olen hoitoalalla, mutta tulorajat ylittyy silti niin, että kunnallisella joutuis maksaa koko maksun, ja yksityisellä emme saa hoitoLISÄÄ ollenkaan (joka siis tulosidonnaista). Huh, tulihan selitettyä...

Joo, just tuolta nettisivuilta löysinkin Hervannan vapaita paikkoja, ja sieltä sellainen jo eilen löytyikin! Sovittiinkin jo tapaaminen tälle viikolle:)