Italiansalaatti jäi yöksi pöydälle, voiko syödä? T. Köyhä
Niin voiko ei kehtais heittää pois kun melkein täysi rasiia.
Kommentit (15)
Majoneesipohjaiset jutut ovat tietysti aika herkkiä. Mutta kyllä minä rautavatsaisena uskaltaisin syödä. Eri asia, onko se enää kovin hyvän makuista.
Riippuu kovasti tietysti, missä lämpötilassa salaatti on ollut. Jos on avoimen ikkunan ääressä ollut, niin tuskin mitään hätää, jos 26 asteessa muhinut niin....
Pois kuuluisi heittää mutta ei siitä ole terveysriskiä jos käyttää kypsennettävässä ruuanvalmistuksessa eikä tarjoille muille.
Ei voi! Lämpimässä muhineet makaronit voi olla hengenvaarallisia. Heitä pois.
En käyttäisi. Majoneesi voi pilaantua.
Syö pois vaan. Itsellä usein näitä tuotteita Suomesta Ruotsiin iltapäivästä yön yli, enkä ole koskaan sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Ei ole syömäkelpoista edes oikein säilytettynä, saati huoneenlämmössä muhineena.
Älä horise.
Voi syödä jos ei ole mennyt pilalle mutta jos on niin sitten ei. Haista.
Eli söit sen jo ja nyt alkoi mietityttää. Olet köyhä ja t y h m ä.
En minä ole sitä syönyt. Tyhmä tietysti olen kun köyhänä on varaa jättää salaatti pöydälle mutta kun se unohtui. T Köyhä
On vähän pelottavaa, että edelleenkin on valloillaan uskomus siitä, että ruokamyrkytystä aiheuttavat mikrobit voi haistaa tai maistaa, ja kuumentaminen tekee pilantuuneesta ruoasta syömäkelpoista.
Heitä menemään. Muutaman euron maksanut korkeintaan.
Atria kertoo:
On kuitenkin hyvä huomioida, että Italiansalaatti ei säily lämpimässä useita tunteja vaan tulee säilyttää jääkaapissa kuten muutkin majoneesipohjaiset salaatit
Ei voi. Ei ole syömäkelpoista edes oikein säilytettynä, saati huoneenlämmössä muhineena.