Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

46 vuotta ja raskaana.

Vierailija
26.03.2021 |

Olenko liian vanha?
Mielestäni en. Olen siis 46 vuotta vanha ja raskaana. Toivottavasti odotusaika menee hyvin. Mies tietenkin alkuun todella järkyttyi, kertoessani hänelle mitä on saanut aikaan. Kaksi lasta ennestään 11 ja 9 vuotiaat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Yli kaksi vuotta yritin ja kerran meni tänä aikana kesken viikon 9 alussa. Onhan raskaudessa aina riskinsä ja eikä ne iän kasvaessa vähene, ekassa neuvolassa kuitenkin jo kävin ja kaikki pitäisi olla hyvin. Tämä korona aika vain pelottaa. 

Aloittaja

Sellaista mietin, että aloitusvietissä kerroit, että miehesi alkuun todella järkyttyi ja tässä viestissä toteat, että yritit (siis sinä yritit), kaksi vuotta. Onko siis miehesi ollut tietoinen, että sinä vain olet yrittänyt yksin, ts. onko hänellä ollut tässä tapauksessa sananvaltaa tulevaan perheenlisäykseen?

Totta ja anteeksi. Tuosta aloituksesta tosiaan voi saada sellaisen kuvan vaikka mies kyllä koko ajan tiesi missä mennään ja mikä tilanne on. Minulla nimittäin oli ehkäisynä toisen synnytyksen jälkeen usean vuoden ajan kierukka, joka kuitenkin jouduttiin terveydellisistä syistä poistamaan vajaat kolmisen vuotta sitten ja ehkäisy jäi silloin miehen huoleksi.

Alkuun mies käytti kortsuja tai keskeytettyä yhdyntää, mutta lähinnä kait omista miehisistä mukavuus syistään ja siitä vahvasta olettamuksestaan, että koska meillä noiden aikaisempien raskauksieni alkuun saattamisessa oli jo hyvin suuria vaikeuksia niin nyt, ollessani jo reilusti yli nelikymppinen, hän voi ilman isompia riskejä raskaaksi tulemisestani alkaa vapaasti laueta sisälleni. Mieheni siis itse halusi lopettaa kumit ja keskeytykset. Minä taas jopa alkuun muistuttelin hänelle siitä, että ei ole enää ehkäisyä joten kyllä minulla mahdollisuus raskaaksi tulemiseen on olemassa. Se ei häntä tuntunut haittaavan ja minulle se tietenkin sopi, koska olin itse asiassa alkanut haaveilla siitä pienestä mahdollisuudesta kolmanteen lapseen.

Aloittaja

Vierailija
22/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies joka kyntää ja siementää parivuotta vakoa ja sitten lopulta järkyttyy kun kuulee sadon alkavan itää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olet haaveillut lapsesta vielä niin kaipa tuo ok jos riskit hyväksyy.

Itse olen suht saman ikäinen enkä todellakaan rupeaisi enää tekemään lisää lapsia. Monet meidän ikäiset ovat jo aikuisten lasten vanhempia ja isovanhempia eli kontrasti muihin vauvojen äiteihin voi olla iso.

Vierailija
24/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liian vanha kun lapsi on 20 olet sinä jo 66 ja vanhus.

Saati mitään lapsen lapsisi tuskin tapaat yms

Vierailija
25/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vanha äidiksi. Lapsellasi on suuri riski saada esimerkiksi Downin oireyhtymä.

Lapsella on suurentunut riski saada Downin oireyhtymä, ei suuri. Yli nelikymmenvuotiaiden äitien riski saada downlapsi on hieman alle prosentin luokkaa. Parikymppisillä kyseinen riski on promillen luokkaa. Kaikkien äitien riski saada jollain tavalla kehitysvammainen lapsi on noin 3% ja äidin yli 40 vuoden ikä nostaa tätä riskiä lisäprosentilla. Eli summa summarum: 96% kaikista yli 40-vuotiaiden äitien lapsista on kromosomistoltaan terveitä.

Vaikuttaa mieskin. Iäkkäällä isällä ihan yhtä iso mahdollisuus periyttää kromosomipoikkeamia.

Vierailija
26/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vanha äidiksi. Lapsellasi on suuri riski saada esimerkiksi Downin oireyhtymä.

Lapsella on suurentunut riski saada Downin oireyhtymä, ei suuri. Yli nelikymmenvuotiaiden äitien riski saada downlapsi on hieman alle prosentin luokkaa. Parikymppisillä kyseinen riski on promillen luokkaa. Kaikkien äitien riski saada jollain tavalla kehitysvammainen lapsi on noin 3% ja äidin yli 40 vuoden ikä nostaa tätä riskiä lisäprosentilla. Eli summa summarum: 96% kaikista yli 40-vuotiaiden äitien lapsista on kromosomistoltaan terveitä.

Vaikuttaa mieskin. Iäkkäällä isällä ihan yhtä iso mahdollisuus periyttää kromosomipoikkeamia.

Jos mies on saman ikäinen kuin tuo yllättäen paksuksi pamahtanut vaimonsa eli 46, niin eikös mitä. Sehän on miehellä paras ikä isäksi tulemiseen. Ei ole enää mikään pojannulikka.

Vierailija
27/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on saman ikäinen kuin tuo yllättäen paksuksi pamahtanut vaimonsa eli 46, niin eikös mitä. Sehän on miehellä paras ikä isäksi tulemiseen. Ei ole enää mikään pojannulikka.

No ei tässä ole kyse siitä henkisestä kypsyydestä, vaan ihan biologiasta. Samalla tavalla miehille tulee genomiin kromosomipoikkeamia kuin naisille kun vanhevat (vaikka tämän palstan mukaan miehet vain nuorenevat täytettyään 50 vuotta).

Vierailija
28/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä samoja: olen raskaana ja olen jotain 40+++++. Mitä kymmallista tässä nyt sitten on? Onhan moni saanut lapsen vielä lähemmäs 50-vuotiaana jo silloin, kun ei vielä ollut keksitty ehkäisyä.

Ei kait tämä ap kaipaa muitten hyväksyntämistä? Toiset varmasti pitävät asiaa hyvänä ja osa osa vastaan niin kuin monessa muussakin asiassa. 

Täältä ei varmaankaan mitään kunnon kannustusta saa???

Vierailija
29/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin hedelmöityshoidossa, koska en tullut raskaaksi noin 23-vuotiaasta lainkaan. Lopulta hedelmöityshoidoissa rakauduin 38-vuotiaana ja mua hoitanut lapsettomuuslääkäri odotti lasta ja oli 46.

Mikä ihme tämä 46 siis on? Varmaan tämä lääkäri tiesi, mitä teki, eikä luultavasti tuntenut itseään vanhaksi. 

Vierailija
30/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän voi testata 99, 9 %:n varmasti, joten naurettava pelko.

Vierailija
31/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teistä todella yli nelikymppiset hedelmälliset naiset ja miehet jo jotain vanhuksia keiden kuuluisi odottaa vain tumput suorina jotain tulevaisuudessa mahdollisesti odottavaa isovanhemmuutta?

Hei Haloo! Nyt jotain järkeä siihen ajukoppaan.

Vierailija
32/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onnea vaan... mua jäi vaivaamaan ap:n puoliso jonka olisi luullut tulevan ehkäisyn suhteen varovaisemmaksi siinä vaiheessa kun vaimo tuli eka kerran tuli raskaaksi ja se raskaus meni alussa kesken vai eikö mies tiennyt tuosta vaimonsa eka raskautumisesta...

Vierailija
33/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se aina täysillä mäntyjä päin blogisti?

Vierailija
34/37 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laulaja Alman äitihän synnytti Alman ja tämän kaksoissiskon 48-vuotiaana. Ja oli vieläpä ensisynnyttäjä! On sitä ennekin lisäännytty keski-iässä. Omakin isomummini jatkoi 47-vuotiaaksi.

Seuraukset on kyllä havaittavissa Alman ja siskon kohdalla.

Vierailija
35/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta liian vanha kun lapsi on 20 olet sinä jo 66 ja vanhus.

Saati mitään lapsen lapsisi tuskin tapaat yms

Tapaako muutkaan välttämättä lapsenlapsiaan?

Vierailija
36/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juna meni jo. Keksikää joku muu aihe.

Elämä on täynnä riskejä ja aina voi innostus tai epäonnistua. 46-vuotias äiti ei ole mikään kummajainen.

Vierailija
37/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juna meni jo. Keksikää joku muu aihe.

Elämä on täynnä riskejä ja aina voi innostus tai epäonnistua. 46-vuotias äiti ei ole mikään kummajainen.

Juurikin näin ja lisäksi tuossa iässä äidille on jo karttunut sitä elämänviisautta ja kokemusta voimavaroiksi joka puuttuu täysin näiltä teiniäideiltä. Lisäksi aikaisempien raskauksien pohjalta tuossa iässä se lapsenhoitokin sujuu jo kokemuspohjalta, eikä tarvitse surra sitäkään, kun ei pääse enää bilettämään vapaasti kavereitten kanssa, kun vauva vie kaiken sen entisen oman ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi