Miten saan ajan terveuskeskukseen Helsingissä?
Aikoja ei kuulemma ole yhtään ja käskevät soittaa parin kolmen viikon päästä uudestaan.
Kommentit (18)
Kerro olevasi romanialainen ker jä äläinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene työterveyteen?
En käy töissä.
Mee yksityiselle, julkinen puoli ei lähes missään tarjoa tällä hetkellä kun välttämättömiä päivystysaikoja...
Niin, ei täällä pääse terveyskeskukseen, ei ole moniin vuosiin enää päässyt. Todella surkeasti hoidettu terveydenhuolto.
On pakko mennä yksityiselle.
Ajatteles, että Vapaavuori on järkännyt Helsingille vielä erikoisaseman sote-uudistuksessa, kun täällä on muka niin hienosti järjestetty terveydenhuolto.
Muualla Suomessa tulee laajemmat hartiat, mutta Helsinki ainoana jää järjestämään palvelut yksin kuten nytkin.
Etsin parhaillaan asuntoa naapurikunnasta tästä syystä, haluan päästä lääkäriin edes tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro olevasi romanialainen ker jä äläinen.
Pääseekö sne jonon ohi?
Omakannassa teet kiireettömän ajanvarauksen esim lääkärin vastaanotolle.
Ja jos on kiire, niin silloin ensiapuun.
Olen saanut kiireettömän ajan aina kohtalaisen nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on kiire, niin silloin ensiapuun.Olen saanut kiireettömän ajan aina kohtalaisen nopeasti.
Terveyskeskuspäivystys lakkautettiin Helsingissä varmemmaksi vakuudeksi. Siinä oli se ikävä puoli, että kun ihmiset eivät päässeet terveysasemalle päivällä, he menivät jonottamaan päivystykseen illalla. Se ruuhkautui. Niinpä se lopetettiin. Päivystys on Helsingissä vain onnettomuuksien varalta, ei enää sisäelintautien varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä.
Myöskään kaikki työssäkäyvät eivät voi mennä työterveyteen. Matalapalkka-aloilla voi olla vain lakisääteinen minimi, mikä tarkoittaa sitä, että työterveydestä ei saa mitään sairaanhoitoa, siihen kuuluu työhöntulotarkastus ja "työtapaturmien ehkäisyä" eli ei mitään. Esimerkiksi minulla henkilökohtaisena avustajana ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskukseen se on jonotettava.
Hyväosaiset ovat niin tottuneita kaiken kattavaan työterveyteensä, että heille ei usein tule mieleenkään, että kaikilla ei sitä ole. Aina näihin kysymyksiin kiekaistaan ensimmäisenä, että mene työterveyshuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on kiire, niin silloin ensiapuun.Olen saanut kiireettömän ajan aina kohtalaisen nopeasti.
Ei pysty tekemään suoraan ajanvarausta lääkärille, ainoastaan terveydenhoitajalle tai lähihoitajalle, joka sitten kertoo ettei lääkäriaikoja ole, palaa asiaan parin kolmen viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä.
Pitänee ratkoa tämä ongelma ensin vai oletko eläkkeellä?
Vaikka puhelimella soittamalla. Sitä vartenhan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä.
Myöskään kaikki työssäkäyvät eivät voi mennä työterveyteen. Matalapalkka-aloilla voi olla vain lakisääteinen minimi, mikä tarkoittaa sitä, että työterveydestä ei saa mitään sairaanhoitoa, siihen kuuluu työhöntulotarkastus ja "työtapaturmien ehkäisyä" eli ei mitään. Esimerkiksi minulla henkilökohtaisena avustajana ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskukseen se on jonotettava.
Hyväosaiset ovat niin tottuneita kaiken kattavaan työterveyteensä, että heille ei usein tule mieleenkään, että kaikilla ei sitä ole. Aina näihin kysymyksiin kiekaistaan ensimmäisenä, että mene työterveyshuoltoon.
Eipä kuulu enää työhöntulotarkastuksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty tekemään suoraan ajanvarausta lääkärille, ainoastaan terveydenhoitajalle tai lähihoitajalle, joka sitten kertoo ettei lääkäriaikoja ole, palaa asiaan parin kolmen viikon päästä.
Onneksi tässä maassa on mitättömän pienet verot. Tällä rahalla saa tällaista.
Mulle soitti hoitaja takaisin ja sen jälkeen olen viestitellyt lääkärin kanssa suoraan. Helsingin kaupungin sivulla terveyshallinnon viestit-osiossa. Hyvin toimii kun ei ole mitään kiireellistä. Lääkäri itse laittoi mulle viestiä hoitajan soiton jälkeen.
En tiedä miten muissa kaupungeissa.
Olen akuuteissa tapauksissa aina saanut ajan samalle päivälle ja kiireettömissä esim. palvelusetelin. Suosittelen kiireettömässä tapauksessa Omaoloa.