Epäilin vuosi sitten Ruotsin koronataktiikkaa mutta olen nyt todenut että siellä tehtiin ihan oikein.
Todetuista tartunnoista kuolleisuus n. 2% ja tauti ehti sielläkin kiertää paljon ennenkuin testikapasiteetti alkoi olla riittävä. Eli todellisuudessa kuolleisuus alle 1% luokkaa. Kohta alkaa olla laumasuoja saavutettu ja elämä jatkuu.
Kommentit (39)
Olen miettinyt johtuuko Ruotsin valitsema toimintatapa siitä että heillä on pitkä sosiaalihygienian perinne: Ruotsissa on kehitetty pitkään rotuteorioita, harrastettu kallonmittauksia ja fyysistä antropologiaa sekä steriloitu ihmisiä ainakin 1960-luvulle asti mm. köyhyyden perusteella. Lisäksi ruotsalaiset ilmeisesti aidosti kuvittelevat olevansa jonkinlainen mallivaltio, jonka pitäisi olla itsestäänselvä esikuva muille maille. Tämän seurauksena he ovat hieman tosikkomaisia ja heillä on puutteellinen, jotenkin opettavainen huumorintaju. Ehkä valitun koronalinjan taustalla on ääneen sanomaton ajatus että heikompien kuuluu väistyä. Tai sitten ruotsalaiset eivät vain osaa toimia käytännössä kriisitilanteessa. Ruotsin koronalinja kuvastaa sitä ettei virheitä voida tunnustaa. Vaikka ruotsalaiset yleensä kritisoivat suomalaisia auktoriteettiuskosta, he eivät tunnu pystyvän arvostelemaan valittua, Anders Tegnellin henkilöimää linjaa.
Monen kuolleen perhe on varmasti eri mieltä, sekä loppuiäksi koronasta invalidisoituneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Monen kuolleen perhe on varmasti eri mieltä, sekä loppuiäksi koronasta invalidisoituneet ihmiset.
Eli sinun mielestäsi voidaan rajoitella terveitä ihmisiä vielä vuosikausia?
Ruotsissa menehtyneet ja myös sairastuneet ovat suurelta osin olleet niin suomalaistaustaisia kuin muualta sinne muuttaneita. Ei Svenssoneita kiinnosta silloin tippaakaan tai korkeintaan ovat tyytyväisiä tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän tapaukset taas kasvussa.
Ei ole, vaan toinen aalto on jo ohi.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Maskipäiden Tsekissä sen sijaan menee huonosti vieläkin.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/
Toimen aalto ei ole ohi niin kuin itse näet. Heikoimmat on nyt kuolleet ja kuolemia ei enää tule niin paljoa.
Ruotsin tie on ainoa oikea, valitettavasti. Virus kiertää jo annettuja rokotteita, joten korona jää pysyväksi riesaksi. Mutta tämähän se on ollut tilanne kautta historian, että joku tauti on ollut vaanimassa kulman takana.
Vierailija kirjoitti:
Laumasuojaa ei ole saavutettu missään sairastamalla.
Ei olekaan, mutta kohta on, niin kuin aloituksessa sanotaan.
Kyllä se laumasuoja tai kohonnut vastustuskyky siellä on Ruotsissa! Miten joku voisi edes valehdella, että ei ole. Siellä on tosi vähällä testauksella jo kohta miljoona ratuntaa, eikä se korona tule sairastaneeseen heti uudelleen
Tätä onkin ihan turha kieltää, tosi monessa paikassa sairastettu korona kelpaa lisäksi samoihin asioihin kuin negatiiivinen testitodistus.
Virossa on se tilanne, etä siellä ei viime talvena ollut käytännössä mitään koronaa, ja siksi se nyt sitten leviääkin siellä niin herkästi. Kyllä se sanottiin sekin asia Ruotsalaisten taholta jo viime keväänä, etttä kyllä te sen vielä muutkin saatte. Oikeastaan Joka paikassa muuala se sitten onkin toteutunut, paitsi Suomi on kyllä erikoinen poikkeus...
Sitäpaitsi Ruotsissa ei ole tällä hetkellä minkäänlaista ylikuolleisuutta. Mutta kukapa nitäkään sittenuskoisi?
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates keksi tämän taudin ja levitti ihan kokeilumielessä.
Bill kertoi suunnitelmastaan avoimesti jo 2015. Koronaviruksen kuvakin puheen taustalla.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ei täällä Ruotsissa edesnäytetä kuinka moni on kuollut ja sairastunut ,jos et itse hae niitä lukuja per paikkakuinta/lääni.
Älkää yhtään uskoko että Ruotsi rehellisesti antaa tietoja kuolleista ja sairaista.
Eikö sen just näin pitäisi mennäkin? Ei muistakaan taudeista julkaista medioissa päiväkohtaisia tartunta- ja kuolintilastoja.
En menisi kehumaan laumasuojalla. Ruotsin ilmaantuvuusluku viimeiseltä 14 päivältä on 644, kun se Suomessa on 171. Viimeiseksi kuluneen kahden viikon aikana koronaan on Ruotsissa kuollut 262 ihmistä, kun Suomessa vastaava luku on 34.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi voidaan rajoitella terveitä ihmisiä vielä vuosikausia?
Pysyisit nyt edes pari viikkoa kotona.
Vierailija kirjoitti:
En menisi kehumaan laumasuojalla. Ruotsin ilmaantuvuusluku viimeiseltä 14 päivältä on 644, kun se Suomessa on 171. Viimeiseksi kuluneen kahden viikon aikana koronaan on Ruotsissa kuollut 262 ihmistä, kun Suomessa vastaava luku on 34.
Molemmat luvut todella alhaisia ottaen huomioon, että maaliskuussa on yleensä pahin flunssakausi. Kuolleet keskimäärin yli 80v.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on!
Pois, pois turhat maskit, rajoitukset ja rokotukset!
Nyt on jo aika keskittyä hyvään oloon, inhimilliseen lämpöön ja sen levittämiseen lähellesi iloisin mielin, avoimin hymyin ja halauksin!
Spread the Love!
Mä oon miettinyt tässä, että kuinkahan monella on käynyt niin, että mielikuvat oman itsensä kiinnostavuudesta, viehättävyydestä ovat osoittautuneet korona-aikana...khöm...ylimitoitetuiksi tai jopa harhaisiksi? Että kukaan ei kaipaa. Ei varsinkaan sinne konttuurille vitsejä viljelemään ja yleisöä naurattamaan. Eikö ne tykänneetkään? Nyt sanovat, että tää on jumalanlahja tämä etätyö, ei tartte sietää kaikkia avokonttorissa mölyäjiä. Minuako ne tarkoittivat?
Ja sukulaisista kukaan ei ole yhteyttä ottanut, ite pitää soitella. Ja mä kun luulin olevani suosittu.
Nyt stanan akkahallitus, tuokaa mulle mun entinen elämä takas, mä en kestä itsekään itseäni. Spread the Virus not the Love.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ollut valmis uhraamaan omat isovanhempasi/vanhempasi mahdollisen yhteisen hyvän vuoksi? Sitähän se ruotsin malli olisi tarkoittanut. Joudutettu kuolemaa, mutta kuka on valmis uhraamaan omat läheisensä?
Totta helkkarissa olisin, eikä tarvita edes koronaa. Sen verran paljon pahaa ovat minulle tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates keksi tämän taudin ja levitti ihan kokeilumielessä.
Bill kertoi suunnitelmastaan avoimesti jo 2015. Koronaviruksen kuvakin puheen taustalla.
Leviää netin kautta. Siksi tauti ei lopu. Maskit ei auta...
Lähes 8000 sairastunutta ilmoitettu Ruotsissa eilen ja tänään. Nousussa ovat tosiaan sielläkin luvut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laumasuoja tai kohonnut vastustuskyky siellä on Ruotsissa! Miten joku voisi edes valehdella, että ei ole. Siellä on tosi vähällä testauksella jo kohta miljoona ratuntaa, eikä se korona tule sairastaneeseen heti uudelleen
Tätä onkin ihan turha kieltää, tosi monessa paikassa sairastettu korona kelpaa lisäksi samoihin asioihin kuin negatiiivinen testitodistus.
Virossa on se tilanne, etä siellä ei viime talvena ollut käytännössä mitään koronaa, ja siksi se nyt sitten leviääkin siellä niin herkästi. Kyllä se sanottiin sekin asia Ruotsalaisten taholta jo viime keväänä, etttä kyllä te sen vielä muutkin saatte. Oikeastaan Joka paikassa muuala se sitten onkin toteutunut, paitsi Suomi on kyllä erikoinen poikkeus...
Sitäpaitsi Ruotsissa ei ole tällä hetkellä minkäänlaista ylikuolleisuutta. Mutta kukapa nitäkään sittenuskoisi?
Viro tulee selviämään koronasta paljon Suomea helpommin. Kuolleisuus saattaa hetken olla suhteessa korkeampi, mutta Suomessa tullaan kyllä varmasti perässä mutta tätä tahtia se kestää vuosia pidempään kuin Virossa ja Ruotsissa.
Ai että ne ihmiset jotka jo kertaalleen oli valmiita uhraamaan itsensä yhteisen hyvän vuoksi uhrataan jälleen?