Mitä Jacky-vanukkaille on tapahtunut?
Ostin pitkästä aikaa (itselleni, en vienyt lapselta) kaakaovanukkaan, sen ruskeassa purkissa olevan. Tytisevää hyytelöä, makukin ihan outo.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy?
Ei näköjään ole. Mutta löytyy hyytelöimisainetta JA liivatetta. Ei mikään ihme, että koostumus oli omituinen.
Jacky- vanukkaissa on kahta erilaista suklaamakua, tai ei makua, mutta toinen on sellainen hyytelömäinen ja toinen on ihan tavallinen. Taitaa olla sininen se normaalisuklaa purkki, tuo ruskea on se hyytelömäinen.
Olen useasti luopunut vanukkaasta lapsen hyväksi.
Ainahan se on ollut kuin raakaa maksaa 😝
Vierailija kirjoitti:
Jacky- vanukkaissa on kahta erilaista suklaamakua, tai ei makua, mutta toinen on sellainen hyytelömäinen ja toinen on ihan tavallinen. Taitaa olla sininen se normaalisuklaa purkki, tuo ruskea on se hyytelömäinen.
Olen aina tykännyt nimenomaan siitä ruskeassa purkissa olevasta. Se on ollut kiinteämpää kuin sinisessä purkissa, mutta ei tosiaankaan sellaista kuin äsken syömäni. Tämän olisi varmaan saanut kipattua kokonaan lautaselle ja se olisi silti pysynyt muodossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tykännyt nimenomaan siitä ruskeassa purkissa olevasta. Se on ollut kiinteämpää kuin sinisessä purkissa, mutta ei tosiaankaan sellaista kuin äsken syömäni. Tämän olisi varmaan saanut kipattua kokonaan lautaselle ja se olisi silti pysynyt muodossaan.
Mutta eikö se ruskean purkin Jacky ole juuri tuollaista? Oli ainakin 80-luvulla, jolloin minä sitä söin.
Tein itse vanukasta. Puoli litraa maitoa, 3 rkl maizenaa, 2 rkl kaakaojauhetta, steviaa vähän, kun käytän sokeria nykyisin vähän.Kiehautus koko ajan kierrevatkaimella pohjasta sekoittaen, koska palaa pohjaan tosi helposti. Lopuksi 100 gr leivontasuklaata paloiteltuna joukkoon, niin että sekin sulaa. Hyvää myös happamien marjojen, kuten karpaloiden, kanssa. Karpalo on aika yleinen suolampien reunoilla kasvava marja, ei lainkaan niin harvinainen kuin lakka.
Oon huomannut. Jotenkin tosi ällöä, jäi syömättä. Maistuu paistuneelle kananmunalle. Lapsesta oli ihan hyvää.
aina se ruskea on ollut lohkeavaa ja hyytelömäistä. Olen syönyt niitä 70-luvulta ihan tähän päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö se ruskean purkin Jacky ole juuri tuollaista? Oli ainakin 80-luvulla, jolloin minä sitä söin.
Ei noin kiinteää.
Mä oon tykännyt Minttu Jackysta ja se koostumus on muuttunut. Joku omituinen maku siihen on tullut, ei ole sama kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen sai jo 70-luvulla kipattua muodossaan lautaselle, siksi siinä on se piparkakun muotoinen purkki, näyttää hyvältä jälkkärinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen sai jo 70-luvulla kipattua muodossaan lautaselle, siksi siinä on se piparkakun muotoinen purkki, näyttää hyvältä jälkkärinä
Lisään että joskus oli vanilja-jackykin, jonka sai kipattua. Paras oli kuitenkin se, jossa oli puolet suklaata ja puolet vaniljaa.
Sairaita taikauskontoja jotka väittää että liivate on jotain pahaa . Liivate on tavallista hyytelöimis ainetta.
Tykkäsin aina kielettää sitä ruskeaa löllöä.
Onhan se perverssiä omalla tavallaan, mutta jos vastapuolikin nauttii siitä niin JACKYYY
Palmuöljy?