Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollakko itselleen vihainen vai kiittääkö onneaan?

Vierailija
25.03.2021 |

Tämä on elämässäni toistuva kuvio: Minulle tapahtui ikäviä asioita ja olen vihainen sekä niille ihmisille, jotka tuon aiheuttivat, että ennen kaikkea itselleni kun olen saamaton hidas ylikäveltävä nysvä, enkä osaa pitää puoliani kunnolla, enkä edes saa sanottua näitä ikävyyksiä aiheuttaville ihmisille, että he ovat kakkiaisia tai muuten v;ttuiltua takaisin.

Muutaman viikon päästä käy ilmi, että oikeastaan olikin parempi, että asiat menivät niin kuin menivät. Ja vaikka ne muut ihmiset ehkä edelleen on kakkiaisia, niin ei se minua paljon koske. Edelleen olen saamaton nysvä, joka ei osaa sanoa mitään nasevaa, mutta ehkä tässä vaiheessa pitäisi olla tyytyväinen siitä, että enpä sitten tullut sanoneeksi mitään hirveän tyhmääkään.

Onko sittenkin ok olla saamaton nysvä, joka ei osaa puolustautua? Vai olisko syytä opetella olemaan olematta ylikäveltävä, vaikka sitten tulisi sählättyä ja v;ttuiltua väärissä paikoissa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä olla hiljaa ja joskus ei. Ja välillä näiden kahden välillä valitsee oikein. 

Vierailija
2/2 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietkö mitä, sä SAAT olla "nysvä" tai tosikko tai mitä ikinä. Sehän on vain se, mitä ajattelet muiden susta ajattelevan. Ei se, mitä ehkä itse täysin ajattelet itsestäsi, eikä täysin koko totuus siitäkään mitä ne muut ajattelevat.  Ja joka tapauksessa, muiden mielikuvaa sinusta on vaikea muuttaa. Teit niin tai näin, heillä saattaa olla sinusta kovinkin vahva mielipide joka ei muutu kuitenkaan.  Vaikka sanoisit vastaan, he saattavat silti ajatella sinut nysvänä.  Joten tärkeintä on se, että voit itse olla tyytyväinen käytökseesi. Että voit olla sinut itsesi kanssa, ajattelivat muut sinusta sitten mitä tahansa.

Jos tuntuu että ylitsesi kävellään, koita pitää omat rajasi. Siihen ei tarvita nasevia kommentteja tai muutakaan vittuilua. Sen voi tehdä myös ystävällisesti tai asiallisesti ja pyytää jotakin ihmistä lopettaa toimintansa, joka ylittää sinun rajasi. Se on vain ja ainoastaan järkevää. Et tarvitse siihen mitään uhoa, koska se uho ja vittuilu vaan saa muut hyökkäämään itseäsi vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla