Sykemittarisi ilmoittama kuntoikä vs oikea ikäsi?
Mulla kuntoikä 44 ja ole 51v. Omasta mielestä en ole mitenkään hyvässä kunnossa, en esim pysty vielä juoksemaan puolen tunnin lenkkejä, kesään mennessä toivottavasti menee sekin.
Kommentit (22)
24. Olen 42. Naama 32. Kädet nuoremman näköiset kuin 22 vuotiaallani.
Vierailija kirjoitti:
24. Olen 42. Naama 32. Kädet nuoremman näköiset kuin 22 vuotiaallani.
Jaajaa, eli pikkaisen keskivertoa huonompi tällä mamma palstalla.
81 ja olen 34v
En usko noihin vatun testeihin.
41 olen jo käytännössä haudassa.
Kuntoikä siinä 30 apaut.
Mikä sykemittari näyttää kuntoiän? Omani ei sellaista näytä, mutta Polarin juoksuindeksi on noin 1,4-kertainen ikäluokkanini erinomaisen rajaan verrattuna. Millaisen kuntoiän sillä saa?
Mä sain lahjaks kerran Suunto mittarin ranteeseen joo se mittaa matkan pituuden, kalorit, pulssin jne hieno oli🕝
Huomasin vain kun työssäni koko pvä KAIKKEEN löytyy statistiska, kaikki mitataan pitääkö mun vielä vapaa/ajallani mitata kaikki?
Pitääkö taas suorittaa?? Ja paskat!
Heitin sen mäkeen ja sen sijaan laukkaan metsässä kuin hirvi🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️ Ja nautin olostani ❤️❤️❤️❤️
Poimin kukkia ja taas mennään🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️
Kuntoikä 40 ja oikea ikä 34. Noh aloitin vasta, onhan tuossa tavoitetta saavuttaa oikea ikä...
Kuntoikä 28, oikea 42v. En urheile, kävelen vaan. Leposyke on kuitenkin melko matala (50) joten liittynee siihen.
Ei ole sykemittaria. En ole koskaan tarvinnut moista. Olen melkein 50 ja näytän nuorekkaalta 80:tä.
En omista sykemittaria. Ihan arviolta kuntoikä on siinä 150 vuotta ja oikea ikä 51. Ei vaan jaksa, mitään.
Apple watch ei ilmoita ikää, vaan sanoo, että olen keskivertoa paremmassa kunnossa. Häh? Käyn kerran viikossa kävelyllä. Joskus kävelen portaita, pari kertaa viikossa.
Kuntoikä 48 oikea ikä 58. Kello Garmin fenix 6x.
Edellinen kello oli Garmin fenix 5 plus se näytti kuntoiäksi 20, eli näissä on eroja. Saman valmistajan kelloissa, tuossa on vaihtunut alhoritmi. Kello vaihdettu 1 kk sitten.
Kuntoikä 29,oikea ikä 47.Olen ihan hyväkuntoinen kyllä.
Mulla Garmin Vivoactive 3 sanoo kuntoiäksi 25 ja oikea ikäni on 47.
Luulen, että statisiikkaan vaikuttaa myös liikkumisen määrä. Aloitin säännöllisen liikkumisen (juoksu/hölkkä/kävely ja pyöräilyn) noin vuosi sitten ja alkuun mun maksimaalinen hapenottokyky ja kuntoikä laski eli uskoisin, että tämä johtui siitä että laite sai enemmän dataa, jonka pohjalta teki arviota maksimaalisesta hapenottokyvystä ja kuntoiästä. Olin siis aiemmin vaan satunnaisesti liikkunut..
Ja siis mä lähdin liikkeelle kohtalaisesta kunnosta (about puolivälistä) ja kuntoiästä 45. Vuodessa on tapahtunut paljon kunnon paranemista säännöllisellä noin 3-4 krtaa viikossa reippaalla liikkumisella + hyötyliikunta mm. pyöräily, mutta silti suhtaudun skeptisesti tarkkoihin ikäarvioihin, mutta ovat toki suuntaa antavia :)
Garmin Venu 2. Käyttää uudempaa ja tarkempaa algoritmia. NÄissä uudemman sukupolven kelloissa kuntoikä ei voi laskea tiettyä ikää alemmas verrattuna oikeaan ikään.
Oma kelloni kertoo kuntoiäksi 35,5-36,5 vuotta. Oikea ikä on 44
Kuntoikä 12 oikea ikä 31.