Vinkkaa hyvä kuivashampoo ohuille hiuksille!
Tarkoitus pidentää hiusten pesuväliä kuivashampoota käyttämällä.
Kommentit (16)
Ohuiden hiusten kanssa ei ole mitään järkeä pidentää pesuväliä. Mielestäni paras kuivashampoo löytyy Batistelta ja sitä laitetaan puhtaisiin hiuksiin heti pesun jälkeen, saa ehkä 24 h lisää aikaa.
Kuivashampoot tutkitusti lisää hiustenlähtöä, joten itse ainakin yritän ohuthiuksisena vältellä niitä.
Omalle hiuslaadulle sopiva kuivashampoo taitaa löytyä vaan kokeilemalla, mutta hyvä vinkki on laittaa kuivashampoota vastapestyihin hiuksiin, tällä kikalla ainakin itsellä pysyy pesuväli tarvittaessa pitkänä
Cien kuivashampoo on hyvä. Pesen tukan vain kerran viikossa ja käytän kolmantena päivänä kauraryynejä ja viidentenä päivänä kuivashampoota. Hyvin pärjään ja ohuet hiukset ovat paremmat kuin koskaan ennen.
Lidlin kuivashampoo on huippuhyvä jos haluaa päästä pikkurahalla. Paul Mitchellin Dry wash on vähän hintavampi, mutta passaa ohuelle ja hienolle hiuslaadulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuivashampoot tutkitusti lisää hiustenlähtöä, joten itse ainakin yritän ohuthiuksisena vältellä niitä.
Mikä tutkimus?
Itse olen tykännyt Herbinan hajusteettomasta.
Batisten kuivashampoo on paras.
Mutta pesuvälin pidentäminen kuivashampoolla on vähän plusmiinusnolla, vaarallisempaa se kuivashampoo on hiuksille, kuin vesipesu normishampoolla. Kuivashampoo tukkii ihohuokosia eikä tukka ole lähellekään puhdasta.
Maissitärkkelys! (Tämä ei ollut vitsi.)
Not Your Mother’s Clean Freak Dry Shampoo
Vehnäjauhoa teininä käytettiin "pikapesuun" ennen discoon menoa. Toimii!
Batisten xxl volyme spray kuivashampoo.
Perunajauhoja käytin nuorena. Nyt iäkkäämpänä eivät ne ohuetkaan hiukset enää samallalailla rasvoitu kuin teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tutkimus?
Aiheesta löytyy paljonkin tietoa googlettamalla. Tämä nyt ei ole mikä tieteellinen tutkimus, eikä tieteellisissä tutkimuksissa yleisesti ottaen viitata pelkästään kuivashampoon aiheuttamiin ongelmiin hiuspohjassa / päänahassa, mutta se mainitaan usein yhtenä tekijänä ongelmien syntyyn.
"You can do long-term damage to your scalp by washing infrequently and using dry shampoo often," explains expert trichologist and hairstylist Shab Reslan. "Healthy hair starts with a healthy scalp, and dry shampoo is not your friend in that quest."
https://www.mindbodygreen.com/0-20040/why-dry-shampoos-are-bad-for-your…
Sellainen valkoinen purkki jossa reikä yläosassa