Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Islannissa pystyttiin tekemään päätös ja sulkemaan koko maa kolmessa päivässä. Suomessa kaikkeen menee viikkoja.

Vierailija
25.03.2021 |

Tämä kaikkien oikeuksien paapominen on mennyt naurettavuuksiin lisääntyvien kuolemien kustannuksella. Viimeistään nyt pitäisi tehdä vastaavien katastorofien varalle muutoksia perustuslakiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kellekään ei saa tulla Suomessa paha mieli. Täällä ollaan koko ajan auttamattomasti viikoja myöhässä toimenpiteiden kanssa. Liikkumisrajoitus ei enää auta pääsiäisen jälkeen, kun vahinko on jo tapahtunut ja virus levinnyt räjähdysmäisesti pääsiäisriennoissa. Hyvästi vapaa kesä.

2/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islanti on älyttömän pieni maa, missä kaikki tuntevat toisensa. Soittokierros vaan ja homma on taputeltu. Kansanäänestyskin saatas järjestettyä vaikka huomiseksi. Asukkaita on 316 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei nyt onnistu, paitsi taudin roudaaminen maahamme. Siinä ollaan onnistuttu, paremmin kuin hyvin.

Vierailija
4/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu AP lainsäädäntöön, ja erityisesti perustuslakiin. Minusta on hyvä, että ihmisten perusoikeuksiin ei voi noin vain puuttua, koska silloinhan se olisi mahdollista myös muissa tilanteissa.

Vierailija
5/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei nyt onnistu, paitsi taudin roudaaminen maahamme. Siinä ollaan onnistuttu, paremmin kuin hyvin.

Roudaaminen? Ihmiset sen tuo ja ihmiset sitä levittää. Jos ihmiset olisivat noudattaneet suosituksia, emme olisi tässä tilanteessa...mutta kun minä ja minun pitää päästä ja minua ei suositukset koske, vaan muita. Jokainen voi käydä katsomassa siihen kuuluisaan peiliin....

Vierailija
6/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu AP lainsäädäntöön, ja erityisesti perustuslakiin. Minusta on hyvä, että ihmisten perusoikeuksiin ei voi noin vain puuttua, koska silloinhan se olisi mahdollista myös muissa tilanteissa.

Niinpä

Olemme demokratia, emme diktatuuri.

Vierailija
7/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, ettei Islannissa ole perustuslakia tai, että siellä on joku diktatuuri-tyyppinen perustuslain-kuvatus?

Höpöhöpö, täällä Suomessa vaan halutaan olla joka suuntaan rähmällään ja olla pyllistämättä samalla kenellekään, pitää varoa ettei lumihiutaleet vaan loukkaannu tai suutu, niin onko se ihme että suht simppelinkin asian hoitamisessa menee viikkoja ja taas viikkoja.

Sodat tai pandemiat ei odottele, niiden kanssa on toimittava aina nopeasti. Moni hehkuttaa miten hyvin Marin hoitaa pääministerin hommia vakavassa tilanteessa - minä sanon, enkä kritisoi Marinia vaan kaikkia suomalaisia poliitikkoja, että tämä koko "hätätila"-virittely on hoidettu Suomessa äärimmäisen paskasti. Jos 1939 olisi näin toimittu, niin Neuvostoliitto olisi ehtinyt hajota, ennenkuin Suomen hallitus olisi saanut liikennekannallepanoa aikaiseksi.

Vierailija
8/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää ap se rokotehullu, joka yhessä vaiheessa oli joka ketjussa ehdottamassa että armeijan lääkintämiehen hoitaisi rokotukset?

Vierailija
9/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä juntit avausta yläpeukuttaa? Islannissa on alle 400 000 asukasta ja se on saari. Mikähän ero mahtaa olla nyt tässä? Pitäiskö teidän vaikka googletalla ennen kuin uikuttelette?

Vierailija
10/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Miten muualla maailmassa ”pakkoja” saadaan asetettua parissa päivässä mutta Suomessa ei. Täällä vaan syynätään lakeja ettei nyt vaan vahingossa jollekulle tule paha mieli. V**** sanon minä. Typerää vatulointia. On kyllä mennyt usko tämän maan ’johtajiin’. Ihme pelleilyä.

Tämä toiminta aiheuttanut jo niin paljon turhia kuluja (terveydenhuolto). Taloudesta vielä sen verran, että kuka niitä palveluja käyttää kun jengi makaa sairastuneena kotona/sairaalassa? Ei juuri kukaan. Työntekijät sairastuu jolloin voi pienemmille putiikeille tulla tarve pistää lappu luukulle.

Vierailija
11/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, ettei Islannissa ole perustuslakia tai, että siellä on joku diktatuuri-tyyppinen perustuslain-kuvatus?

Höpöhöpö, täällä Suomessa vaan halutaan olla joka suuntaan rähmällään ja olla pyllistämättä samalla kenellekään, pitää varoa ettei lumihiutaleet vaan loukkaannu tai suutu, niin onko se ihme että suht simppelinkin asian hoitamisessa menee viikkoja ja taas viikkoja.

Sodat tai pandemiat ei odottele, niiden kanssa on toimittava aina nopeasti. Moni hehkuttaa miten hyvin Marin hoitaa pääministerin hommia vakavassa tilanteessa - minä sanon, enkä kritisoi Marinia vaan kaikkia suomalaisia poliitikkoja, että tämä koko "hätätila"-virittely on hoidettu Suomessa äärimmäisen paskasti. Jos 1939 olisi näin toimittu, niin Neuvostoliitto olisi ehtinyt hajota, ennenkuin Suomen hallitus olisi saanut liikennekannallepanoa aikaiseksi.

Oletko itse noudattanut suosituksia? Välttänyt liikkumista, käyttänyt maskia, et ole matkustellut, peset käsiä, et käynyt baareissa? Todennäköisesti et. Silloin on turha tänne tulla hurdkastekemaan hallitus sitä ja tätä. Jos ihmiset olisivat noudattaneet suosituksia, niin emme olisi tässä tilanteessa, mutta kun ei, kun minä, minä ja vielä kerran minä.

Vierailija
12/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä

Olemme demokratia, emme diktatuuri.

En olisi siitä enää niin varma. Nuo liikkumisrajoituksetkin näyttävät lähinnä Marinin egotripiltä ja muutenkin on alkanut olla liian omavaltaisia otteita.

Vierailija
13/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanmarjat!!! Juuri siksi tämän ketjun aloittaja, että pääset hallitusta haukkumaan ei mikään muu syy ole. Kohta alat kehumaan miten perzukat olisi tämän homman jo hoitaneet.

Vierailija
14/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse noudattanut suosituksia? Välttänyt liikkumista, käyttänyt maskia, et ole matkustellut, peset käsiä, et käynyt baareissa? Todennäköisesti et. Silloin on turha tänne tulla hurdkastekemaan hallitus sitä ja tätä. Jos ihmiset olisivat noudattaneet suosituksia, niin emme olisi tässä tilanteessa, mutta kun ei, kun minä, minä ja vielä kerran minä.

Tämä! Ihmiset vinkuu ja vonkuu, mutta Lappiin pitää päästä ja baariin bailaamaan ja maskia ei käytetä. Sitten syytetään hallitusta.

Vierailija
15/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sitten kun vihdoin viimein saadaan joku päätös Suomessa aikaiseksi, alkaa tv:ssä, iltapäivälehdissä ja somessa hemmetinmoinen haloo, pilkuttaminen ja kyseenalaistaminen, kenen oikeuksia nyt rikotaan ja menikö nyt varmasti oikein sen ja sen pykälän ja momentin tulkinnan mukaan. Tässä maassa alkaa olla liikaa oikeuksia, velvollisuuksia ei kohta kenelläkään. Tähän asti näillä välinpitämättömillä on ollut oikeus tartuttaa muita, jos olisivat hekin noudattaneet suosituksia, ei näihin järeämpiin keinoihin olisi tarvinnut mennä.

Vierailija
16/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisrajoitukset kestävät lyhyen aikaa ja ovat voimassa vain osassa maata eli pahimmilla tautialueilla. Mitä pikemmin rajoitukset saadaan voimaan, sitä nopeammin niistä päästään myös eroon. 

Vierailija
17/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa änkyttää että vika on ihmisissä. No kyllä mutta luuletko että mm. Virolaisia rakennusmiehiä kiinnostaa tuoko ne tänne tautia vaiko ei kun kyse on elannosta? Järki käteen. Tietyt asiat on hoidettava valtiovallan toimesta kuten valmistautuminen sotaan. Vai odotetaanko siinäkin että ihmiset tekevät aloitteen puolustamiseen eikä päättäjiä tarvita? Otetaan nyt järki käteen siellä toisessa päässä.

Vierailija
18/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän yhteistä on Islannilla ja Uudella-Seelannilla?

Vierailija
19/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Uusi-Seelanti. Siellä palataan jo normaaliin kun rajoitukset on ollut oikea-aikaisia.

Suomi vielä pähkäilee ja jahkailee. Mitäs nyt tehdään.

Kaikki variantit on jo Suomessa ja lisää tulee.

Voi itku mitä toimintaa. Ja kalliiksi tulee.

RKP ei halua liikkumisrajoituksia sillä kasvihuoneet tarvitsevat halpatyövoimaa ulkomailta.

Vierailija
20/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän yhteistä on Islannilla ja Uudella-Seelannilla?

Suomi on kuin saari. Suomi on harvaanasuttu ja täällä ei ole kauttakulku liikennettä.

Tavarat tuodaan lentokoneilla ja laivoilla.

Islannin ja Uuden Seelannissa rajoitukset olisivat olleet toteutettavissa myös Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä