Olen yksin asuvan masennusta sairastavan tyttäreni tärkein tuki ja nyt liikkumisrajoitukset estävät tapaamisen
En siis voi mennä tyttäreni luo. Kuka ottaa vastuun jos hän tekee itselleen jotain?
Kommentit (12)
Sitten vain jättämään hyvästejä. Ikävää, mutta näin se menee Porvoon lakien mukaan.
Eikä estä. Luonnoksessa luki, että läheisistään saa huolehtia.
Oli niissä rajoituksissa joku poikkeus siihenkin että läheisiä/omaisia saa käydä auttamassa jos on terveydellistä ongelmaa tms.
Senkus menet vaan, jos jossain poliisi pitää tiesulkua, sano että tyttärellä on mielenterveysongelmia ja olet ainoa kontakti ulkomaailmaan. Poliisit ovat kyllä nähneet elämän nurjan puolen ja omaa harkintaa käyttäen päästävät sinut läpi. En tosin ole kuullut että tiesulkuja olisi yhtään missään nyt tai lähitulevaisuudessa. Niitä vasta suunnitellaan ja ehkä teilläkin olisi nyt hyvä hetki hankkia lääkäriltä todistus tytön avuntarpeesta.
Kyllä minä jatkossakin käyn oman lapseni luona ja samalla käytän häntä kaupassa, kuten viimeiset kaksi vuotta olen tehnyt. Mikään rajoitus tai laki ei tätä voi tulla estämään.
Missään ei ole kielletty tyttären tapaamista.
Jokainen on vastuussa itsestään. Heikot sortuu elon tieltä.
Omaisen hoito on määritelty erikseen sallituksi.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007879801.html
8) läheisen henkilön hoivan tarpeen, kuolemanvaaran, kuoleman tai hautajaisten vuoksi, lapsen avun ja tuen tarpeen tai tapaamisoikeuden toteuttamiseksi, vammaisen henkilön avun ja tuen tarpeen toteuttamiseksi, tai vakiintuneen parisuhteen taikka muun näihin rinnastuvan merkitykseltään painavan syyn vuoksi;
Tavata saa kahta oman perhepiiriin ulkopuolelta. Miksi et saisi tavata tytärtäsi?