Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme viikkoa selvin takana

Vierailija
25.03.2021 |

Saldo:

Väsyttää enemmän
Selkä ja toinen akillesjänne kipeänä kun käyn kävelyillä kolme kertaa viikossa
Nukun paremmin, mutta väsyttää ilman kahvia
Jalkalihaksia särkee monta päivää kävelyn jälkeen
Turvottaa
Paino ei laske

Kauanko pitää siis jatkaa, että olo paranee oikeasti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä otsikostakin puuttuu sana.

AP

Vierailija
2/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari on "kontrollissa" eli arvot otetaan siitä kesällä. On ikävä niitä aikoja kun energiaa riitti vaikka mihin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää korjata ruokavaliotasi ja juo yksi kuppi kahvia aamulla, sen pitäisi piristää koko päiväksi.

Vierailija
4/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää korjata ruokavaliotasi ja juo yksi kuppi kahvia aamulla, sen pitäisi piristää koko päiväksi.

Molemmat ovat hoidossa eli syön kasviksia päivittäin puoli kiloa ja kahvia juon kupillisen tai korkeintaan kaksi. Syön myös lisäravinteita.

AP

Vierailija
5/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytteletkö säännöllisesti ja huolellisesti?

Vierailija
6/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että odotat nopeita tuloksia ja kuulostelet vointiasi liiallisesti. Ala nauttia kävelyistäsi ja monipuolista liikkumista, huolla kehoasi venyttelemällä, tee sopivasti kylmä- tai lämpöhoitoa, virkistä myös aivojasi oppimalla uutta ja hankkimalla luotettavaa tietoa vaikka liikunnasta tai jostain sinua kiinnostavasta aiheesta.

Vierailija
7/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tammikuun ilman viikonlopun viinejä. Muuten en juo. Tulos = tajusin miten tyhjää ja tylsää elämäni on ja masennuin. Mitään terveysvaikutuksia en huomannut. Olin väsyneempi ja apaattisempi. Jos ei olisi koronaa, kävisin museoissa, leffoissa ja toisilla paikkakunnilla asuvien ystävien luona, mutta nyt vaan kökin kotona. Yritän nyt kuitenkin juoda harvemmin. Olen myös huomannut, etten siitä viinin lipittelystäkään oikein saa enää mitään.

Vierailija
8/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa ap!

Ensimmäiset viikot on vaikeita, mutta onneksi jo nukut paremmin.  Tsemppiä jatkoon, olet oikealla tiellä. 

Vierailija
9/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että odotat nopeita tuloksia ja kuulostelet vointiasi liiallisesti. Ala nauttia kävelyistäsi ja monipuolista liikkumista, huolla kehoasi venyttelemällä, tee sopivasti kylmä- tai lämpöhoitoa, virkistä myös aivojasi oppimalla uutta ja hankkimalla luotettavaa tietoa vaikka liikunnasta tai jostain sinua kiinnostavasta aiheesta.

Niin siis reilu vuosi sitten kävin vielä juoksulenkeillä jotka jäivät akillesjänteen kipeytymisen takia. Siitä lähtien olen käynyt noilla kävelyillä. Tein myös lihaskuntoharjoituksia säännöllisesti ja olin siinäkin mielessä hyvässä kunnossa, mutta sekin osuus on romahtanut. Selkä kipeytyy vain lisää jos en tee mitään. Venyttely auttaa hetkellisesti. Keho on siis jotenkin todella väsynyt.

Sitten kun katsoo kavereita tai tuttuja jotka syövät roskaruokaa, eivät käy töissä tai urheile ja polttavat säännöllisesti sekä juovat alkoholia niin kaikki ovat paljon energisempiä kuin minä. Hoikempiakin vielä!

AP

Vierailija
10/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tammikuun ilman viikonlopun viinejä. Muuten en juo. Tulos = tajusin miten tyhjää ja tylsää elämäni on ja masennuin. Mitään terveysvaikutuksia en huomannut. Olin väsyneempi ja apaattisempi. Jos ei olisi koronaa, kävisin museoissa, leffoissa ja toisilla paikkakunnilla asuvien ystävien luona, mutta nyt vaan kökin kotona. Yritän nyt kuitenkin juoda harvemmin. Olen myös huomannut, etten siitä viinin lipittelystäkään oikein saa enää mitään.

Niin, onko se mitään elämää jos mihinkään ei pääse kuitenkaan ja mitään juhlaa ei ole? Lauantai on samanlainen aina kuin maanantai: kävelylenkki, siivousta, kirjan lukua, kielen tms. opiskelua, ruoanlaittoa, siivousta...juodessa tulee sentään kuunneltua musiikkia siinä ohessa (vesiselvänä en koskaan kuuntele).

Itse myös join viikonloppuna enkä joka päivä. Ihmisillä on kummallisia käsityksiä siitä miten kaikki alkoholia juovat asuvat katuojassa ja juovat viinaa kaksin käsin päivästä toiseen.

AP

Vierailija
11/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Eli kauanko pitäisi olla juomatta?

AP

Vierailija
12/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko "sermin" takana?

Vierailija
13/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sermin?

Vierailija
14/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron viinat loppui ja harvakseltaan olen kaupasta uutta hakenut, eli oma juomiseni loppui lähes täysin pari kk sitten. Lauantai-illat on tosiaan tylsempiä mutta sitten taas on kiva herätä aamulla ilman krapulaa ja jaksaa aamusta asti paahtaa menemään. Turvottelu laskee pikkuhiljaa, ja tietty vähemmän jos on ollut vain viikonloppu"juoppo".

Vierailija
15/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että ongelmasi johtuvat jostain muusta kuin alkoholinkäytöstä. Mene lääkäriin, ei jatkuva väsymys (jos nukut tarpeeksi?) ole normaalia.

Vierailija
16/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuntuu, että ongelmasi johtuvat jostain muusta kuin alkoholinkäytöstä. Mene lääkäriin, ei jatkuva väsymys (jos nukut tarpeeksi?) ole normaalia.

Luitko ketjua? Kerroin, että kilpirauhasarvot tutkitaan kesällä kontrollissa. TSH oli ylärajoilla (4 yläraja ja minulla 4,15). Sen enempää ei terveydenhuoltoa kiinnosta.

AP

Vierailija
17/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi kävelyä, vaikuttaa olevan liian rasittavaa _tässä vaiheessa_ sinulle. JOS sinulla on varaa, hanki heti kuntopyörä kotiin ja laitat musiikin päälle ja kello ajastukseen 30 minuuttia hikipoljentaa, aloita kevyesti ja saat nopealla mutta kevyellä vastuksellakin hien pintaan. Kuntopyöräily ei rasita jäseniä samoin. Vesipullo ja hikirätti käden saataville, ei keskeytystä. 

Kuntopyöräily hiki pintaan 30 min/per päivä ja 4 krt viikossa. Paino lähtee tippumaan. 

Vierailija
18/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi kävelyä, vaikuttaa olevan liian rasittavaa _tässä vaiheessa_ sinulle. JOS sinulla on varaa, hanki heti kuntopyörä kotiin ja laitat musiikin päälle ja kello ajastukseen 30 minuuttia hikipoljentaa, aloita kevyesti ja saat nopealla mutta kevyellä vastuksellakin hien pintaan. Kuntopyöräily ei rasita jäseniä samoin. Vesipullo ja hikirätti käden saataville, ei keskeytystä. 

Kuntopyöräily hiki pintaan 30 min/per päivä ja 4 krt viikossa. Paino lähtee tippumaan. 

Tuota oon myös harkinnut, mutta en tykkää sisällä urheilusta. Pyörän aion kyllä käydä huollattamassa ja pyöräillä nyt keväällä.

AP

Vierailija
19/19 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilppari on "kontrollissa" eli arvot otetaan siitä kesällä. On ikävä niitä aikoja kun energiaa riitti vaikka mihin.

AP

Eikös kilpparit tykkää mieluummin olla akvaariossa? 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi