Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesterolilääke meinasi tappaa minut!

Vierailija
25.03.2021 |

Lääkäri aloitti isoimmalla annoksella statiinin, kun LDL on kolme ja kaikki muut kolesteroliarvot ihannetasolla. Epäilee sepelvaltimotaudin mahdollisuutta. No, en saanut nukuttua viikkoon, kun aloitin lääkkeen ja kaikki lihakset vihlouvat sietämättömästi ja rintaa kivisti. Kun jätin lääkkeen pois, lihasoireet hävisivät. Unihäiriö toivottavasti korjaantuu. Aivan järkyttävä myrkky!!

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevennän ruokavaliota vielä ja yritän liikkua enemmän. Verenpainelääkettä syön.

Vierailija
2/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKÄRI ei aloittanut vaan SINÄ aloitit lääkärin suosituksesta. Lääkärin syömät lääkkeet eivät meinaa vaikuta mitenkään sinun oloosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tappamiselta kuulosta. Sivuoireita vain.

Vierailija
4/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai statiineista niin pahat sivuoireet, että valitsi lääkkeettömän, mutta mahdolollisesti vähän lyhyemmän elämän. Jos kolesteroliinsa pystyy vaikuttamaan ruokavaliolla, niin se kannattaa.

Vierailija
5/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet tunkiolle ja sepelvaltimotaudin olemassaolo selviää ruumiinavauksessa.

Siihen saakka love, live, laugh.

Vierailija
6/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu statiinin kanssa. Uni on huonompaa, näen enemmän painajaisia ja herään öisin. Lääkäri vaihtoi statiinin toiseen statiiniin, mutta eipä se ihmeemmin auttanut..

Vierailija
7/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen lääke. Mulla aloitettiin vuoden alussa kolesterolilääke , oli yli viisi ja samalla sain kolme eri verenpainelääkettä. Nyt kol. on normaali ja samoin paineet , laihtunut melkein kuus kiloa. Minä syön loppuelämäni kol. lääkettä , Atorvastatin nimeltään.

Vierailija
8/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini syönyt statiineja alta 60 v ja kohta täyttää 100 v, ei mitään sivuoireita.

Mieheni syönyt yli 20 v ja pysynyt terveenä ja ei korkeasta iästä huolimatta ole erektiongelmia.

Kolesteroli tukkii joka paikasta verisuonet.

Vierailija
9/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LDL arvo 3 ei ole hyvä. Vaihda lääke toiseen tai odottele sepelvaltimotautia.

Vierailija
10/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain jalkani kipeiksi. Hankalaa oli kävellä. Lopetin statiinit ja johan meno parani.

Mutta kuinka ollakkaan, kun kilpirauhasen vajaatoimintaa alettiin hoitamaan, niin kolesteroliarvo putosi itsestään. Ruokavaliolla ei ollut asian suhteen mitään tekoa. Eipä se nyt paljon terveellisempi voi ollakaan.

Vierailija
11/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskottavaa että "normaaliksi" kolesterolitasoksi määritellään jotain joka ei ole edes mahdollista kuin vahvalla lääkityksellä? Oikea ratkaisu on antioksidanttien saanti ja terveet tavat jotka estävät kolesterolin hapettumisen.

Vierailija
12/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin vuosikausia syömäni statiinit pari kk sitten. Olen lopettanut jo kerran aiemmin jalkasärkyjen vuoksi, mutta kun arvot nousivat, aloitin uudelleen.

Nyt ovat kaikki jalka-ja nivelkivut poissa ja entinen aamukankeus sängystä noustessa myös poissa.

Taidan kuolla mieluummin sydänkohtaukseen kuin elää loppuelämäni särkyjen kanssa.

Vierailija
13/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atorvastatin on lääke. Vaikuttaa uneen ja myös lihaskipuja sietämättömästi. Puolitin annoksen ja jätin tauolle, onneksi lääkäri suostui siihen. Myöhemmin tutkitaan sepelvaltimot TT kuvauksella, onko edes plakkeja ja palataan lääkitykseen, voisiko vaihtaa toiseen. Unettomuus on muutenkin minulle välillä riesa, joten en halua riskeerata työkykyä yhtään ylimääräisellä lääkkeellä,joka tekee kipeäksi ja vie unet. Onko kellään kokemusta statiinista, joka ei johda unettomuuteen eikä pakota lihaksia? Ap

Vierailija
14/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenisellä ruokavaliolla rasvat lähtee ja verisuonien tulehdukset rauhoittuu. Sokerit pois.

Vierailija
15/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uskottavaa että "normaaliksi" kolesterolitasoksi määritellään jotain joka ei ole edes mahdollista kuin vahvalla lääkityksellä? Oikea ratkaisu on antioksidanttien saanti ja terveet tavat jotka estävät kolesterolin hapettumisen.

Lisään että lääkkeillä on muitakin hyötyvaikutuksia eikä tiedetä mikä osuus hyödyssä on pelkällä kolesterolin laskulla.

Vierailija
16/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että lääkkeillä on muitakin hyötyvaikutuksia eikä tiedetä mikä osuus hyödyssä on pelkällä kolesterolin laskulla.

Tästä huolimatta lääkekokeita pidetään parhaana todisteena kolesterolin vaarallisuudesta. Eläinkokeissa seleeni+E-vitamiiniyhdistelmä on estänyt tehokkaasti kolesterolin hapettumisen.

Vierailija
17/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin staniineja ja sain  jalkalihakset niin kipeiksi, etten päässyt enää lempiharrastukseeni ulkoilemaan. Lopetin lääkkeet, maksoin puoleksi vuodeksi yksityisen pilatesohjauksen kerran viikossa kotiini ja sain niin kävelykykyni takaisin.

Lääkäreiden mielipide on se, että lihasvaivat ovat pienempi paha kuin tukkeutuneet valtimot. 

Suomessa määrätään muutenkin ihan liian helposti kolesterolilääkkeet, joten itsekin mietin nyt omaa tilannettani mikä olisi viisasta. Mikään Arvauskeskuksen yleislääkärin tai hoitsun kehoituksesta en syö lääkkeitä, vaan käyn erikoislääkärillä. Asioista keskustellaan silloin ihan eri äänensävyssä ja perustellen.

Vierailija
18/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskolesteroli 4,8, HDL 1,6, trigly 0,72 ja LDL 3. Olen nainen. Miltä nuo kuulostaa teistä? Ap

Vierailija
19/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiskolesteroli 4,8, HDL 1,6, trigly 0,72 ja LDL 3. Olen nainen. Miltä nuo kuulostaa teistä? Ap

Liian korkea kokonaiskolesteroli ja LDL, HDL voisi olla korkeampi

Vierailija
20/112 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statiinit parantaa vain tilastoja ja niitäkin heikonlaisesti, mutta syöjälleen aiheuttavat loppuelämän kärsimykset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän