Miksi vihaat tyhmiä ihmisiä?
Joillakin on ollut tuuria ja saaneet korkeemman älyn jotenkin....
Eivät tahalleen ole tehneet teille mitään. Tämä maailma on varmaan tehty täydellisille älykkäille.
Kommentit (19)
Mä vihaan tyhmiä vaan jos he yrittävät tosissaan olla fiksumpia ja päteä jotain paskaa.
En vihaa ketään. Mutta nykyisin on niin paljon tietoa tarjolla ja ilmaiseksi, että jokainen voi ottaa asioista selvää ja sivistää itseään monissa jutuissa.
Minua ärsyttää eniten yksisilmäiset ja jyrkät mielipiteet, se osoittaa ihmisen omaa tyhmyyttä, ettei ole viitsinyt tarpeeksi hankkia pohjatietoa, vaan sinisilmäisesti esimerkiksi uskoo kaiken mitä netissäkin kirjoitellaan.
Nielee kaikki typerät uskomukseet, salaliittoteoriat sun muut.
Kaikki me olemme joissakin asioissa osaamattomia ja tyhmiä. se on selvää. Mutta perussivistys on jo jokaisella suomalaisella, ja se on saatu peruskoulusta.
Ja jos käymisen jälkee ei edes tiedä mitkä maat kuuluvat Eurooppaan, niin heikkoa on tietämys ja osaaminen. Tosi heikkoa.
Samaa olen miettinyt. Tyhmille nauretaan. Ihan kuin tyhmät olisivat olemassa vain, jotta keskivertoälykkäät voisivat tuntea paremmuutta.
Niinpä. Varmasti turhauttaa hetkellisesti kun kokee toisen "tyhmäksi" ja pitäisi olla tekemisissä, mutta se tyhmä elää sekä itsensä ja oman turhautumisensa että muiden ihmisten reaktioiden kanssa jatkuvasti. Älykkyyskin on osittain kehitettävissä, mutta myös synnynnäistä, joten sen puutteesta pilkkaaminen on hieman sama asia kuin ihonväristä irvailu. Jälkimmäinen ei ole yhteiskunnassa sallittua, mutta tyhmien haukkumiseen jopa kannustetaan.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa ketään. Mutta nykyisin on niin paljon tietoa tarjolla ja ilmaiseksi, että jokainen voi ottaa asioista selvää ja sivistää itseään monissa jutuissa.
Minua ärsyttää eniten yksisilmäiset ja jyrkät mielipiteet, se osoittaa ihmisen omaa tyhmyyttä, ettei ole viitsinyt tarpeeksi hankkia pohjatietoa, vaan sinisilmäisesti esimerkiksi uskoo kaiken mitä netissäkin kirjoitellaan.
Kaikki me olemme joissakin asioissa osaamattomia ja tyhmiä. se on selvää. Mutta perussivistys on jo jokaisella suomalaisella, ja se on saatu peruskoulusta.
Ja jos käymisen jälkee ei edes tiedä mitkä maat kuuluvat Eurooppaan, niin heikkoa on tietämys ja osaaminen. Tosi heikkoa.
Olen yrittänyt hankkia tietoa, mutta ei vaan millään jää päähän. itkettää...
En vihaa, mutta tyhmät on tylsiä. Älykkäiden seurassa on hauskempaa.
Vihaan vain sitä että tulevat tänne tuomaan ongelmia. Ei olisi mitään ongelmia jos pysyisivät kotimaassaan
Nikke Negatiivi kirjoitti:
Mä vihaan tyhmiä vaan jos he yrittävät tosissaan olla fiksumpia ja päteä jotain paskaa.
Ja tätä ilmenee vähän kaikessa ja kaiken aikaa. Jos tietäisivät paikkansa ja kyselisivät neuvoja meiltä älykkäiltä, niin suhtautuminen olisi rakentavampaa.
Koska tyhmät ihmiset tekee tyhmiä asioita ja täten pilaa tämän maailman.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mitä kuvaat on laumasieluisuutta, eikä mitään älykkyyttä. Ja jyrkkyys johtuu siitä, kun ei ole lopulta olemassa montaa totutta joka lässyttäjälle. Ja kerroppa nyt noilla ylimitoitetuilla kuvitelmillasi, milloin maailman historiassa enemmistö olisi ollut jotenkin oikeassa maailmanmenosta?
Vihaan niitä jotka sekaantuvat uskomuksiin ja salaliittojuttuihin. Saa olla tyhmä, mutta jos kerää tietonsa youtube videoista niin voisi olla ihan hiljaa.
En vihaa, mutta kun joudun työni puolesta välillä tekemisiin tällaisten täysin mututietojen varassa olevien, hyvin vahvaluonteisten ja omaa (oikeasti virheellistä) agendaansa toitottavien tyyppien kanssa, niin välillä on oikeasti pitänyt miettiä verenpainettaan. Toki ulospäin on pakko pysyä asiallisena niissäkin tilanteissa, mutta kun vastapuolen käsitystaso on luokkaa "maapallo on litteä ja minä olen tässä oikeassa, te kaikki muut olette väärässä, sinä valehtelet", niin vaikea sitä on välillä peittää turhautumistaan. En minä silti niitä ihmisiä inhoa. Kun vastassa on ihminen, joka on lukenut aiheesta netistä ja on varmasti oikeassa, niin mitäpä minä aiheesta väitelleenä henkilönä tietäisin.
Koska eivät osaa käyttäytyä ja vaikka heitä opastaa niin eivät välitä siitä vaan päinvastoin alkavat vastustaa pelkästä vastustamisen periaatteesta. Yleensä ovat myös todella itsekästä porukkaa koska eivät tajua, että kaikkien paras on kuitenkin lopulta myös heidän itsensä parhaaksi. Ajankohtaisena esimerkkinä koronarajoitukset ja ohjeet. Niissä ei ole mitään vaikeaa mutta pitää vaan änkyröidä vastaan ja keksiä duunarikoulutuspohjalta perusteita miksei näitä noudateta. Aika paljon helpompaa olisi jos ihan vaan noudattaisi niitä ohjeita eikä näyttäytyisi muiden silmissä tyhmänä yleisillä paikoilla. Tämä toki vain yhtenä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos käymisen jälkee ei edes tiedä mitkä maat kuuluvat Eurooppaan, niin heikkoa on tietämys ja osaaminen. Tosi heikkoa.Olen yrittänyt hankkia tietoa, mutta ei vaan millään jää päähän. itkettää...
Mun on vaikea uskoa, että sinua kukaan inhoaisi sen vuoksi, jos nyt ei satu olemaan lukupäätä. Tosi monella ei ole. Samoin kriittinen ajattelu puuttuu hyvinkin usealta.
Se, että joku kysyy tai ei tiedä, ei nähdäkseni aiheuta missään määrin "vihaa" ko. ihmistä kohden. Siinä kohden, kun sitä omaa tietämättömyyttä julistetaan ainoana totuutena, alkaa tulla ihmisiltä vastareaktioita. Tästä ketjustakin näkee, että käytännössä jokainen vastaaja ärsyyntyy virheellisen "tiedon" ja mutun julistajista, ei niinkään siitä, että jollain on vaan heikompi yleissivistys.
Jos jotakin asiaa ei tiedä eikä ole ottanut selvää niin mikä siinä on niin vaikeata sanoa että en tiedä. Koska kukaan ei tiedä kaikesta kaikkea. Jos en tiedä niin sanon sen ääneen enkä ala olemaan tietäväni.
Siksi näissäkin ketjuissa ohitan änkyttävät tietämättömät. En rasita itseäni niillä
Joka toista sannoo, on ite.
-V. Putin