Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ USKONTOKUNTAA EDUSTAT..

Vierailija
11.08.2006 |

mitä ajattelet muista uskonnoista ???

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mieheni on hindu, pidän tämäm uskonnon suvatsevaisuudesta, mutta en juurikaan opeista. Islamissa taas on paljon sellaista, mitä en voi hyväksyä, samoin katolisessa uskonnossa - ovat liian tiukkapipoisia uskoja. Ja oma uskontoni on ihan ok, kirkko vähän tylsä laitos.

Vierailija
2/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelen että uskokoon kuka mihinkin ja jokaisella oikeus tuntea turvallisuutta ja onnellisuutta omasta uskonnostaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän Jeesus opettanut että avoliitto, homot, tappaminen on ok. Taikka että jouluna jota vietettiin jo ennen kristinuskon saapumista tänne, pitäs viettää muka hänen syntymän muistoksi ja pääsiäsen maalataan kananmunia (siis miten se liittyy kristinukoon?) ja vieteään hedelmällisyys juhlaa siis oikeesti jne. Entä lapsikaste, missä Raamatun kohdassa sanotaan että lapset tulee kastaa? ym. ym.

Olen kirkosta eronnut mutta en ole pakana...

Vierailija
4/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais vähä tutkia ennen ku hutkit.

mie kans ateisti ja pidän uskontoja epämiellyttävinä

Vierailija
5/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-9

Vierailija
6/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki uskonnot kiinnostaa teoreettisesti, fanaattinen ja suvaitsematon elämänkatsomus uskontokunnasta riippumatta ahdistaa.

Vierailija
7/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu mihinkään uskontoon tai kirkkoon mutta en ole ateistikaan, uskonasiat nyt ei vaan kiinnosta tällä hetkellä.

minusta on ihan sama mihin muut uskovat, kunhan eivät tule sitä minulle tyrkyttämään. inhoan vain uskonnollista kiihkoilua, tuli se sitten minkä tahansa uskontokunnan edustajan taholta.

Vierailija
8/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korostaa ihmisyyttä, sen kauneutta, maailman hyvyyttä..positiivisuutta ja sitä miten löytää itselleen rauha elää niinkuin haluaa; hyvää elämää...netistä löytyy tarkemmin..

Vierailija
9/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan kaikkia uskontoja, mutta en kykyne hyväksymään uskontojen mukanaan tuomia lieveilmiöitä (sodat, alistaminen, hyväksikäyttö...)

Vierailija
10/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että poikkeustapauksia lukuunottamatta kaikki uskonnot pyrkivät aika lailla samaan: yhteys johonkin suurempaan voimaan ja sisäistä rauhaa ihmisille. Ajattelen myös, että eri uskonnot ovat vain erilaisia tulkintoja samasta asiasta. Ihmisiä on niin paljon eikä kahta täysin samanlaista, etten usko minkään yksittäisen uskonnon olevan kaikille se ainoa oikea tapa päästä yhteyteen jumaluuden (tai miksi sitä kukin haluaakin kutsua) kanssa. Muotoseikoilla ei ole väliä.

Lyhyesti: jokainen kulkekoon omaa polkuaan.

Vierailija
11/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kabbalahissa kuten sanoin on se että elää itselleen hyvää elämää, on tyytyväinen itseensä jolloin saa myös rauhan elää elämäänsä..ei vaadi mitään...

Vierailija
12/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:lle

Oletko tosiaan sitä mieltä, että esim. joulun viettäminen on väärin? Miten voit sanoa, että yksikään juhla, jota Jeesuksen kunniaksi vietetään, voisi olla turha? Alkuperästä viis, mutta ilman joulujuhlia ja sensellaisia nykyajan lapset eivät tietäisi tätäkään vertaa uskonnosta. Juhlien alkuperällä ei ole mitään merkitystä, ellei sitten yhäkin vietä juhlia ns. pakanallisesti.

Lapsikasteesta on tullut tapa, ja on lähtöisin siitä ajatuksesta, että olemme Jumalan silmissä syntisiä kunnes meidät kastetaan. Entäs jos kuolisikin jo 3-vuotiaana tms? Olisi vanhemmille kaamea ajatus, että lapsi joutuu helvettiin ' syntisenä' .. Siksi lapsikaste.

Raamatussa ei mainita moniakaan asioita, jotka nykyaikana uskonto on hyväksynyt. Täytyy myös muistaa, että Raamatun kirjoittamisen aikana olot olivat täysin erilaiset, ja jos se kirjoitettaisiinkin vasta nykypäivänä, voisi se olla hyvin erilainen. Kenties avoliittokin olisi jo hyväksytty kahden uskovaisen välillä, ja kenties Internet olisi mainittu hyvänä lähteenä, jos haluaa saada lisätietoja uskonnosta :)

PS: ja ne uskonnot, mitä itse en ymmärrä, ovat jehovantodistajat, adventistit, mormonit, jne.. Lahkomainen toiminta pelottaa, ja toisaalta omat (täysin keksityt) oppisäännöt ja tiukka viikkoaikataulu ovat alistamisen välineitä.

Vierailija
13/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

agnostikko.

Vierailija
14/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi uskonnot eivät ole lahkoja vaan ovat erillisiä omia uskontoja. Niitten perusopit ovat erilaisia.

Sinun selostuksesi perusteella tulen siihen samaan johtopäätökseen johon olen aina tullut tätä uskontoa tutkiessani että luterilaisuus joka on katolilaisuuden lahko, on pelkkää petosta ja valhetta.

Vierailija
15/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni protestanttisuus on tärkeää, mutta pidän uskonnollisuutta ilmiönä, joka koskettaa suurimpaa osaa meistä ihmisistä, silloin on vain eri uskonnollisuuden muotoja, joista se tulee näkyväksi

Mulle ei ole merkitystä onko joku jehovantodistaja tai mormoni ja voin aivan kiinnostuneena keskustella heidän kanssaan heidän uskonnollisista näkemyksistä.

Olen suvusta, jossa esiintyy monia eri uskontokuntia ja olen nainut itseni sukuun, josta niitä löytyy vielä enemmän. Minuun suhtaudutaan usein pakanana tai outona lintuna, joka ei ole löytänyt vielä sitä omaansa : ) se on vähän ärsyttävää

Vierailija
16/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kunnioitan kaikenlaisia ihmisiä, uskontokunnasta riippumatta. Minulla on hyviä ystäviä niin luterilaisista kuin ateisteistakin. Vaikka ajatusmaailmamme joissakin kohdin eroaa, riidellä meidän ei tarvitse.

Vierailija
17/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähinnä agnostikko.

Vierailija
18/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eri asia on se, ymmärtääkö pohjimmiltaan, miksi joku ihminen uskoo eri tavalla kuin itse.. Eipä sitä ole tullut itsekään kellekään jt:lle mentyä sanomaan, etten ymmärrä koko uskontoa.

Vierailija
19/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en usko, että olet ateisti. Kyllä jo ensimmäisestä viestistäsi pystyi näkemään uskontokuntasi, ja jälkimmäisestä vieläkin selvemmin... :) PS: se on valehtelu muuten syntiä teidänkin uskossa..

Vierailija
20/30 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta jokainen uskokoon mihin uskoo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme