Minkä ikäisenä sait/haluaisit ensimmäisen lapsesi
Itse haluaisin heti kunhan opiskelut käyty loppuun ja vakityö, n.21-vuotiaana viimeistään 25v
Kommentit (41)
Olin 37, olisin halunnut 27-vuotiaana, mutta opiskelut vei aikaa eikä ollut sopivaa miestä.
23-vuotiaana ja toinen lapsi 28-vuotiaana.
En vielä tiedä haluanko ollenkaan. Jos haluan ja ylipäätään edes saan niin voisin kuvitella karkeasti heittämällä 28-35 vuotiaana. Olen nyt 25v eikä lapset tunnu kyllä ollenkaan ajankohtaiselta/ei ole minkäänlaista kiinnostusta. Lisäksi koronan vuoksi voi olla, että siirtyy entisestään jos lapsia edes haluan, sillä minulla on useita asioita joita haluaisin tehdä ennen mahdollista lasta ja nuo asiat siirtyvät koronan takia. Yksi noista asioista on jopa ihan eräs haavetyö, joka on alalla jolla ei tällä hetkellä mene kovin hyvin.
Olin 25 kun tavattiin, 28 kun mentiin naimisiin. Lasta alettiin pohtia 31-vuotiaina. Olin 33 kun hän syntyi. Nyt ollaan yli 40. Ei olisi paremmin voinnut mennä. Oli ihanaa mennä ja tulla ilman lasta. Vaikka kyllä hänen kanssaankin on kivaa. Lisäksi oli ehditty tehdä uraa ja kerätä omaisuutta. Pystyi ottaa rennosti vauva-ajan ja oltiinkin kotona vuorotellen 3 vuotta uran siitä kärsimättä. Enempää lapsia ei koskaan haluttukaan.
Olin 18v. Ja lapsi oli suunniteltu ja haluttu! Olen hänestä todella onnellinen.
Ajattelin aina, että haluaisin nuorena tyyliin 20v. No nyt todellisuudessa ennemminkin 30v tuntuu luontevammalta ratkaisulta. Vain yksi lapsi on toiveissa enkä toistaiseksi ainakaan ajattele mahdottomana lapsettomaksi jäämistäkään.. aika näyttää. Kuten joku yllä mainitsi, korona saa kyllä miettimään uudelleen ja vaikuttaa asiaan jonkin verran.
30-vuotiaana. Olisin halunnut 28-vuotiaana.
29 vuotiaana sain esikoisen puolentoista vuoden yrityksen jälkeen
Ei mulla ole mitään tavoiteikää. Sitten kun siltä tuntuu/elämäntilanne on sopiva. Jos sellaista tilannetta ei tule ollenkaan niin ei tule ja sitten se on tarkoitettu niin.
Ensimmäisen 22v, toisen 23v ja nyt kolmannen 28v. Kaikki toivottuja. Opiskelut ym sujuu hyvin lastenkin kanssa ja nyt vähän harmittaa, etten kolmatta harkinnut aikaisemmin.
Sain 18 ja en ollut edes miettinyt, että koska haluaisin. Ihanaa kuitenkin että sain tuolloin ja hienosti meillä on mennyt.
Olen 25 ja näillä näkymin tulen olemaan 27-29 kun aletaan yrittää.
27-vuotias olin, kun alettiin yrittämään raskautta, 38-vuotias, kun se syntyi.
32. Ammatti oli opiskeltu ja tämän jälkeen työelämässä mukana 6 vuotta.
Olen 29v ja saan pian esikoisen. Tämä on juuri sopiva ikä ja raskaus alkoi melko nopeasti kun alettiin sitä toivoa. Haluamme lapselle ainakin yhden sisaruksen, mutta ikäni puolesta uskon että kolmanteenkin on aika hyvä mahdollisuus jos haluammekin isomman perheen.
Olin 41, olisin halunut lapsen jo 38-vuotiaana mutta otti aikansa.
Aloin odottamaan esikoistani ollessani 28v ja toista lasta kun olin 30v. Molemmat suunniteltuja raskauksia ja oltiin oltu siihe mennessä jo kauan yhdessä mieheni kanssa ja matkusteltu, opiskeltu, biletetty yms ja työelämässä myös. Mennyt niinku oon halunnutkin. :) Jokainen menee tässä asiassa kyllä täysin oman intuition kanssa mun mielestä ja se on se oikea aika lapsille kun itsestä parhaalta tuntuu <3
Olin 24-vuotias.