Onko henkilökohtaisen avustajan mentävä avustettavan kanssa uimahalliin jos ei tahdo?
Työtehtäviä sovittarssa ei ollut nitään puhetta uimahallista nyt sinne hinku on.
Kommentit (32)
Hanki karanteeni tai jalkasilsa. Tai menkat
Onko aamulla pakko lähteä töihin jos ei tahdo? Ei ole, mutta työnantajankaan ei ole pakko maksaa palkkaa jos ei työntekijä tahdo tehdä töitä.
No sanot et on vakaumuksellinen syy ettet voi näyttäytyä puolialastomana.
Vierailija kirjoitti:
Onko aamulla pakko lähteä töihin jos ei tahdo? Ei ole, mutta työnantajankaan ei ole pakko maksaa palkkaa jos ei työntekijä tahdo tehdä töitä.
Voiko sun työnantaja pakottaa sut puolialastomana uimahalliin?
Minusta tämän hetken tilanteessa ei tarvii mennnä jokapaikkaan.Riippuu myös sijainnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, eikä mun tarvi pyyhkiä työantajan persettä. Ei kuulu työkuvaan, koska en ole henkilökohtainen avustaja.
jos korona-aikaa ei huomioi, voi uiminen olla tosi tärkeä juttu avustettavalle.
Luulen, että työsopimusta tehtäessä ei huomattu mainita uimisesta, koska se on kuitenkin melko tavallinen toiminto. Ei toki kaikki, mutta moni ihminen käy uimassa ainakin silloin tällöin.
Voisin mennä uimahalliin ns vaatteet päällä niin, että avustettava pystyy toimimaan siellä itse. Eli käy itse suihkussa, saunassa, ui itsenäisesti. Itse olisin vaatteet päällä altaan reunalla kaverina. Omasta mielestä ei voi vaatia uimaan mukaan, jos sitä ei ole mainittu työsopimuksessa esim terapiamuotona jossa käydään säännöllisesti. Muussa tapauksessa vammaisen omaiset varmasti voivat käyttää uimassa, ei ole ainakaan itselle OK olla alasti töissä.
Ainakaan muissa työtehtävissä ei ollut pakko mennä uimaan, kun asiakkaat sinne menivät. Avustin pukemisessa ja altaan reunalla.
Uimahalleissa näkee jopa muslimeja avustamassa ja ihan vaatteet päällä he ovat koko ajan. Ei ole pakko mennä veteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä,koulussa ja ainakin eskareitten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Miten menkat estää uimahalliin menon?
Uintia harrastan silloin tällöin! T: Kola-Olli
En usko että voivat pakottaa sinut uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten menkat estää uimahalliin menon?
Joillekin ei sovi tamponi tai kuukuppi.
Sano että et ossa uida etkä voi siten ottaa vastuuta toisista.
Ei voi. Jos sitä ei ole työsopimuksessa sovittu, niin ei voi.
Ehkä korona pelastaa, jos uimahallit eivät auki?