Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nyt sakot jos menee julkiseen kulkuneuvoon ilman maskia?

Vierailija
23.03.2021 |

Joko siitä sakotetaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Tuskinpa poliiseilla on muutenkaan aikaa jahdata joka ikistä maskintonta. Johan siinä bussiliikennekin menis sekaisin jos jäädään poliisia odottelemaan saati junat. 

Vierailija
2/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat yleistä paheksuntaa ja susta julkaistaan kuva paikkakuntasi fb-ryhmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, vasta suunnitteluasteella. Tuota mahdollistavaa lakia ei vielä ole.

Vierailija
4/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni käyttää paskaista maskia päivästä toiseen. Olen nähnyt niin monessa autossa myös vaihdekepissä, takapeilissä jne roikkumassa maskeja. Ihmisten kodeissa pöydillä lojumassa. Sitä samaa maskia käytetään päivästä toiseen. Kuvitteleeko joku että ne on puhtaita edes ne puhtaat kun ne roikkuu ilman suojaa jossain.. Niiden paskaisten maskien läpi sitten hengitellään lämmintä ilmaa ja levitetään ympäristöön.

Vierailija
5/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni käyttää paskaista maskia päivästä toiseen. Olen nähnyt niin monessa autossa myös vaihdekepissä, takapeilissä jne roikkumassa maskeja. Ihmisten kodeissa pöydillä lojumassa. Sitä samaa maskia käytetään päivästä toiseen. Kuvitteleeko joku että ne on puhtaita edes ne puhtaat kun ne roikkuu ilman suojaa jossain.. Niiden paskaisten maskien läpi sitten hengitellään lämmintä ilmaa ja levitetään ympäristöön.

Tuskin tulee puhtaan maskin pakkoa, pelkkä maskipakko.

Vierailija
6/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakko ei koske niitä, joilla on terveydelliset syyt olla käyttämättä. Kyllä meitä löytyy, vaikka muuta joku väittäisi. Suuri ryhmä sydänpotilaita, astmaatikkoja. Sakkoa ei anneta. Tuskinpa tuo esitys menee läpi.

Vierailija
7/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa.

Vierailija
8/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän maskia joka paikassa. Kuvitellen että jos olisin ilman maskia sitä häpeän määrää lusmuilusta, janiitä ihmisten katseita.. En tuntisi itseäni kovin kovikseksi.

Vierailija
9/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiikennesäääntöjen noudattaja vetäää nyrkillä päähän.

Vierailija
10/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat yleistä paheksuntaa ja susta julkaistaan kuva paikkakuntasi fb-ryhmässä.

Vaikkapa Maon Kiina ja Myanmar tulee mieleen. Hallinnon pikku alamaiset ilmiantamassa toisiaan. Nyt parin tuhannen tykkäyksen takia.

Vierailija
11/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän maskia joka paikassa. Kuvitellen että jos olisin ilman maskia sitä häpeän määrää lusmuilusta, janiitä ihmisten katseita.. En tuntisi itseäni kovin kovikseksi.

Mitä välität muiden katseista? Olen ilman maskia kulkeva sydänpotilas, jos joku katsoo, siitä vaan, ei hetkauta.

Vierailija
12/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukylällä on kyllä tsempattu! Kävin pakettiautomaatista hakemassa paketin huoltsikalta. Kaksi asiakasta haki noutoruokaa (siis pikana kassalla maksoivat ja ottivat valmiiksi annostellun annoksen lämpöhyllystä ja poistuivat), olivat viisikymppisiä miehiä ja molemmalla maski👍🏻 lisäksi rekkakuski oli just kävelemässä ovelle maski naamalla!

Vierailija
13/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, minä pysyn maskillisista mahdollisimman kaukana. Suurimmalla osalla se on moneen kertaan ja jopa molemmin puolin käytetty ällöttävä, räkäinen bakteerirätti. Monet käplii sitä ees taas ja sitten menevät käplimään tavaroita kaupassa. Käyn kaupassa aamulla, kun siellä ei juuri muita ole. Pikainen kierros ja pikakassan kautta pois. Jos olisin pääministeri, kieltäisin nuo bakteerirätit ensimmäisenä hyvänä työnä. Muut keinot olisivat parempia, esim. porrastukset kaupassakäyntiin, ilmainen ostosten keräily, ainakin vanhuksille ilmainen kotiinkuljetus. Ja kyllä, olisi varaa, jos tähän muuhun älyttömyyteenkin on.

Vierailija
14/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Miten mä saan ostokset!! viimeksi sain maskin kans paniikkikohtauksen, en oo saanu moneen vuoteen. En kestä, mitä mä teen. Oon tehny kaikkeni, en liiku muualla ku kerta viikkoon ruokakaupassa vikkelään. On onnistunu ilman maskia, en yski en aivaste tai puhu. Kädessä hanskat. En käy missään, oon terve.

Vierailija
15/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko siitä sakotetaan! No, ei sakoteta vielä, kun ei sitä lakia ole vielä kirjoitettu ja otettu käyttöön, joka tämän sakottamisen mahdollistaisi.

Vierailija
16/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuuko muilla maski tosi nopeasti? Mulla siinä on hetikohta pisaroita. Jossain oli, että vähänkään kostunut maski pitää vaihtaa uuteen. Onkohan näin? Mulla niitä menis sit 2-3 tunnissa. Ja kun tällainen vaihtarikäinen vielä hikoilee vähän väliä, niin kostuu siitäkin. Voi elämä, ku tää jo loppuisi. Kauhistuttaa ajatella kesää!

Vierailija
17/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi maksaa, jos sakotetaan. Laiton määräys tämäkin. Euroopasta ennakkotapauksia oikeudesta. Kumma kun tää kommentti poistetaan aina. Ihan totta kuitenkin.

Vierailija
18/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytökselläsi riskeeraat muut bussin matkustajat. Eli olet itsekäs k^sipää, nätisti sanottuna.

Vierailija
19/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri on sanonut ettei maskit auta.

Vierailija
20/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten lukeminen näköjään sujuu, mutta ymmärryspuolella on kovasti haastetta aplla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi