Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää hyviä (samanhenkisiä) nettikavereita?

Vierailija
23.03.2021 |

Unelmoin sellaisista pienistä chat-ryhmistä, joissa voisi (puoli)anonyymisti keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa kiinnostavista aiheista tai jostain yhteisestä ongelmasta vertaistukihenkisesti. Olen perustanut tällaisia ryhmiä, mutta ongelmana on saada ihmisiä liittymään niihin. Olen kokeillut eri chat-alustoja (Discord, Telegram, Jodel, Kik...), mutta kaikissa niissä on sama ongelma. Kun mainostan ryhmiä, niin ihmiset tuntuvat aluksi kovinkin kiinnostuneilta. Itse ryhmään liittyy kuitenkin vain korkeintaan pari tyyppiä, jotka eivät kirjoita siellä yhtään mitään, eivät edes vaikka pyytäisin kuittausta, että he ovat nähneet viestini. Lopulta (n. kahden viikon kuluttua) päädyn poistamaan ryhmän odotettuani turhaan elon merkkejä jäseniltä.

Onko ihan mahdoton ajatus, että saisi tällaisen pienen anonyyn chat-ryhmän toimimaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin otsikoida ketjun liian tylsästi, kun tänne ei tule vastauksia. 🤦‍♀️

Vierailija
2/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin samanhenkisiä nettikavereita mutta ongelmana on etten vaan ehdi olla chatissa tai keskustella pitempään kerralla. Joku ryhmäviestijuttu olisi parempi, voisi vastata tai kirjoitella vaikka illalla tai silloin kun on aikaa ja mahdollisuus olla puhelimen ääressä.

Onkohan muillakin ongelmana just se ettei vaan ehdi jutella pitempään tai olla puhelimen kanssa? Silti olisi kiva jutella ja saada kavereita mutta kaikkien pitäisi kuitenkin ymmärtää että aika on rajallista ja vastausta reaaliajassa usein vaikeaa laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet kiinnostunut?

Vierailija
4/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? Vanhasta kunnon Habbo Hotellista löytää hyvin laidasta laitaan keskusteluseuraa, käyttäjien keski-ikä on nykyään luokkaa 20-30 :D

Vierailija
5/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut, sitä mikälie kaverihaku, kait sieltä netti ja peliseuraakin löytyy.

Vierailija
6/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haluaisin samanhenkisiä nettikavereita mutta ongelmana on etten vaan ehdi olla chatissa tai keskustella pitempään kerralla. Joku ryhmäviestijuttu olisi parempi, voisi vastata tai kirjoitella vaikka illalla tai silloin kun on aikaa ja mahdollisuus olla puhelimen ääressä.

Onkohan muillakin ongelmana just se ettei vaan ehdi jutella pitempään tai olla puhelimen kanssa? Silti olisi kiva jutella ja saada kavereita mutta kaikkien pitäisi kuitenkin ymmärtää että aika on rajallista ja vastausta reaaliajassa usein vaikeaa laittaa.

Joo, ymmärrän tämän, että monen aikuisen elämä on kiireistä, eikä ehdi roikkumaan chäteissä. Pidän normaalina, että saattaa vierähtää päivä tai pari (joskus pitempäänkin), että ennättää tai muistaa vastata johonkin viestiin jossain ei-niin-tärkeässä chatissä. Varsinkin jos keskustelu on epä-aktiivista, niin ei välttämättä muista seurata sitä.

Vierailija
7/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet kiinnostunut?

Monista asioista. Olen vähän adhd-tyylinen ja pystyn helposti näkemään "mahdollisuuksia" erilaisissa asioissa 😄.

Mua kiinnostaa esim. yrittäjyys, survivalismi, minitalot, turismi, terveys (vaihtoehtoiset lääkkeet), yhteiskunnalliset asiat, espanjan opiskelu... tiedän, että voisin liittyä joihinkin kansalaisopiston kursseille tai harrastelijaryhmiin, mutta mulla ei riitä aika tai energia niihin. Haluaisin harrastaa asioita omilla ehdoilla. Esim. espanjan opiskelu voisi olla kivaa Discord-ryhmässä, niin että etsitään itse oppimateriaalia netissä, kirjoitetaan espanjaksi ja puhutaan äänikanavalla. Opiskella voisi vain silloin kun jaksaa ja ennättää, eikä olisi mitään kotiläksyjä tai kokeita.

Vierailija
8/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet? Vanhasta kunnon Habbo Hotellista löytää hyvin laidasta laitaan keskusteluseuraa, käyttäjien keski-ikä on nykyään luokkaa 20-30 :D

Tätä vois kokeilla! 😄 Lapsena tuli käytyä Habbossa. Se oli ihan mahtava paikka. Olen kolmekymppinen.

Vierailija
9/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet kiinnostunut?

Monista asioista. Olen vähän adhd-tyylinen ja pystyn helposti näkemään "mahdollisuuksia" erilaisissa asioissa 😄.

Mua kiinnostaa esim. yrittäjyys, survivalismi, minitalot, turismi, terveys (vaihtoehtoiset lääkkeet), yhteiskunnalliset asiat, espanjan opiskelu... tiedän, että voisin liittyä joihinkin kansalaisopiston kursseille tai harrastelijaryhmiin, mutta mulla ei riitä aika tai energia niihin. Haluaisin harrastaa asioita omilla ehdoilla. Esim. espanjan opiskelu voisi olla kivaa Discord-ryhmässä, niin että etsitään itse oppimateriaalia netissä, kirjoitetaan espanjaksi ja puhutaan äänikanavalla. Opiskella voisi vain silloin kun jaksaa ja ennättää, eikä olisi mitään kotiläksyjä tai kokeita.

Lisäys vielä, että mua kiinnostais löytää ihmisiä myös ongelmien perusteella, ehkä enemmän kuin kiinnostuksenkohteiden. Kärsin yksinäisyydestä, turvaverkkojen puutteesta, huonosta itsetunnosta, "kelpaamattomuudesta" (työpaikkaan tai parisuhteeseen), huonoista sosiaalisista taidoista...

En kuitenkaan haluaisi ryhmästä mitään negatiivista mt-ryhmää, koska omat voimavarat eivät riitä terapeuttina toimimiseen. Mua itseäni kiinnostaa yrittää löytää ratkaisuja ongelmiin kuin märehtiä asioita, joille ei voi mitään. Syy miksi kaipaan kuitenkin "ongelmaisten" ihmisten seuraa on, että on helpompaa samaistua puolin ja toisin.

Vierailija
10/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koittanut, sitä mikälie kaverihaku, kait sieltä netti ja peliseuraakin löytyy.

Kiitos vinkistä. Voisin kokeilla! :)

Vierailija
11/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä ton saat toimimaan, mulla valitti että Flashia ei tueta enää tai muuta vastaavaa eikä toiminut.

Vierailija
12/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon Habbossa, N26 😆

Vierailija
13/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon Habbossa, N26 😆

Sisustan mm. huoneitani 😊

Vierailija
14/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/16 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä tarkistamaan kuinka tuo Habbo nykyään toimii, se nykyinen verkkoversio on ainakin ihan kamalan näköinen. Kannattaa siitä etusivulta painaa "lataa", niin saa työpöytäsovelluksen käyttöön joka a. toimii paljon paremmin ja b. on perinteisen näköinen. Heti löytyi juttuseuraa, joskin vähän nuorempaa muttei haittaa. T. M23

Vierailija
16/16 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up