Kertokaa mulle miten lisäätte kasviksien käyttöä? Vinkkejä jookos.
Joku mainitsi raastetun kaalin. Ihanko raakana vaan?
Kommentit (40)
Tuorekset parsakaalimurut on hyvä keksintö. Ohje pakkauksessa on hyvä ja sitä voi varioida.
Tehokkain tapa lisätä kasviksia on jättää pois riisi, pasta ja peruna ja korvata ne kasvislisukkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuorekset parsakaalimurut on hyvä keksintö. Ohje pakkauksessa on hyvä ja sitä voi varioida.
Nimenomaan miten on voitu elää ilman parsakaalimurua.
Joka aterialle jotain kasvista, alkaen aamupalasta.
Totuttelen nyt näin: leivinpaperille uunipellille taikka vuokaan ensin paneerattua pakastekalaa tai (pakasteesta) lihapullia tai omatekoisia kasvis-jauhelihapullia ja viereen iso kasa mitä tahansa pakastekasvista/-sekoitusta (valikoimaa on, käy eri kaupoissa ja tarkkaile tarjouksia), joskus niihen päälle vähän suolaa ja/tai yrttejä maustepurkeista ja oliiviöljyä. Kaikki on tullut syötyä, itse kun pidän enemmän kypsennetyistä kasviksista ja toisaalta olen laiska, joten nälkäisenä ei tarvitse kauan odottaa, tulevat uunissa 12-18 minuutissa.
Hyvä muistaa myös, että nälkä on paras kokki, joten silloin maistuu kyllä sekin minkä muuten ehkä sivuuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Totuttelen nyt näin: leivinpaperille uunipellille taikka vuokaan ensin paneerattua pakastekalaa tai (pakasteesta) lihapullia tai omatekoisia kasvis-jauhelihapullia ja viereen iso kasa mitä tahansa pakastekasvista/-sekoitusta (valikoimaa on, käy eri kaupoissa ja tarkkaile tarjouksia), joskus niihen päälle vähän suolaa ja/tai yrttejä maustepurkeista ja oliiviöljyä. Kaikki on tullut syötyä, itse kun pidän enemmän kypsennetyistä kasviksista ja toisaalta olen laiska, joten nälkäisenä ei tarvitse kauan odottaa, tulevat uunissa 12-18 minuutissa.
Hyvä muistaa myös, että nälkä on paras kokki, joten silloin maistuu kyllä sekin minkä muuten ehkä sivuuttaisi.
Miks paneerattu? Miksei oikeita kasviksia?
Vaikka syön joka aterialla jo kasviksia ja/tai hedelmiä sain kyllä tästä ketjusta hyviä vinkkejä vaihteluun. Kiitos teille.
Koska olen suht laiska, helpointa on tehdä iso satsi uunikasviksia kerralla. Parsa- ja kukkakaali lemppareita, koska ne pilkkoo hetkessä, myöskään muutaman porkkanan kuoriminen ja pilkkominen sekaan ei lopulta aikaa tai vaivaa juuri vie. Valmiiksi tekeminen on minulle toimivinta.
En ymmärrä miksi kasviksiin tottumattomalle niin moni suosittelee pakastekasviksia? Ne kun on makunsa puolesta pahimmasta päästä. Joku muutaman kasviksen paloittelu ei vie niin kauan aikaa etteikö sitä voisi tehdä, niitä kun ei tarvitse silputa minimaalisen pieniksi.
Mä oon nyt lisännyt huomattavasti kasvisten syöntiä, mutta vaikuttaisi siltä, että ne eivät sula vatsassa. Onko siis mitään järkeä syödä niitä, kun ei kai niistä saa mitään ravintoaineita? Ei mene vatsa sekaisin tai tule kipeäksi, mutta kakkosen seassa vaikuttaisi kuitenkin olevan kasvisten palasia.
Sen kaaliraasteen sekaan kannattaa heittää öljyä ja herbamarea, on tosi hyvää.
Kukkakaalin kanssa sama homma, sitruunapippuri käy myös loistavasti. Raakaa parsakaalia taas kannattaa kokeilla viinietikalla, öljyllä, suolalla ja mustapippurilla maustettuna.
Itse laitan esim. Lihamakaronilaatikkoon porkkanaraastetta, kanakastikkeeseen Kanan lisäksi Paprikkaa, ananasta, sipulia, lihamurekkeeseen herne, maissi Paprikkaa pakaste pussin, muussiin laitan palsternakkaa. Yms. Pitää soveltaa kun teini ei muuten syö kasviksia eikä vihanneksia noin ne menee😃
Syön kasviksia leivän ja viljojen tilalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kasviksiin tottumattomalle niin moni suosittelee pakastekasviksia? Ne kun on makunsa puolesta pahimmasta päästä. Joku muutaman kasviksen paloittelu ei vie niin kauan aikaa etteikö sitä voisi tehdä, niitä kun ei tarvitse silputa minimaalisen pieniksi.
Laiskoille myydään nykyisin myös valmiiksi pilkottuja tuoreita kasviksia, olen joskus ainakin wokkiin käyttänyt niitä ja päihittää selvästi pakasteesta otetut.
Tungen vaan kasviksia kaikkiin ruokiin mukaan. Huippuhyvää on moussaka, johon voi laittaa mukaan mitä vaan kasviksia. Muu-hankorviketta käytän kans.
Onko sulla tupperin minimylly? Sillä kun pyöräyttää kasvikset silpuksi, niin esim. risottoon uppoaa vaikka mitä ja hyvää tulee.
Koronan aikana on tullut syödyksi entistä terveellisemmin. Uunipellillinen pilkottuja ja maustettuja juureksia maistuu minkä tahansa ruuan lisänä. Munakoisosta, kesäkurpitsasta, pavuista ja tomaatista tulee ihana pata hyvin maustettuna. Olen apinoinut mausteita thaimaalaisesta, vietnamilaisesta ja Välimeren keittiöistä ja kasvikset maistuvat aina vain paremmilta.
Nämä herkut tulivat jäädäkseen ruokavaliooni.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä miksi ruuan pitäisi olla joka kerta jotenkin erityisen hyvän makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskoille myydään nykyisin myös valmiiksi pilkottuja tuoreita kasviksia, olen joskus ainakin wokkiin käyttänyt niitä ja päihittää selvästi pakasteesta otetut.
Ja jos on toimivat kädet niin voi silputa itse🤣
Eipä ole tullut mieleenkään ostaa mitään valmiiksi pilkottua:) Oman kasvimaan ylijäävän sadon pakastan tai keitän tomaatti-kasviskastikkeiksi mitä käytän talven yli pastakastikkeisiin, patoihin, broilerin riisipetiin
Monesko aloitus tänään?
Osta 5 kiloa kasviksia ja syö ne viikossa.