Miten saa ruokaa koronakaranteenissa jos asuu kerrostalossa ja alaovella ei ole summeria
Pitääkö silloin itse lähteä levittämään tautia käytävälle ja mahdollisiin vastaan tuleviin?
Kommentit (28)
Jos oisin tosi kipeä, pyytäisin samassa rapussa asuvaa naapuria käymään puolestani alaovella päästämässä ruokalähetin sisään tuomaan eväät ovesi taa tai vaihtoehtoisesti naapuri voisi ne tuoda alhaalta ovesi taa. Riippuen varmaan eniten siitä, ootko nyt tilaamassa yhtä annosta vai viikon ruokia pahvilaatikoissa ja onko naapurisi bodari vai rollaattorimummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis alaovi on lukossa, eikä ole minkäänlaista summeria? Outo ratkaisu.
Miten niin? Meillä on ovikoodi. Mitään summereita ei ole ollut yhdessäkään talossa missä olen asunut.
Summeri = ovipuhelin.
Aivan. Ja sellaista ei ole siis ollut yhdessäkään talossa missä olen asunut. Ei myöskään missään sellaisessa talossa, jossa joku tuttavani asuu. Suomessa on erittäin paljon summerittomia ulko-ovia.
Vierailija kirjoitti:
Noh, tässä sen näkee, miksi se korona leviää: ihmiset ovat aika vastuuttomia. Ja joo, korona voi levitä ihan siellä rappukäytävässäkin.
Pakko se ruoka on jotenkin hakea, joten minimaalinen riski levittää koronaa hakumatkalla on otettava.
Mun ystäväni sai rappukäytävästä tai taloyhtiön pihalta (roskiskatos) koronan. Ei ollut käynyt missään muualla eikä tavannut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Heität avaimen ikkunasta ruokakuskille.
Ai heittäisi avaimet jollekin tuntemattomalle ulkomaaneläväraiskaajalle??!! Sehän tulee ja ottaa reikäni kuivana.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni sai rappukäytävästä tai taloyhtiön pihalta (roskiskatos) koronan. Ei ollut käynyt missään muualla eikä tavannut ketään.
Niin varmaan. Kuitenkin oli hillunut ilman maskia kaupoilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heität avaimen ikkunasta ruokakuskille.
Ai heittäisi avaimet jollekin tuntemattomalle ulkomaaneläväraiskaajalle??!! Sehän tulee ja ottaa reikäni kuivana.
Ajattele, että se on extra jälkkäri.
Jos teillä on ovikoodi alaovessa, sen voi laittaa ruokatilauksen lisätietoihin. Näin ruuan kuljettaja pääsee rappuun sisään. Muussa tapauksessa pyydät soittamaan kun on tulossa, ja menet itse hakemaan alaovelta. Panet vaikka kaksi maskia päällekkäin ja kertakäyttöhanskat käteen.