Miten saa ruokaa koronakaranteenissa jos asuu kerrostalossa ja alaovella ei ole summeria
Pitääkö silloin itse lähteä levittämään tautia käytävälle ja mahdollisiin vastaan tuleviin?
Kommentit (28)
No helposti levittyvät koronat tarttuvat kyllä ihan rappukäytävässäkin ohi menneb. Voisiko naapuri jeessata?
Tutkimuksissa on saatu viitteitä, että virus voisi tarttua myös ilman välityksellä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yskiessä tai aivastaessa syntyy suurempien pisaroiden lisäksi myös pieniä aerosoleja, jotka jäävät hetkeksi aikaa ilmaan.
Vielä ei tiedetä, kuinka merkittävä leviämisreitti ilmavälitteisyys on, mutta tartuntariskiä pidetään pienempänä kuin pisaratartunnan kohdalla. Käytännössä ei ole osoitettu, että ilmavälitteinen tartuntareitti olisi yhtä merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
No helposti levittyvät koronat tarttuvat kyllä ihan rappukäytävässäkin ohi menneb. Voisiko naapuri jeessata?
Tarttuu se siihen naapuriinkin, jos tulee ruokaa tuomaan.
Siis alaovi on lukossa, eikä ole minkäänlaista summeria? Outo ratkaisu.
Sanot tilatessa, että tuojaa pyydetään soittamaan kun lähestyy alaovea.
Menet kauppaan ostamaan sitä ruokaa maski päässä. Idiootti.
Kaikilla ei läheskään ole mahdollisuutta saada kotiovelle mitään erikoiskuljetusta koronan takia. Kaupassa ne käy joiden on pakko.
Summeriko sen ruuan toisi alhaalta? Laitat maskin ja menet sovittuna aikana alaoven ulkopuolelle ja haet ruuat.
Heität avaimen ikkunasta ruokakuskille.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Meillä on ovikoodi. Mitään summereita ei ole ollut yhdessäkään talossa missä olen asunut.
Laitat sen maskin naamaas etkä höngi virusta rappukäytävään. Kyllä sut neuvotaan kun karanteeniin käsketään.
Ristus että oot rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei läheskään ole mahdollisuutta saada kotiovelle mitään erikoiskuljetusta koronan takia. Kaupassa ne käy joiden on pakko.
Minulla oli korona ja nimenomaan sanottiin, ettei kauppaan saa lähteä ja jos ei tuttavat voi tuoda ruokaa, pitää kääntyä sosiaalitoimen suuntaan.
En kyllä ikinä lähtisi koronassa kauppaan. Itsekin sain sen, vaikka pidin maskia joka paikassa enkä tavannut ketään. Se vaan leviää niin helposti...
Vierailija kirjoitti:
Menet kauppaan ei voi olla noin vaikeaa elämä taas hohhoijaa..
Karanteenissa ei saa mennä edes kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Meillä on ovikoodi. Mitään summereita ei ole ollut yhdessäkään talossa missä olen asunut.
Summeri = ovipuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Summeriko sen ruuan toisi alhaalta? Laitat maskin ja menet sovittuna aikana alaoven ulkopuolelle ja haet ruuat.
No ei, vaan kuski soittaisi summeria ja toisi tuuan ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kauppaan ei voi olla noin vaikeaa elämä taas hohhoijaa..
Karanteenissa ei saa mennä edes kauppaan.
Ei saa. Mutta roskat saa viedä ja ruuat hakea alaovelta naama paketoituna. Ja jopa ulkoilla.
Noh, tässä sen näkee, miksi se korona leviää: ihmiset ovat aika vastuuttomia. Ja joo, korona voi levitä ihan siellä rappukäytävässäkin.
Pitää kuolla nälkään, jos ei tuohon itse keksi ratkaisua