Vankipäivän hinta muka 214,50 euroa
Ruoat 5€/päivä
Makuuraha 1,60€/päivä
Vuodevaatteet vaihdetaan kerran viikossa
Toiset käyttää omia vaatteita muuten saa muutamat vaatteet kerran viikossa
Suihku kerran päivässä
Sähköä menee kahvinkeittimeen ja telkkariin
Toiset syö vankilassa psyykelääkkeitä ja pillerin hinta on n. euro.
Kommentit (35)
Valvonta, lämmitys, sähköt, vesi, muut kiinteistön kulut jne jne. Maksaahan se srlassa omokin vaikkei mitään tehtäis.
Jep laitetaan vaan maskittomat sakkojen kautta vankilaan, ja kuka sen lopulta maksaa ? ja toi AP.n summa ei riitä.
Laskitko vartijoiden palkat sekä koko vankilaa ylläpitävien ihmisten toimet mukaan. Etpä tainnu.
Asia on helposti korjattavissa muuttamalla vankilat NL:n mallin työleiriksi. Kaivoksilla tarvitaan halpaa ja helposti korvattavissa olevaa työvoimaa.
On se kuitenkin halvempaa kuin lasten sijoittaminen.
Pitäisi lähettää Lappiin työleirille niin onnistuisi halvemmalla.
Ja vielä naristaan miten ne työttömät, työttömät, työttömät tulee kalliiksi...
Kukaan ei missään mainitse miten kallis tämä vankilapyöritys on!
Tämän takia kaksoiskansalaiset kuuluu siihen maahan mikä ei ole Suomi ollut alkuperä . Ja laittomasti täällä olevat rikolliset kuuluu heidän kotimaiden vankiloihin. Myös voi vaihtaa vankeja rikollinen rikolliseen. Huumerikolliset myy myrkkyjä. Murhaajia.
Ja vanhusten hoitoa ei saada kuntoon.
Vaihdetaan päikseen vanhukset ja vangit.
Huittisissa kun olin avovankilassa, niin ei millään voinut tulla noita kustannuksia. Laitosruokaa (tosin terveellistä), vartijoiden aika kului lähinnä lehtiä lukiessa ja kahvia juodessa. Vangit toimivat (Suomen parhaimpana palkittuna luomukarjatilalla useampi vuosi putkeen) ilmaisena työvoiman jne. Sanoisin, että 50e max. vankia kohti päivässä. Kivilinnat sitten erikseen.
Tuplataan vankimäärä. Sitten maksaa enää 107,25€/pv. Kyllä Suomessa tuntuu sinne halukkaita olevan ihan yllinkyllin.
Suomalaiset vangit Venäjän vankiloihin.Suomi voisi maksaa Venäjälle 50€/päivä/vanki.
Paljonko eduskunta maksaa päivässä?
Turhaa niitä siellä makuuttaa toimettomana.. Tosin tehdäänhän jossain kaivoja, linnunpönttöjä ym puutöitä
Vierailija kirjoitti:
Vanhus maksaa itse 400-500€ vuokraa pienestä kahden henkilön huoneesta hoitopaikassa.
Lisäksi ruuat vessapaperit 15€/rulla, vuodevaatteitten pesun, lääkkeet maksaa itse.
On vangeilla leppoisat olot luxushotelleihin verrattavissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Asia on helposti korjattavissa muuttamalla vankilat NL:n mallin työleiriksi. Kaivoksilla tarvitaan halpaa ja helposti korvattavissa olevaa työvoimaa.
Aika monet kuvittelevat, että NL:n vankileirit olivat tuottavia.
Eivät olleet.
Jokaikisenä olemassaolonsa vuotena vankileirit saivat Neuvostoliiton budjetista enemmän rahaa kuin mitä leireillä tuotettiin. Perussyynä oli vankityövoiman erittäin huono tuottavuus. Arvioiden mukaan yksi pakkotyöläinen maksoi kaikki kulut huomioonottaen noin puolet yhden vapaan työläisen palkasta, mutta teki tulosta vain noin kolmasosan vapaaseen verrattuna.
Tämä huono tuottavuus oli hyvin neuvostohallinnon tiedossa ja oli pääsyy sille, että vankileirijärjestelmä ajettiin alas heti Stalinin kuoltua.
En usko että on tuo 214,50e
Oikea summa takuulla korkeampi.
Siinä on verorahat hyvässä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhus maksaa itse 400-500€ vuokraa pienestä kahden henkilön huoneesta hoitopaikassa.
Lisäksi ruuat vessapaperit 15€/rulla, vuodevaatteitten pesun, lääkkeet maksaa itse.
On vangeilla leppoisat olot luxushotelleihin verrattavissa tiloissa.
Jos vangit lukuttaisiin vanhusten hoitokoteihin niin he nousisivat kapinaan. Heikompaa on helpompi lyödä.
Paljonkos ne henkilöstökulut, kiinteistökulut, sähkö-, vesi- ja muut juoksevat kulut per/vanki onkaan päivää kohti?