Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vertailet itseäsi muihin?

Vierailija
22.03.2021 |

Kerrohan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaa vertaile. Mielenterveys siinä vaan menisi, kun aina löytyy joku joka on parempi.

Vierailija
2/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää, enpä juurikaan vertaile. Minä olen maailman paras minä.

Kaikissa asioissa on löydettävissä joku minua parempi, mutta myös kaikissa asioissa on minua huonompiakin. Eikä maailmassa ole täydellisiä ihmisiä olemassa, siis sellaisia, jotka eivät jossakin asiassa ole minua huonompia. 

Siksi vertaileminen on aivan turhaa.

Sen sijaan parempi kysymys - koska tuossa on todisteet esillä - on, miksi ap yleistät ja teet tyhmiä aloituksia? Kerrohan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kyllä, silloin on ollut painetta siitä että kuuluuko joukkoon, iän myötä tajuaa että vaihda ystäviä, älä yritä muuttaa itseäsi joksikin mitä et ole..

Vierailija
4/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin Koulu opettaa vertailemaan. Tuo on parempi kuin minä, tuo taas huonompi.

Ja eikö vertailu ole normaalia. Nyt minä vertaan sinua ja minua, kuinka minä olen x kun en tällaisia kysy, ja sinä olet y kun tällaisia kysyt. Kun tapaamme, minä vertaan, että oletpas sinä niin lyhyt kun minä ole näin pitkä. Sitten vertaan, että oletpa sinä tummahipiäinen kun minä olen vaalea.

Mikä tässä on outoa?

Vierailija
5/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ajattelen, että vertailu on aika inhimillistä. Mun on myös vaikea uskoa niitä, jotka sanovat, etteivät vertaile ollenkaan.

Vierailija
6/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en vertailisi? Niistä voi ottaa mallia, joilla menee paremmin.

Vierailija
7/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertailekkaan, koskaan verrannutkaan. Aivan hukkaan heitettyä energiaa.

Vierailija
8/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osin Koulu opettaa vertailemaan. Tuo on parempi kuin minä, tuo taas huonompi.

Ja eikö vertailu ole normaalia. Nyt minä vertaan sinua ja minua, kuinka minä olen x kun en tällaisia kysy, ja sinä olet y kun tällaisia kysyt. Kun tapaamme, minä vertaan, että oletpas sinä niin lyhyt kun minä ole näin pitkä. Sitten vertaan, että oletpa sinä tummahipiäinen kun minä olen vaalea.

Mikä tässä on outoa?

Toi koulu juttu sai mieleeni liikunta tunnit niin toiset kun pitävät toisia perempina niin se syö sitä motivaatiota osallistua niihin tunteihin. Tämmöinen vertailu vaan vastaan asettelee ja lyö heikompia. Yhteisöllisyys puuttuu. Useasti on myös niin että nämä jotka pitävät itseään parempina niin ne syrjii huonompia.

Ei pitäisi niin paljon vertailla ja voisi mielummin pitää kaikkia tasavertaisina. Kaikki voisi siten paljon paremmin.

Vierailija
9/9 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pähkäilyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä