Olen ollut kaksi kuukautta työtön ja tämä on tosi tylsää
Jäin tammikuun lopussa pois töistä, uusi työpaikka alkaa vasta huhtikuussa. Ajattelin, että tämä olisi tosi hauskaa rentoutua ja aluksi olikin, mutta ihan hemmetin tylsää tämä nyt on!
Kommentit (18)
No lisääppä siihen vielä rahahuolet ja tulevaisuuden pelko niin saat ihan autenttisen kokemuksen.
Sori, etten jaksa sääliä ihmistä, jolla on jo työpaikka tiedossa.
Ala juomaan! Jo aika rientää ja darrassa ei edes huvita tehdä mitään.
Tuttu tunne, itsellä meinas syksyllä seinät kaatua päälle. "Lomasi" jo lopuillaan, kevätaurinko piristää? Minua ainakin, vaikkei töistä toivoakaan ja loppuelämän tylsyys=eläkepäivät kohta edessä.
Nyt on hyvä aika tehdä kevätsiivous!
Minä olen tällä hetkellä työtön vailla tietoa uudesta työstä ja otan kaiken ilon irti toimettomuudesta ja vapaasta. Olen tehnyt töitä niska limassa yli vuosikymmenen, minusta tämä on mahdollisuus löytää uutta ja vetää hetki henkeä. Ainutkertainen hetki elämässä. Olen työtäpelkäämätön ja ahkera, en epäile hetkeäkään ettenkö jotain hommaa löytäisi jossain kohti. Sillä välin en aio potea hetkeäkään syyllisyyttä tästä irrallisuudesta.
Minusta on vähintäänkin erikoista jos muutaman kuukauden työttömyys ahdistaa noin kovasti, onkin hyvä hetki pohtia, kuka sinä olet työn ulkopuolella.
Elämän ainut sisältö ei ole työ.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällä hetkellä työtön vailla tietoa uudesta työstä ja otan kaiken ilon irti toimettomuudesta ja vapaasta. Olen tehnyt töitä niska limassa yli vuosikymmenen, minusta tämä on mahdollisuus löytää uutta ja vetää hetki henkeä. Ainutkertainen hetki elämässä. Olen työtäpelkäämätön ja ahkera, en epäile hetkeäkään ettenkö jotain hommaa löytäisi jossain kohti. Sillä välin en aio potea hetkeäkään syyllisyyttä tästä irrallisuudesta.
Minusta on vähintäänkin erikoista jos muutaman kuukauden työttömyys ahdistaa noin kovasti, onkin hyvä hetki pohtia, kuka sinä olet työn ulkopuolella.
Elämän ainut sisältö ei ole työ.
Ei se ahdista, tämä on vain tylsää.
Ap
Ja joo, jos olisi pidempiaikainen juttu niin varmaan voisi keksiä jotain hauskaa projektia. En siis valita enkä kerjää sääliä, ei tässä hätää ole tietenkään, lähinnä olin vain yllättynyt siitä, että tylsyys nousi näin keskeisesti kun olin aina haaveillut miten ihanaa olisi jos ei olisi töissä ja olisi kaikki vapaus.
Ap
Mutta joo, teen kevätsiivouksen, tuo oli hyvä vinkki 😊
Ap
Jos elämäsi on tylsää ilman työtä niin taitaa sulla olla sitten aika surkea elämä.
Vapaus tulee kombinaatiosta aika ja raha, jos ei ole toista niin ei oikein toistakaan. t ei aikaa eikä rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Heh heh 😊 Menenkin, mutta alkaa vasta ensi kuussa.
Ja kyllä, nautin töistäni, ei siinä ole mitään pahaa. Kuitenkin iso osa elämää.
Ap
pilikille
🦈