Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on salkussa vain riskisijoituksia start-up yhtiöihin

Vierailija
21.03.2021 |

Löytyykö muita?

Suurin osa suomalaisita sijoittaa tuttuihin suomalaisiin, vakaisiin ja turvallisiin yrityksiin. Sitten on erikseen Teslaan ja meemiosakkeisiin sijoittavat, mutta minä tunnen, että en kuulu kumpaankaan.

Juuri ja juuri viisinumeroisella summalla ovat minun sijoitukseni erilaisissa enemmän ja vähemmän start-up vaiheessa olevissa yrityksissä. Sijoitukset ovat voitolla, mutta välillä herään kyseenalaistamaan itseäni, että miksi pidän näin riskipitoista salkkua. Olisinko tehnyt järkevämmin jos.. mutta sitten aina vastaan itselleni että minusta nämä yritykset ovat mielenkiitoisia ja lupaavia.

Suuri osa sijoituksistani on yrityksissä, joista löytyy paljon negatiivista kesksutelua sosiaalisen sijoittamisen alustoilla kuten sharevillessä, inderesissä jne.. siksipä pysynkin niistä poissa, tuntuu, että näissä paikoissa on vain pieni äänekäs joukko jonka ainoa tarkoitus elämässä on lytätä kaikkia start-up firmoja, joiden liiketoiminta ei ole vielä merkittävää. On syytöksiä kusetuksista, vedätyksistä jne, ilkkumista tuulipuvun kahinasta ja vastaavaa. Todella lannistava ilmapiiri toisinsanoen, en käsitä kuka noissa jaksaa viettää aikaansa.

Viimeisinpänä nyt tämä Nightingalen listautuminen, yritys sai tarkoituksenmukaisesti kerättyä valtavan pääoman joka oli tarkoituskin, mutta valituksen määrä keskustelupalstoilla on armoton. Jotkut ovat kai unohtaneet, että pörssin alkuperäinen tarkoitus itseasiassa oli nimenomaan kerätä pääomaa ja mitä se kenellekin kuuluu, kuka sijoittaa ja mihinkä. Mitä varten siis soittaa suuta, ihanko vain sen takia että suomalaiseen tapaan kuuluu nyt vain olla luonteeltaan niin ihanan vittumainen? Senkö takia meillä on muutenkin yhteiskunnassa niin lannistava kiusaamisen ilmapiiri joka itseasiassa ilmenee vähän kaikessa: koulussa, työelämässä, harrastuksissa, opiskeluissa..

Ikäänkuin: olet epäonnistuja, kunnes olet menestynyt. Jos olet menestynyt, niin kivat sulle, mutta muussa tapauksessa suksi suohon. Miksi näin, kun asiat voisivat olla myös toisin.

Ei tässä maassa koskaan synny uutta Nokiaa, jos ilmapiiri on tämä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä sijoituksesi arvoa, ennenkuin joku haluaa ostaa sinulta osan osakkeista.

Vierailija
2/3 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse siirtänyt osakesijoittamisesta lähes pelkkiin kryptovaluuttoihin. Salkku nyt 80 000e sijoituksella 500 000e. Kovat on riskit, mutta kovat on voitotkin hyvässä lykyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, että osingot juoksevat. Olen vaivalla kasannut 300 kE salkun enkä riskeeraa sitä enään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme