Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PErjantai dokkari lastensuojelusta

Vierailija
21.03.2021 |

https://areena.yle.fi/1-50653003?autoplay=true

Siis onko tämän naisen lapset huostassa siksi ettei hän halua erota väkivaltaisesta miehestään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen voi valita olla väkivaltaisessa parisuhteessa, mutta lasten kasvulle se ei ole hyväksi. Väkivallan todistaminen on lapsen kehitykselle aivan yhtä vahingollista kuin väkivallan kokeminen itse. Äiti on valinnut asua mieluummin miehen kuin lastensa kanssa.

Vierailija
2/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että joku valitsee mieluummin väkivaltaisen kumppanin kuin omat lapset.

Palstallakin tosin välillä saa lukea, kuinka äiti voivottelee, ettei uusi mies hyväksy lapsia tai on heille ilkeä ja lapset oireilevat tästä. Silti äiti valitsee mieluummin sen miehen kuin lasten hyvinvoinnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut kiva kun joku muukin puhuis lastensuojelusta kuin Tolat. 

Vierailija
4/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin itsekin pohtimaan syytä. Enemmän ihmettelen sitä miksei mies tee väkivaltaisuudelleen mitään. Ymmärsin, että mies lasten isä, joten aika outoa ettei se edes herätä miestä toimimaan toisin.

Vierailija
5/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ollut kiva kun joku muukin puhuis lastensuojelusta kuin Tolat. 

Kuten ketkä?

Vierailija
6/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen voi valita olla väkivaltaisessa parisuhteessa, mutta lasten kasvulle se ei ole hyväksi. Väkivallan todistaminen on lapsen kehitykselle aivan yhtä vahingollista kuin väkivallan kokeminen itse. Äiti on valinnut asua mieluummin miehen kuin lastensa kanssa.

Minusta joku muu syy oli sille, että äiti pyysi lastensuojelun ottamaan lapset. Toki tuo parisuhde ongelmineen varmaan osasyynä sille, että äiti ei enää jaksanut.

Vierailija
7/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä ei ollut vanhemmiksi. Mieskin ehkä mielenterveys- ja päihdeongelmainen ja nainen tosiaan jaksamaton. Ja lapsia tietysti jo kaksi pienellä ikäerolla. Eiköhän tuo mene parhaiten juuri noin.

Vierailija
8/8 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Luulin että mulla meni jotain oleellista ohi dokkarista, siksi kysyin. Harmitti katsoa kun lapset olisivat halunneet jäädä äidin(ja isänkin?) luo, mutta niin vain passitettiin tukiperheeseen, että nähdään sitten viikon päästä taas. Tietenkin on aivan loistavaa että on ymmärretty antaa lapset pois, kun itse halutaan olla yhdessä pahoinpitelevän miehen kanssa, mutta voi olla pikkaisen hankalaa selittää tuota lapsille niin että he kokisivat itsensä vanhemmilleen tärkeiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi