Virossa hoitajat tekee kahta vuoroa peräkkäin eikä keskity itkuun ja parikuun
Liikuntaseteliäkään eivät ole saaneet
Kommentit (17)
Tiedoksesi ap, niin joutuu moni täällä Suomessakin tekemään... ihan se ja sama itketkö vai et.
Joo ja jossain maissa tekevät lapseet yöitä 12 tuntia päivässä ruokapalkalla, pitäisi meilläkin varmaan?
Virolaismiehet lähtevät vaikka ulkomaille raksaduuniin eivätkä itke ja paru vauvalla.
Suomessa on tehty tuplavuoroja jo ennen koronaa.
Hoitoalan väki on rohkeaa, sitkeää väkeä eikä mitään saamattomia läskiperseröllejä.
Niin?
Suomessa saat itse hoitaa itsesi koska ketään ei kiinnosta täällä enää hoitaa kaltaisiasi ihmissaastoja. Sitä saa mitä tilaa.
Kongossa niin lapset kuin heidän vanhemmat, kaivavat kobolttia käsin ( myrkyllinen mineraali ) 12 tuntia päivässä n. 1-2 dollarin päiväpalkalla.
Samaan aikaan meillä siirrytään etätyömullistukseen, ja kuumeisesti pohditaan 6 tunnin työpäivää.
Toinen valtio pyrkii eteenpäit, ja toinen pysyy ikuisena ongelmapesäkkeenä.
Onneksi olen voittajajoukkueessa...!
Suomessa hoitajat ei enää jaksa ja hoitajat on paenneet alalta jo vuosia. Norjassa ja Ruotsissakin hoitajia on enemmän ja hoitotyölle aikaa. Varmaan Virossakin. Suomessa on vedetty oudon tiukille työt. Korona-ajaa katkaisee selän.
No niin, kukas teistä lähtee sairaaloihin juoksupojaksi niin kuin artikkelissa mainitaan virolaisista bändin pojista? Ei ole vapaaehtoisia näkynyt, vaikka varmasti pääsitte tekemään hyväntekeväisyyttä.
Joo ja vaikka missä maassa tehdään töitä liukuhihnalla alle euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
No niin, kukas teistä lähtee sairaaloihin juoksupojaksi niin kuin artikkelissa mainitaan virolaisista bändin pojista? Ei ole vapaaehtoisia näkynyt, vaikka varmasti pääsitte tekemään hyväntekeväisyyttä.
Suomessa nyt ei taatusti pääse vapaaehtoiset auttamaan, koska työ vaatii vuosien koulutuksen ja luvat. Kaikki on tehty uskomattoman vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Suomessa saat itse hoitaa itsesi koska ketään ei kiinnosta täällä enää hoitaa kaltaisiasi ihmissaastoja. Sitä saa mitä tilaa.
Ei ihminen ole saastaa . Ihminen. Elukka voi olla tai jätteet.
Sitten monessa maassa aikuiset ja yrittäjät ei halua maksaa veroja eikä mistään mitään tekee pimeää työtä sen takia ei ole verorahaa sairaanhoitoon lastenhoitoon lapsille.Myös ette tosiaan VOI VERRATA DOLLARIA JA EUROA johonkin muuhun valuuttaan mikä Afrikassa on tai Aasiassa. Euro tai dollari voi olla SUURI RAHA siellä ja sehän jakaantuu sentteihin.Hyi hitto kun rumaa porukkaa täällä. Aikuiset on varkaita kun eivät maksa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nyt ei taatusti pääse vapaaehtoiset auttamaan, koska työ vaatii vuosien koulutuksen ja luvat. Kaikki on tehty uskomattoman vaikeaksi.
Ei sinne ilman koulutusta tarvi mennäkään. Ensin opiskelet vapaaehtoisesti esim. lähihoitajaksi ja sitten menet töihin mutta kerrot työnantajalle että et tarvitse palkkaa etkä muita etuja. Taatusti pääset juoksupojaksi.
Mene ap itse hoitajaksi 24/7 jos kiinnostaa. Sinuakin tarvitaan hoitajamarkkinoilla. Jätä perheesi myös viikonloppuina ja lomilla keskenään ja käy kotona vain syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Mene ap itse hoitajaksi 24/7 jos kiinnostaa. Sinuakin tarvitaan hoitajamarkkinoilla. Jätä perheesi myös viikonloppuina ja lomilla keskenään ja käy kotona vain syömässä.
Eikun siis nukkumassa. Ajatuskatkos pitkän työputken jälkeen.
No eihän tuossa ole mitään kahdetimisen arvoista. En yhtään tajua kommentteja, joissa ilakoidaan sillä, miten jotkut joutuvat tekemään jumalattomasti ylitöitä ilman mitään etuja. Sääliksi enemmänkin käy.